ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نمرات Assassin’s Creed Odyssey منتشر شد؛ بهترین اساسینز کرید سال‌های اخیر

سرانجام نمرات جدیدترین نسخه از سری اساسینز کرید یعنی Assassin's Creed Odyssey منتشر شد و آن‌طور که از نظر منتقدان نسبت به این عنوان پیداست، با یکی از بهترین عناوین نقش آفرینی چند سال اخیر ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۹ مهر ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

سرانجام نمرات جدیدترین نسخه از سری اساسینز کرید یعنی Assassin's Creed Odyssey منتشر شد و آن‌طور که از نظر منتقدان نسبت به این عنوان پیداست، با یکی از بهترین عناوین نقش آفرینی چند سال اخیر و کامل‌ترین نسخه از فرنچایز اساسینز کرید روبرو هستیم.

در حال حاضر میانگین امتیازات بازی در سایت Metacritic از بین ۵۲ نقد، ۸۵ است که بهترین میانگین برای نسخه‌هایی از اساسینز کرید که در نسل هشتم منتشر شده‌اند، محسوب می‌شود. از بین این تعداد، ۴۸ نقد مثبت و باقی متوسط هستند.

از میان ۳ نمره کاملی که ادیسه از جانب منتقدان دریافت کرده، منتقد سایت GamesRadar عقیده دارد که بازی هر آن‌چه که در نسخه پیشین یعنی اوریجین با‌ آن روبرو بوده‌ایم را به بهترین شکل ممکن انجام داده و با دنیایی طرف هستیم که می‌تواند شما را بیشتر از ۷۰ ساعت سرگرم نگه دارد. در نقد این وب سایت به آزادی عمل بالای شما در ساخت شخصیتی که دوست دارید اشاره شده و مواردی همچون کشتی‌رانی پر جزییات و نبردهای متنوع نیز به عنوان دیگر نکات مثبت بازی ذکر شده‌اند.

سایت Gaming Age هم که نمره A را با ادیسه داده، در بررسی خود از این بازی به این نکته اشاره می‌کند که حتی اگر علاقه‌ای به تجربه نسخه دیگر از سری اساسینز کرید ندارید بهتر است تا نگاهی به Assassin's Creed Odyssey داشته باشید. داستین چادول عقیده دارد که ساخته جدید یوبی‌سافت کبک به جز برخی از باگ‌ها که در هر عنوان دنیای باز دیگری می‌توانید به آن‌ها بر بخورید، مشکل مهم دیگری ندارد

Assassin's Creed Odyssey

.او همچنین ادیسه را تجربه عمیق‌تری از نسخه‌ پیشین سری یعنی اوریجینز می‌داند که در بخش‌هایی مانند کارهای جانبی، تنوع در مبارزات و سیستم انتخاب دیالوگ‌ها کار خود را به نحوه احسن انجام داده است. در ضمن و همان‌طور که یوبی‌سافت پیش از این قول داده بود، خاکستری بودن انتخاب‌ها به خوبی در ادیسه ملموس هستند و ممکن است انتخاب‌هایی را رقم بزنید که بعد از مدتی طولانی تاثیر خود را در داستان بازی نشان خواهند داد.

سایت پلی استیشن لایف استایل هم که نمره عالی ۹.۵ از ۱۰ را به Assassin's Creed Odyssey داده علاوه بر اشاره کردن به نکات مثبتی که دو سایت بالا هم به آن‌ها پرداخته بودند، این بازی را عنوانی می‌داند که همان‌طور که از اسمش پیداست،‌ بزرگ و طولانی‌ست اما از هر دقیقه‌اش می‌توان لذت برد.

انجام کار‌هایی همچون پرتاب اسپارتان‌ها با استفاده از لگد، پاک کردن مناطق از دشمنان و نبردهایی دریایی به شکل سیری ناپذیری سرگرم ‌کننده هستند و با وجود آن که Assassin's Creed Odyssey اولین تجربه یوبی‌سافت کبک در ساخت بازی نقش آفرینی محسوب می‌شود، این عنوان در المان‌های این سبک را به خوبی در خود جای داده و انتخاب‌هایی که طی داستان با‌ آن‌ها ربرو می‌شوید، اکثرا اثر گذار و جالب هستند.

منتقد سایت معتبر IGN هم از دیگر افرادی است که ادیسه را دستاوردی بزرگ در ساخت یک دنیای عظیم با جزییات بالا و گیم‌پلی‌ای سرگرم کننده می‌داند. تجربه‌ای که تنها به پایان رساندن خط داستانی محدود نشده و شما برای ساعت‌های طولانی موارد جدیدی را برای به دست آوردن و کشف کردن خواهید داشت. این سایت با در نظر گرفتن نمره ۹.۲ از ۱۰، ادیسه را یکی از بهترین بازی‌های سبک نقش آفرینی دنیای باز می‌داند که البته خالی از اشکال هم نیست و مواردی همچون باگ‌های متعدد آن‌ می‌تواند کمی شما را آزرده خاطر کند.

