ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کانسپت رنو K-Ze معرفی شد؛ رونویسی از روی فرمول کوئید برای تولید یک کراس اوور برقی ارزان قیمت

کمپانی رنو از یک کراس اوور کانسپت با نام K-Ze رونمایی کرد. این خودروی مفهومی از پیشرانه ای تمام الکتریکی بهره برده و پیش نمایشی از یک کراس اوور شهری پاک و ارزان قیمت محسوب ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۵

کمپانی رنو از یک کراس اوور کانسپت با نام K-Ze رونمایی کرد. این خودروی مفهومی از پیشرانه ای تمام الکتریکی بهره برده و پیش نمایشی از یک کراس اوور شهری پاک و ارزان قیمت محسوب می شود.

Renault-K-ZE_Concept-2018 (3)

رنو K-Ze بر اساس پلتفرم CMF A - همان پلتفرم مدل اقتصادی کوئید - شکل گرفته و می تواند بر اساس استاندارد NEDC تا 155 مایل (معادل 250 کیلومتر) مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد پشت سر بگذارد.

Renault-K-ZE_Concept-2018 (10)

این میزان اگر چه چندان چشمگیر نیست، ولی با توجه به اقتصادی بودن کراس اوور رنو K-Ze کاملا قابل توجیه خواهد بود.

از لحاظ طراحی ظاهری و ابعاد، K-Ze شباهت های زیادی با کوئید دارد. چین نخستین بازاری است که نسخه نهایی K-Ze در آنجا به فروش خواهد رسید. از سال 2021 هم این خودرو احتمالا به بازار اروپا راه پیدا خواهد کرد.

Renault-K-ZE_Concept-2018 (9)

انتخاب چین به عنوان اولین بازار چندان هم عجیب نیست، چرا که دولتمردان این کشور به شدت از حمل و نقل سبز حمایت کرده و قوانینی را در راستای گسترش استفاده از خودروهای برقی تدوین کرده اند؛ به همین جهت اتومبیل های الکتریکی از فروش مناسبی در این کشور پر جمعیت برخوردار هستند.

Renault-K-ZE_Concept-2018 (7)

نکته جالب توجه اینکه نسخه نهایی رنو K-Ze توسط جوینت ونچری که اخیرا با شرکت دانگ فنگ تاسیس شده، تولید می شود.

آقای کارلوس گون رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل گروه رنو نیسان این کراس اوور شهری جدید را هم برای کشورهای توسعه یافته و هم برای کشورهای در حال توسعه مناسب دانسته و گفته که K-Ze در تمامی بازارها از قدرت رقابت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

Renault-K-ZE_Concept-2018 (5)

سنسورهای پارک، دوربین دید عقب و نمایشگر مرکزی با مسیریاب و برخی از سرویس های دیگر از امکانات قابل ذکر رنو K-Ze به شمار می روند.

Renault-K-ZE_Concept-2018 (1)

آنطور که رنو اعلام کرده، در پلتفرم CMF A تغییرات زیادی داده شده تا با این مدل برقی تطابق پیدا کند. برای مثال تمامی فریم های ثانویه و اکسل ها مخصوص K-Ze ساخته شده اند.

گفتنی است این کراس اوور برقی در نمایشگاه خودروی پاریس 2018 در معرض دید عموم قرار می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی