ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مشکلات رایج گلکسی S8 و S9
تکنولوژی

هفت مشکل رایج گلکسی S8 و S9 و راه‌های برطرف کردن آن‌ها

بی‌شک موبایل‌های پرچمدار فعلی شرکت سامسونگ از جمله بهترین گوشی‌های حال حاضر هستند؛ البته به شرطی که یاد بگیرید مشکلات آن‌ها را برطرف کنید. در این مطلب می‌خواهم از مشکلات رایج موبایل‌های گلکسی S8 و ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۹ مهر ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

بی‌شک موبایل‌های پرچمدار فعلی شرکت سامسونگ از جمله بهترین گوشی‌های حال حاضر هستند؛ البته به شرطی که یاد بگیرید مشکلات آن‌ها را برطرف کنید. در این مطلب می‌خواهم از مشکلات رایج موبایل‌های گلکسی S8 و S9 و راه‌های برطرف کردنشان برایتان بگویم. پس اگر یکی از این گوشی‌ها را در دست دارید این مطلب حسابی به کارتان می‌آید.

البته بگذارید همین جا اشاره کنم که برخی مشکلات آنقدرها که شما فکر می‌کنید جدی نیستند و با یک بار ری‌استارت کردن یا آپدیت سیستم عامل گوشی، برطرف می‌شوند. علاوه بر این در بدترین شرایط می‌توان برخی مشکلات نسبتا جدی‌تر را با ریست فکتوری گوشی نیز حل کرد. اما ما در این مطلب به دنبال روش‌هایی ساده‌تر رفته‌ایم و می‌خواهیم به کمک این روش‌ها مشکلات را به راحت‌ترین شکل ممکن رفع کنیم. پس در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

۱) فوکوس نکردن دوربین


دوربین‌های موبایل‌های شرکت سامسونگ اگر درست کار کنند کیفیت فوق‌العاده‌ای دارند. از این لفظ استفاده می‌کنم چون واقعا در بسیاری مواقع دوربین‌های S8 و S9 آن طور که باید و شاید عملکرد خوبی ندارند و قادر نیستند روی محیط دور دست فوکوس کنند.

مشکلات رایج گلکسی S8 و S9

اما برای رفع این مشکل یک راه حل به شدت عجیب وجود دارد که شاید به نوعی احمقانه به نظر برسد. فقط کافیست وارد دوربین گوشی خود شوید و موبایل را کمی تکان دهید. با انجام این کار سریعا از تاری بیش از حد محیط‌ دور دست کاسته می‌شود و تصاویر کیفیت لازم را پیدا می‌کنند.

۲) شارژ نشدن گوشی


اگر باتری موبایلتان به هر دلیلی شارژ نمی‌شود، سریع نگران نشوید. چرا که ممکن است اصلا مشکل از باتری نباشد. پس پیش از اینکه به سراغ گارانتی موبایلتان بروید اول کارهایی را که در ادامه توضیح می‌دهم قدم به قدم انجام دهید.

اول از همه احتمال این را بدهید که مشکل از کابل شارژتان باشد. خوب دو سر کابل و بدنه آن‌ را بررسی کنید و ببینید خردگی پیدا نکرده باشد. از گرد و خاک و کثیفی نیز غافل نشوید و حتما ببینید که هر دو سر کابل تمیز و سالم هست یا نه.

مشکلات رایج گلکسی S8 و S9

جدای از این موضوع‌ها اگر دارید از کابل یا شارژرهای غیر استاندارد و متفرقه استفاده می‌کنید، بهتر است همین الان آن‌ها را کنار بگذارید. بازار فعلی لوازم جانبی موبایل، در حال حاضر پر شده از شارژر و کابل‌های بی‌کیفیت و تقلبی که خرید و استفاده از آن‌ها نه تنها سودی ندارد بلکه ضرر هم دارد.

با این حال، اگر همه جوانب را در نظر گرفتید و باز هم دیدید که موبایلتان درست شارژ نمی‌شود، بیایید و آن را با یک شارژر بی سیم شارژ کنید. اگر با استفاده از شارژرهای بی‌سیم مشکل برطرف شد مشخص می‌شود که باتری دستگاه سالم است و همه مشکلات به گردن شارژر می‌افتد. اما در صورتی که با شارژر بی‌سیم باز هم مشکل سر جایش بود، دیگر چاره‌ای ندارید جز تعویض باتری.

۳) خاموش نشدن موبایل


ساده‌ترین راه برای خاموش کردن یک موبایل امروزی این است که کلید پاور را بگیرید و پس از آن گزینه Power off را انتخاب کنید. اما خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که موبایل‌های گلکسی S8 و S9 به دلایل مختلفی خاموش نمی‌شوند.

مثلا مشکلات نرم‌افزاری می‌توانند به خودی خود باعث رخ دادن چنین مشکلاتی شوند. البته اگر اصلا به منوی پاور دسترسی ندارید احتمالا مشکل از خود کلید پاور خواهد بود. آن وقت مجبورید به نمایندگی‌ها مراجعه کنید و مشکلتان را با آن‌ها در میان بگذارید.

اما در صورتی که می‌دانید مشکل از کلید پاور نیست بهتر است برای برطرف کردن آن یک بار موبایلتان را فورسد ری‌استارت کنید. برای فورسد ری‌استارت کردن موبایل ابتدا کلید پاور را گرفته و سپس برای ده ثانیه کلید کم کردن صدا را نگه دارید. با این کار موبایلتان سریعا ریست می‌شود و احتمالا پس از آن می‌بینید که مشکل برطرف شده.