امکان انتخاب بین دو شخصیت مرد و زن نیز از دیگر نکات قابل توجه در ادیسه محسوب می‌شوند که منتقد IGN نیز از آن غافل نشده است. منتقد این سایت باور دارد که با وجود شباهت‌های بسیار این دو شخصیت با یکدیگر، الکسیوس و کاساندرا تفاوت‌هایی معنی داری نیز با یکدیگر دارند و برای مثال شخصیت کاساندرا از صداگذاری بهتری نسبت به همتای مرد خود بهره می‌برد. علاوه بر  این موارد، منعطف بودن این دو کاراکتر،‌ به عنوان یکی دیگر از المان‌های خوب بازی ذکر شده که در مقایسه با دیگر نسخه‌های اساسینز کرید کاملا بی رقیب است.

در دیگر نمرات خوب بازی نباید از نمره ۹ از ۱۰ نویسنده سایت US Gamer غافل شد. مایک ویلیماز در نقد خود می‌گوید ادیسه در واقع به هم رسیدن و تکامل المان‌های نقش آفرینی اساسینز کرید:‌ اوریجینز و کشتی‌رانی بلک فلگ است.

با مطالبه نقد این سایت می‌توان فهمید که ادیسه که انتخاب‌های شما نیز در آن نقش مهمی را ایفا می‌کنند، ماجراجویی بزرگی برای الکسیوس یا کاساندرا محسوب می‌شود که کاربر را برای مدت زیادی سرگرم خود خواهد کرد. البته همه المان‌های بازی کامل نیستند و مواردی چون یارگیری نیروها و جنگ‌های بزرگ بازی هنوز کمی جای کار دارند. البته به طور کل Assassin's Creed Odyssey قدم رو به جلویی برای ماجراجویی جدیدی که اوریجینز آغاز کرده محسوب می‌شود.

گیم‌اینفورمر به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین نشریات حوزه بازی‌های ویدیویی، نمره ۸.۲۵ از ۱۰ را برای اساسینز کرید: ادیسه در نظر گرفته و با وجود بعضی از مشکلات، این بازی را عنوانی لایق می‌داند. در بررسی گیم‌اینفورمر هم بارزترین نکته بازی، جهان بزرگ و متنوع‌ آن عنوان شده که به همراه گرافیک چشم نوازش، حس حضور در دنیایی زنده را به شما القا خواهد کرد.

در بخش بررسی گیم‌پلی بازی هم عنوان شده که با وجود زمانی که برای مسلط شدن به کنترل مورد نیاز است، ادیسه می‌تواند به خوبی رضایت کاربران را کسب کند؛ البته اگر از مانعی به نام لودینگ‌های نسبتا طولانی عبور کنیم. در ضمن میزان تکرار پذیر بودن بازی توسط جویی جوبا، منتقد این سایت، بالا ذکر شده است.

سایت گیم‌اسپات نیز که با در نظر گرفتن نمره ۸ از ۱۰ برای اساسینز کرید: ادیسه، آن را یک بازی خیلی خوب می‌داند، یونان باستان حاضر در بازی را فوق العاده توصیف کرده که به خاطر داستان خاطره‌انگیزی که در آن برای الکسیوس یا کاساندرا رقم می‌خورد، حسابی در یاد بازیکن خواهد ماند. البته الساندرو فیلاری اعتقاد دارد که بازی خارج از مشکل نیست و برخی از نبردها و ریتم کندش ممکن است باعث شود عده‌ای از کاربران قید تجربه کامل ادیسه را بزنند.

یکی از معدود نمرات متوسط ادیسه هم به سایت Digital Trends با امتیاز 6 از 10 برمی‌گردد. این سایت هم با وجود ستایش دنیای بزرگ و متنوع بازی، هسته اصلی گیم‌پلی را آن‌چنان سرگرم کننده ندانسته و عناوینی هچمون انحصاری جدید پلی استیشن 4 یعنی اسپایدرمن را گزینه‌ بهتری برای علاقه‌مندان به بازی‌های این سبک می‌داند.

در نهایت و با جمع بندی نظرات منتقدان می‌توان به این نتیجه رسید که Assassin's Creed Odyssey یکی از بهترین بازی‌های نقش آفرینی موجود در بازار و بهترین نسخه این فرنچایز در نسل فعلی محسوب می‌شود که برای ساعات زیادی شما را هیجان زده نگه می‌دارد.

نبردهای دریایی عالی، گرافیک فوق العاده، گیم‌پلی سرگرم کننده و تنوع بالای محیط از جمله نکاتی هستند که در موفقیت ادیسه نقش اصلی را ایفا می‌کنند و در این میان ممکن است لودینگ‌های نسبتا طولانی بازی و برخی از باگ‌ها، تعداد کمی از کاربران را آزار بدهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Reza Dark
    Reza Dark | ۱۰ مهر ۱۳۹۷

    عالی بود. حرفی ندارم

مطالب پیشنهادی