ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موشک هوا به هوای هایپرسونیک روسیه معرفی شد

رسانه‌های رسمی روسیه اخیراً گزارش داده اند، این کشور قصد دارد یک موشک هوا به هوای هایپرسونیک به جنگ افزارهایش اضافه کند که می‌تواند ۳۲۱ کیلومتر را بپیماید و هواپیمایی در این فاصله را هدف ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۸ مهر ۱۳۹۷ | ۱۳:۴۵

رسانه‌های رسمی روسیه اخیراً گزارش داده اند، این کشور قصد دارد یک موشک هوا به هوای هایپرسونیک به جنگ افزارهایش اضافه کند که می‌تواند ۳۲۱ کیلومتر را بپیماید و هواپیمایی در این فاصله را هدف قرار دهد.

این موشک R-37M نام دارد و می‌تواند با سرعتی ۶ برابر سرعت صوت معادل ۷۲۴۲ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. موشک یاد شده در واقع بر پایه‌ی موشک مدلی خاصی که شوروی در سال ۱۹۸۵ عرضه کرده‌، توسعه یافته و به روز رسانی آن محسوب می‌شود.

موشک اصلی R-37 که سال ۱۹۸۵ توسط اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی تولید شده بود، ۴.۵ متر طول و نیم تن وزن داشت. حال توسعه‌ی به رسانی جدید موشک یاد شده، روند تولید مدل دیگری به نام KS-172 را که قرار بود توسط شرکتی رقیب تولید گردد را زیر سوال برده است.

این موشک که قرار است توسط جنگنده‌های سوخو-۵۷ روسیه شلیک گردد، قرار است به همراه سیستم جستجوگر هدف فعال مجهز شود تا بتواند هواپیما‌های دشمن رو در هوا دنبال کرده و آنها را نابود کند.

این موشک هوا به هوای جدید روسیه قادر است که جنگنده های دشمن و هواپیما‌های بهره‌مند از کنترل هشدار زودهنگام هوابرد یا آواکس را هدف قرار داده و به آنها حمله کند. گفته شده جنگنده‌های سوخو ۵۷ قطعاً به موشک جدید R-37M مجهز خواهند شد.

جنگنده سوخو ۵۷

جنگنده‌های سوخو ۵۷ که تولیدشان ۱۲۰ میلیون پوند هزینه می‌برد، با بیشینه سرعت ۲۶۰۰ کیلومتر بر ساعت قرار است رقیبی برای جنگنده‌های اف ۲۲ آمریکا و چنگدو جی-۲۰ چین محسوب شوند.

مقامات کرملین مدعی شده‌ بودند که جنگنده های جدیدشان که در واقع پنجمین نسل هواپیما‌ها یا جت های پنهانکار به شمار می‌روند، قرار سال تا سال ۲۰۱۹ میلادی وارد ارتش روسیه شوند. به همین دلیل امکان دارد که این موشک‌ها به صورت پیش فرض در جنگنده های یاد شده تعبیه گردند.

تصویری مفهومی از یک موشک ابر صوتی

پیش از این گفته شده بود که ارتش آمریکا قصد دارد در تلاش برای رقابت با چین و روسیه، موشک ابر صوتی توسعه دهد. در آن زمان گفته می شد که روسیه و چین به چنین سلاحی دست یافته اند، اما هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا وجود نداشت. اکنون که عکس‌هایی از این موشک‌ها منتشر شده ، به نظر می رسد در آینده‌ای نزدیک شاهد معرفی چنین جنگ افزار‌هایی توسط آمریکا و چین باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • rad
    rad | ۸ مهر ۱۳۹۷

    با این موشک هیچ احتیاجی به هواپیمای فوق پیشرفه دیگه نیست. F35 دیگه هیچ معنی نداره . ایران باید هواپیماهای جنگی خودشو به این موشک مجهز کنه ...

    • GTA
      GTA | ۸ مهر ۱۳۹۷

      واااای خدای من. جدی می گی؟! تو چرا دانشمند موشک ساز نشدی کوچولوی دوس داشتنی؟

  • ABCD EFGH
    ABCD EFGH | ۸ مهر ۱۳۹۷

    البته سوخو 57 نسل 5 محسوب میشه و سوخو 57 پکفا نسل 6. سوخو مدعی شده بود که چند جنگنده su-57 تا چند سال دیگه به ایران تحویل میده.

مطالب پیشنهادی