مشکلات رایج گلکسی S8 و S9

با این حال، اگر این مراحل را دنبال کردید و اتفاقی نیفتاد، تنظیمات را باز کنید و مسیر General management > Reset > Auto restart را دنبال کنید. سپس ویژگی Auto Restart را فعال و زمان اجرای دستور آن را روی موعدی نزدیک تنظیم کنید. حالا فقط باید منتظر بمانید تا موبایلتان ری‌استارت شود.

۴) عدم دسترسی به شبکه


خرید یک موبایل گران قیمت و عدم دسترسی به شبکه بدترین کابوسی است که این روزها یک فرد کاملا عادی می‌تواند ببیند. با این حال خوشبختانه می‌شود این مشکل‌ها را راحت حل کرد و نیازی به نگران شدن بی‌جا نیست.

برای شروع به سراغ سایت اپراتور موبایلتان بروید و ببینید که به مشکل خاصی در سیستم‌هایشان اشاره کرده‌اند یا نه. اگر این طور نبود به سراغ تنظیمات موبایلتان بروید و وارد منوی Connections شوید. با ورود به پنجره Connections مطمئن شوید که حالت هواپیما روشن نیست.

مشکلات رایج گلکسی S8 و S9

سپس گزینه Mobile networks را بفشارید و به محض باز شدن پنجره آن ببینید در مقابل Network operators به نام اپراتوری که از آن سرویس می‌گیرید اشاره شده یا نه. اگر اینطور نبود گزینه Search networks را انتخاب کنید و از طریق آن به صورت دستی اپراتور سرویس دهنده خود را به دستگاه بشناسانید.

مشکلات رایج گلکسی S8 و S9

حال از طریق همین منو Data roaming را هم بررسی کنید و مطمئن شوید که فعال نیست. سپس به منوی قبل بازگردید و این بار وارد Network mode شوید. با ورود به این پنجره ببینید که موبایل دارد از حالت auto connect استفاده می‌کند یا نه. در صورتی که اینطور نبود این ویژگی را فعال کنید تا موبایلتان بتواند در شرایط مختلف کیفیت و سرعت دسترسی به شبکه را حفظ کند.

پس از انجام تمام این مراحل، به صفحه اول تنظیمات برگردید و با پیمودن مسیر General Management > Reset > Reset network settings > Reset settings یک بار تنظیمات شبکه موبایلتان را ریست کنید. با انجام تمام این کارها دیگر باید مشکل عدم دسترسی به شبکه برطرف شده باشد.

۵) عدم نمایش تماس‌های از دست رفته


اگر موبایلتان تماس‌های از دست رفته را به شما اطلاع نمی‌دهد، پیش از شروع هر کاری مطمئن شوید که یک اپ شخص ثالث جلوی ارسال نوتیفیکیشن‌های آن را نگرفته. برای اینکه این موضوع را بفهمید موبایلتان را به حالت Safe Mode ببرید و ببینید که مشکل برطرف می‌شود یا نه.

در صورتی که مشکل از اپ‌های شخص ثالث نبود، وارد تنظیمات شوید و مسیر Notifications > Advanced > Contacts > Missed call را طی کنید. سپس گزینه Importance را بفشارید و تنظیمات آن را روی Urgent قرار دهید.

مشکلات رایج گلکسی S8 و S9

۶) زود تمام شدن شارژ باتری


همیشه یک سری اپ به شدت پر مصرف وجود دارند که پس از نصب روی گوشی‌ها به سرعت شارژ موبایل را تخلیه می‌کنند. تعداد این اپ‌ها نیز به هیچ وجه کم نیست و اگر به اپ‌های موبایل خود نگاه کنید حداقل دو-‌سه‌تای آن‌ها را خواهید دید.

برای این که بفهمید هر اپ چقدر شارژ باتری را مصرف می‌کند به تنظیمات بروید و مسیر Device maintenance > Battery را دنبال کنید. با ورود به منوی باتری، App power monitor میزان شارژ مصرفی هر اپ را برایتان نمایش می‌دهد.

مشکلات رایج گلکسی S8 و S9

به لطف این موضوع می‌توانید اپ‌های پر مصرف را پیدا کنید و با گذاشتن حالت مصرف آن‌ها روی Save power از هدر رفتن بی‌رویه شارژ جلو گیری کنید. علاوه بر این با خاموش کردن بلوتوث و وای‌فای نیز می‌شود تا اندازه‌ای در مصرف شارژ صرفه جویی کرد. پس در شرایطی که به آن‌ها نیازی ندارید حتما خاموششان کنید.

۷) فعال نبودن اج لایتینگ


اگر S8 یا S9 در دست دارید، حتما با ویژگی اج لایتینگ آشنا هستید. بله در مورد همان ویژگی جالبی صحبت می‌کنم که موبایل‌های جدید شرکت سامسونگ به کمک آن دریافت نوتیفیکیشن‌های تازه را با روشن کردن حاشیه گوشی به کاربر اطلاع می‌دهند.

با این حال اگر تا حالا با چنین چیزی رو به رو نشده‌اید احتمالا این ویژگی به طور پیش فرض برایتان خاموش بوده. برای روشن کردن ویژگی اج لایتینگ به تنظیمات بروید و مسیر Display > Edge screen > Edge lighting را دنبال کنید. سپس به سراغ Show Edge lighting بروید و آن را روی Always تنظیم کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mosapa
    Mosapa | ۱۳ آذر ۱۳۹۷

    چنین مشکلاتی ما ندیدیم!?

  • hosseinjoel
    hosseinjoel | ۱۴ مهر ۱۳۹۷

    من از اس ۵ به بعد هر سال گوشی سری اس و پیش خرید کردم و تقریبا با مشکلات گوشی آشنام. در اس ۸ و اس ۹ چنین مشکلاتی ندیدم !

مطالب پیشنهادی