ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا مشکل آنتن دهی آیفون XS به مودم های اینتل ارتباط دارد؟

کارآیی آیفون های 2018 در شبکه LTE از زمان معرفی آنها مورد بحث کاربران و کارشناسان بوده است. آیفون XS و آیفون XS Max برای اولین بار به آنتن های 4x4 MIMO مجهز شده اند ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

کارآیی آیفون های 2018 در شبکه LTE از زمان معرفی آنها مورد بحث کاربران و کارشناسان بوده است. آیفون XS و آیفون XS Max برای اولین بار به آنتن های 4x4 MIMO مجهز شده اند تا حداکثر سرعت ممکن را در شبکه موبایل به دست آورند، ولی برخی از خریداران از مشکلات آنتن دهی آیفون XS خبر می دهند، مشکلی که به عقیده مهندسین حوزه ارتباطات، به نقص در طراحی آنها بر می گردد.

حالا وب سایت PCMag دست به کار شده و برای روشن کردن مشکل آنتن دهی آیفون XS تست های مختلفی را روی این گوشی انجام داده است. این تست در کانال 20 مگاهرتز از باند 3 که توس اکثر اپراتورهای LTE آمریکا استفاده می شود، صورت گرفته است. رقبای آیفون جدید اپل در این تست، آیفون X با مودم اینتل، و گلکسی نوت 9 و گوگل پیکسل 2 با مودم کوالکام هستند.

مشکل آنتن دهی آیفون XS Max

آیفون XS Max به خاطر پشتیبانی از 4x4 MIMO عملکرد بسیار بهتری نسبت به آیفون X دارد. در تست های انجام شده، آیفون XS Max به طور میانگین به سرعت دانلود 400 مگابیت بر ثانیه می رسد در حالی که آیفون X نتیجه ای بهتر از 200 مگابیت بر ثانیه را به دست نمی آورد. بدین ترتیب سرعت آیفون جدید در شرایط استاندارد شبکه به مراتب بهتر از نسل قبل است.

زمانی که سیگنال شبکه بسیار ضعیف باشد، باز هم آیفون XS Max جایگاه خودش را حفظ می کند و اختلاف بسیار کمی با مودم های کوالکام در گلکسی نوت 9 یا پیکسل 2 دارد. به همین دلیل به اعتقاد PCMag آیفون های جدید اپل به خوبی برای کارآیی مناسب در مناطقی با آنتن دهی ضعیف طراحی شده اند.

از شرایط آزمایشگاهی که بگذریم، داده های حاصل از برنامه تست سرعت Ookla نشان می دهد که سرعت ارتباط آیفون XS در شبکه موبایل حدود 6.6 مگابیت بر ثانیه بیشتر از آیفون X است. همچنین گلکسی نوت 9 با میانگین سرعت دانلود 43.2 مگابیت بر ثانیه، اندکی بهتر از آیفون های 2018 با میانگین سرعت دانلود 38.9 مگابیت بر ثانیه عمل می کند.

مشکل آنتن دهی آیفون XS Max

با توجه به تست های انجام شده توسط PCMag مشکل آنتن دهی آیفون XS و آیفون XS Max ریشه نرم افزاری دارد و به iOS 12 بر می گردد، چون در نمودار فوق می بینید آیفون X با iOS 11 در سیگنال ضعیف، عملکرد بسیار بهتری نسبت به آیفون X با iOS 12 دارد. بنابراین خبر خوش برای طرفداران پر و پا قرص اپل این است که مشکلی در طراحی آیفون XS وجود ندارد و مودم های اینتل هم به پای مودم های کوالکام می رسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی