ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اهالی مسکو جای خود در صف خرید آیفون های جدید را می فروشند

به تازگی  عرضه‌ی گوشی ‌های جدید کمپانی اپل یعنی آیفون XS و XS Max در شهر مسکو آغاز شد. این مسئله موجب شد که چند صد نفر کاربر روس برای خرید این گوشی جلوی فروشگاه تلفن‌های ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۹ مهر ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

به تازگی  عرضه‌ی گوشی ‌های جدید کمپانی اپل یعنی آیفون XS و XS Max در شهر مسکو آغاز شد. این مسئله موجب شد که چند صد نفر کاربر روس برای خرید این گوشی جلوی فروشگاه تلفن‌های هوشمند واقع در همین شهر صف بکشند. جالب اینجاست که پس از باز شدن در‌های این فروشگاه هیچکدام از نفرات ابتدایی صف خرید آیفون های جدید در مسکو داخل فروشگاه نرفتند و گوشی جدیدی نخریدند.

این افراد از چند روز قبل جلوی فروشگاه حاضر شده بودند و به مدت چند روز باران و سرما شدید مسکو را تحمل کردند تا جای خود را در صف خرید آیفون های جدید حفظ کنند. پس از باز شدن در‌های فروشگاه، مشخص شد این افراد در واقع «جا نگهداران» حرفه‌ای بودند که می‌خواستند با دریافت هزینه محل خود در صف را در اختیار خریداران بگذارند.

برای مثال اولین نقاط موجود در صف، به نرخی معادل ۷ هزار دلار آمریکا فروخته می شد و خریداران عجول مجبور بودند چنین مبلغی را برای ایستادن جلوی در فروشگاه پرداخت کنند. البته این رقم گرانترین نرخ موجود بود و قیمت ها با توجه به جای گرفته شده در صف با هم تفاوت داشته است.

با این وجود به نظر می‌رسد که کمتر کسی جایی در اوایل صف را خریداری کرده باشد چرا که هیچ کدام از افراد جلوی صف داخل فروشگاه نرفتند. با شروع فروش آیفون‌های جدید در مسکو، رییس فروشگاه با خواندن شماره‌های پخش شده میان افراد حاضر در صف، سعی کرد که مساوات را رعایت کند اما به نظر می رسید که کسی از جا نگهداران خریدی نکرده است.

بدین ترتیب اولین نفری که وارد فروشگاه شد، شماره ۲۴۷ این صف بود. Anatoly Doroshchenko عکاس روس پس از آنکه، پیشنهاد جا نگهداران برای خرید مکانی جلوتر در صف را رد کرد، بالاخره موفق شد به عنوان اولین نفر در موسکو، آیفون‌ های جدید را خریداری کند و نام خود در اسناد کمپانی کوپرتینویی وارد سازد.

گزار شده که آیفون XS در روسیه به قمیتی معادل ۱۳۰۰ دلار فروخته می‌شود و کاربران روس باید برای خرید مدل گرانتر یعنی آیفون XS Max نرخی معادل ۱۵۰۰ دلار آمریکا بپردازند.

 

تماشا کنید: سقوط از طبقه دوم تنها راه شکستن آیفون های جدید است

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • yohan
    yohan | ۹ مهر ۱۳۹۷

    اینم باید به فهرست مشاغل عجیب اضافه کرد.

    • یحیی خالدی
      یحیی خالدی | ۹ مهر ۱۳۹۷

      مث اینکه شکست خورده چون هیچکدوم نتونستن بفروشن پیر شدن رفت

مطالب پیشنهادی