ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

دانگ فنگ و رنو برای تولید خودروهای برقی در چین همکاری می کنند

از چند سال پیش خودروسازان چینی همکاری های گسترده ای را با شرکت های مطرح بین المللی آغاز کرده و به واسطه همین ارتباطات نزدیک با شتاب بسیار بالایی در حال پیشرفت هستند. دانگ فنگ ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ مهر ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

از چند سال پیش خودروسازان چینی همکاری های گسترده ای را با شرکت های مطرح بین المللی آغاز کرده و به واسطه همین ارتباطات نزدیک با شتاب بسیار بالایی در حال پیشرفت هستند. دانگ فنگ یکی از این موارد است که با چند خودروساز آسیایی و اروپایی از جمله رنو همکاری می کند.

این دو کمپانی چینی و فرانسوی با همکاری هم شرکت مشترکی به نام Dongfeng Renault Automotive را پایه گذاری کرده و از این طریق به تولید مدل هایی مختص بازار چین مشغول به کار هستند.

به تازگی شرکت دانگ فنگ-رنو اتوموتیو اعلام کرده که نخستین خودروی تمام الکتریکی خود را سال آینده معرفی خواهد کرد. آقای فرانکویس پروست (Francois Provost) مدیر منطقه ای رنو در قاره آسیا و مدیرعامل دانگ فنگ-رنو هفته گذشته با اعلام این خبر در یک گردهمایی تجاری بین المللی افزود تا سال 2022 دو اتومبیل الکتریکی دیگر توسط این جوینت ونچر توسعه خواهد یافت.

Dongfeng Renault Becomes Only French Car JV to Post Sales Growth in China

آقای پروست به هیچ مشخصاتی درباره مدل های مورد بحث اشاره نکرده، با این حال به گفته یکی از مقامات دولتی استان هوبئی چین، اولین محصول برقی دانگ فنگ-رنو قیمت پایینی خواهد داشت.

طبق اطلاعات موجود در یکی از سایت های ایالتی این خودروی پاک در مجموعه دانگ فنگ واقع در شهر شییان تحت یک برند جدید تولید خواهد شد.

شرکت مشترک دانگ فنگ-رنو در سال 2013 در یکی از شهرهای مرکزی چین با نام ووهان (Wuhan) که در نزدیکی شهر شییان قرار دارد، تاسیس شد. این شرکت در سال 2016 ساخت خودرو را آغاز کرد و اینک به تولید کراس اوورهای رنو کولئوس و کجار را تولید می کند.

Dongfeng Renault Kadjar

در نیمه نخست امسال آمار فروش دانگ فنگ-رنو با 1 درصد افزایش به 37,892 دستگاه رسید. این جوینت ونچر چینی-فرانسوی در نظر دارد 9 مدل جدید را به خطوط تولید خود اضافه نموده و تا سال 2022 تیراژ تولید خود را به 400 هزار دستگاه افزایش دهد. همانطور که در لابلای مطالب اشاره کردیم، از میان 9 مدل جدید، 3 مدل به پیشرانه های برقی مجهز خواهند بود.

ناگفته نماند سال گذشته رنو همکاری هایی را با شرکت Brilliance Jinbei Automobile نیز در راستای تولید ون و خودروهای چند منظوره آغاز کرد. این جوینت ونچر محصولات خود را با برند Jinbei به فروش خواهد رساند. از سال 2020 هم این شرکت مشترک محصولات مزین به نشان رنو را مونتاژ خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی