ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هک فیسبوک
تکنولوژی

فیسبوک احتمالاً کاربران را از ارسال پست مرتبط با هک اخیر خود باز می دارد

فیسبوک اخیراً خبر از هک 50 میلیون حساب کاربری داده بود. حتی گفته شده بود که این میزان ممکن است تا 90 میلیون حساب هم باشد. سایت های بسیاری به این مشکل پرداختند اما ظاهراً نظراتی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۹ مهر ۱۳۹۷ | ۱۸:۴۶

فیسبوک اخیراً خبر از هک 50 میلیون حساب کاربری داده بود. حتی گفته شده بود که این میزان ممکن است تا 90 میلیون حساب هم باشد. سایت های بسیاری به این مشکل پرداختند اما ظاهراً نظراتی که کاربران در این شبکه اجتماعی درباره موضوع هک اخیر ارسال کرده اند چندان خوشایند فیسبوک نبوده است.

فیسبوک قابلیت ویژه ای را در اختیار کاربران قرار می دهد که امکان مشاهده حساب کاربری از دید دیگران فراهم می شود. با سوء استفاده از همین قابلیت هکرها کنترل 50 میلیون حساب کاربری را در دست گرفتند.

هک فیسبوک
برخی کاربران خبر از جلوگیری فیسبوک از ارسال گزارش گاردین درباره موضوع هک حساب های کاربری داده بودند.

تعدادی از کاربران گزارش کرده اند هنگامی که قصد داشتند لینکی را در استوری خود پست کنند این فعالیت آنها مسدود شده است. لینک هایی که به این ترتیب مسدود شده اند متنوع بوده اند اما به نظر می رسد یکی از اصلی ترین قربانیان این موضوع موراد مرتبط با سایت خبری گاردین بوده است.

ظاهراً فیسبوک این پست ها را به این دلیل نشانه گذاری کرده بود که تعداد زیادی از کاربران استوری های مشابهی را ارسال کرده بودند. به عبارت دیگر این گونه تصور شده بود که این پیام ها اسپم هستند. با این حال این توضیح چندان هم منطقی به نظر نمی رسد. عجیب تر اینکه ارسال های مشابه توسط برخی از کاربران امکان پذیر بود ولی برخی دیگر با مسدودیت ارسال روبرو شده بودند.

هک فیسبوک
فیسبوک به برخی از کاربران چنین پیغامی را نمایش داده بود. در این پیام دلیل حذف شدن پست، تشخیص دادن آن به عنوان اسپم اعلام شده است.

ممکن است افرادی که به تئوری های توطئه اعتقاد دارند گمان کنند که فیسبوک با خودخواهی اقدام به اِعمال چنین مسدودیت هایی کرده است. این موضوع چه صحیح باشد و چه بدون قصد قبلی، باز هم در نهایت بسیاری از افراد فیسبوک را سرزنش می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی