ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا اپل افکت های زیباسازی چهره را در آیفون XS به کار برده است؟

چندی پیش در دیجیاتو خواندید که کاربران از زیباسازی چهره هایشان به شکل خودکار توسط دوربین آیفون های 2018 گلایه دارند. در حالی که گوشی های اندرویدی و اپلیکیشن های ثالث سال هاست افکت های ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

چندی پیش در دیجیاتو خواندید که کاربران از زیباسازی چهره هایشان به شکل خودکار توسط دوربین آیفون های 2018 گلایه دارند. در حالی که گوشی های اندرویدی و اپلیکیشن های ثالث سال هاست افکت های زیبایی چهره را روی تصاویر اعمال کرده و عکسی به دور از واقعیت تولید می کنند، اپل هیچگاه چنین رویه ای را در پیش نگرفته است. از طرفی اپل معمولاً ویژگی جدید را بدون اطلاع قبلی و امکان غیر فعال کردنش در اختیار کاربران قرار نمی دهد.

حالا متخصصین عکاسی تصمیم گرفتند مشکل زیباسازی چهره در آیفون های جدید را بررسی کنند. سباستین دویت که سازنده اپلیکیشن دوربین پرطرفدار Halide برای آیفون است، فرایند عکاسی آیفون های 2018 را ارزیابی کرده و نشان داده که اپل هیچ تعمدی در این قضیه نداشته است. در واقع همه چیز به قابلیت Smart HDR در آیفون های جدید بر می گردد.

به گفته دویت، دو عامل اصلی در این وضعیت نقش دارند: یکی ثبت عکس های متعدد با نوردهی های مختلف و دیگری عکاسی با حساسیت (ایزو) بیشتر در آیفون XS که نویز را افزایش می دهد:

آیفون XS عکس هایی با نوردهی مختلف را با یکدیگر ترکیب می کند که در بعضی از آنها، روشنایی نقاط روشن و تیرگی نقاط تاریک کاهش می یابد. در این فرایند جزئیات حفظ می شوند ولی کاهش کنتراست محلی باعث کاهش وضوح کلی تصویر خواهد شد. به همین دلیل پوست چهره صاف تر از حالت عادی به نظر می رسد.

دویت همچنین می گوید آیفون XS در مقایسه با آیفون X به استفاده از سرعت شاتر بالاتر تمایل دارد و به همین دلیل باید برای جبران نوردهی، حساسیت را بالاتر ببرد. همان طور که می دانید افزایش ایزو به ایجاد نویز منجر شده و نهایتاً پردازشگر تصویر باید از فناوری کاهش نویز استفاده کند، که این موضوع هم دوباره به کاهش کنتراست محلی و از دست دادن جزئیات ختم می شود.

برای اینکه از این موضوع مطمئن شوید، می توانید عکاسی را بافت های دیگری به جز پوست امتحان کنید، مثلاً لیمو یا پرتقال یا چوب، و می بینید که همین افکت روی آنها هم به وجود می آید. با این حال متأسفانه راهکاری برای رفع این مشکل وجود ندارد، جز اینکه حالت Smart HDR را غیر فعال کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ramin20i
    ramin20i | ۱۰ مهر ۱۳۹۷

    کاش همینطور که از دفاعیات اپل مطلب منتشر میکنید
    از بقیه هم همین کار را بکنید

مطالب پیشنهادی