ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پهپاد Spry
تکنولوژی

اولین پهپاد دنیا با قابلت غواصی، شناور شدن و پرواز [تماشا کنید]

نخستین پهپاد دنیا با قابلیت حرکت زیر آب، شناور شدن روی سطح و پرواز با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت توسط مهندسان آمریکایی معرفی شد. این پهپاد که Spry نام دارد، دارای دوربین داخلی قدرتمندی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۹ مهر ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

نخستین پهپاد دنیا با قابلیت حرکت زیر آب، شناور شدن روی سطح و پرواز با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت توسط مهندسان آمریکایی معرفی شد.

این پهپاد که Spry نام دارد، دارای دوربین داخلی قدرتمندی است که امکان فیلمبرداری یا ثبت تصاویر با رزولوشن 4K را فراهم می سازد. این تصاویر به صورت همزمان به نمایشگر کنترلر دستگاه ارسال می شوند که در برابر آب مقاوم است. به گفته توسعه دهندگان پهپاد Spry، این کنترلر نیز در خود نوع بی نظیر است و نمونه مشابهی از آن در دنیای درون ها وجود ندارد.

کمپانی های SwellProUSA و Urban Drones دو سال را صرف تحقیق و توسعه نمونه اولیه پهپاد Spry کرده اند. «رودریگز»، از توسعه دهنگان این گجت معتقد است که قابلیت حرکت در زیر آب و اوج گرفتن از روی سطح این دستگاه را به پرکاربردترین نمونه در جهان تبدیل می کند.

این نمایشگر ۴.۳ اینچی علاوه بر خروجی دوربین، داده هایی دیگری نظیر مکان گجت، وضعیت باتری، ارتفاع و دیگر داده های حیاتی را نیز نشان می دهد.پهپاد Spryپهپاد Spry قابلیت حرکت در شعاع یک کیلومتری برای ۱۷ دقیقه را دارد و باتری آن نیز قابل تعویض است.

با فعال سازی قابلیت موقعیت یابی جغرافیایی (GPS) از طریق ریموت کنترل می توان به ویژگی های پرواز پیشرفته نظیر حفظ موقعیت، تعقیب خودکار و بازگشت به مکان کاربر را دسترسی پیدا کرد. یکی از جالبترین قابلیت های این گجت بازگشت خودکار به مکان کاربر حتی در صورتی که است که وی در حال پیاده روی یا حرکت در ماشین باشد. پهپاد Spryاز سوی دیگر با خاموش کردن GPS می توان پهپاد را به سبک دلخواه و با سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت هدایت کرده و از شیرجه های سریع و چرخش های تند آن لذت برد. با استفاده از اپلیکیشن موبایل نیز می تواند مسیر پرواز را با استفاده از نقاطی روی نقشه تعیین کرد.

پهپاد Spry از دوماه دیگر و با قیمت ۷۶۵ دلار روانه بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی