ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با بازی متنی مرورگر گوگل در مانتین ویو سرگرم شوید

همواره کاربران به بازی‌های مخفی شده درون برنامه‌ها علاقه نشان داده‌‌اند و طی سالیان اخیر از آنها استقبال شایانی به عمل آورده‌اند. گوگل نیز همواره با قراردادن موارد متنوعی از آنها در اپلیکیشن‌های مختلفش، سابقه ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۹ مهر ۱۳۹۷ | ۱۸:۱۵

همواره کاربران به بازی‌های مخفی شده درون برنامه‌ها علاقه نشان داده‌‌اند و طی سالیان اخیر از آنها استقبال شایانی به عمل آورده‌اند. گوگل نیز همواره با قراردادن موارد متنوعی از آنها در اپلیکیشن‌های مختلفش، سابقه درخشانی کسب کرده. اخیراً کاربران، یک بازی نوشتار محور جدیدی در کنسول توسعه دهنده‌ی مرورگر ها پیدا کرده‌اند که هر فرد می‌تواند به وسیله‌ آن مدتی سرگرم شود و حداقل نیم ساعت را به بازی متنی مرورگر گوگل بپردازید.

کاربری به نام attempt_number_1 اخیراً متوجه شده که پس از سرچ کردن عبارت text adventure یا text game (به معنی ماجراجوی و بازی متنی) می‌تواند بازی منحصر به فردی را در کنسول توسعه دهنده‌ی مرورگر تجربه کرده و از آن لذت ببرد. گفته شده که این بازی در بسیاری از دامنه‌های مختلف گوگل قابل دسترسی است به شرط آنکه از رابط زبان انگلیسی این سایت استفاده کنید.

برای فعال سازی این کنسول، کاربران ویندوز نیاز دارند که پس از سرچ کردن عبارت یاد شده، کلید‌های کنترل، شیفت و J را با هم در صفحه‌ سرچ گوگل بگیرند. کاربران سیستم عامل مک نیز باید کلید‌های کامند، شیفت و J  را کنار هم بزند. علاوه بر این، بازی یاد شده در مرورگر‌های فایرفاکس، مایکروسافت اج و کروم قابل دسترسی است.

در ابتدای ورود به کنسول، از کاربر پرسیده می‌شود که آیا دوست دارد یک بازی متنی را تجربه کند یا خیر و اگر این سوال با تایپ عبارت Yes در خط فرمان پاسخ گویید، آنگاه بازی آغاز خواهد شد.

پس از این اتفاق، بازی به شما توضیح می‌دهد که چه اتفاقی پیرامون کاراکتر شما رخ داده و شما با تایپ کردن عباراتی نظیر grab (گرفتن)، use (استفاده کردن) و ... قادر به تعامل با دنیای اطراف خواهید بود. علاوه بر این می‌توانید با تایپ کردن جهت‌های مختلف نظیر شمال، جنوب، شرق یا غرب به اتاق‌ها و محل‌های مختلف سر بزنید. اگر گم شدید هم تایپ کردن عبارت نقشه می‌تواند موقعیت را برایتان مشخص کند.

جالب اینجاست که شخصیت اصلی بازی یاد شده در واقع حرف G بزرگ اول لوگوی گوگل است و هدف دارد تا با گردش در کمپ مقرر اصلی این کمپانی یعنی مانتین ویو، ۵ حرف دیگر لوگو را پیدا کرده و با خود همراه کند. گزارش شده که بازی متنی مرورگر گوگل چیزی در حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه بر حسب مهارت کاربر طول خواهد کشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی