ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شبکه 5G
تکنولوژی

ورایزن نخستین شبکه 5G دنیا را ارائه کرد

اپراتور آمریکایی «ورایزن» با راه اندازی شبکه 5G در چندین شهر آمریکا گام مهمی را در توسعه این نسل ارتباطی برداشت. ورایزن با ارائه 5G Home در شهرهای لس آنجلس، ساکرامنتو، هیوستون و ایندیاناپولیس برای ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

اپراتور آمریکایی «ورایزن» با راه اندازی شبکه 5G در چندین شهر آمریکا گام مهمی را در توسعه این نسل ارتباطی برداشت.

ورایزن با ارائه 5G Home در شهرهای لس آنجلس، ساکرامنتو، هیوستون و ایندیاناپولیس برای نخستین بار در جهان این شبکه را به صورت عمومی در اختیار کاربران قرار داد. عنوان نخستین مشتری 5G نیز به یکی از ساکنین هیوستون به نام «کلیتون هریس» رسید.

این شرکت مدعی شده که به لطف شبکه جدید سرعت اتصال مشترکان از طریق مودم های عادی بین ۳۰۰ مگابیت تا یک گیگابیت بر ثانیه خواهد بود که امکان استریم محتوا به صورت زنده را بیش از پیش تسهیل کرده و نسبت به نسل قبلی تا حد قابل توجهی بهبود پیدا کرده است. شبکه 5Gدلیل اپراتور مذکور برای انتخاب این شهرها رویکرد آینده نگرانه آنها و همچنین حمایت مسئولان محلی بوده است. اشتراک ماهانه شبکه 5G Home برای مشترکان ورایزن ۵۰ دلار و برای افراد دیگر ۷۰ دلار تمام می شود. علاوه بر این مشتریان به محض نصب یک دستگاه Apple TV 4K یا Chromecast Ultra نیز دریافت می کنند.

«رونان دان»، رییس ورایزن وایرلس درباره راه اندازی این شبکه می گوید:

ما با همکاری بسیاری از کمپانی های پیشرو در زمینه فناوری، سازمان های بین المللی استاندارد فنی، مسئولان، توسعه دهندگان و مشتریان‌مان همکاری قابل توجهی داشته ایم که نتیجه آن پیشرفت غیرمنتظره اکوسیستم 5G است. ما مسیر شگفت انگیزی را پشت سر گذاشته ایم، هرچند هنوز در ابتدای راه هستیم.

3GPP 5G NR هنوز در تجهیزات شبکه، دستگاه ها، چیپست ها و نرم افزارها لحاظ نشده و از اینرو ورایزن ترجیح داده شبکه 5G Home را بر اساس استاندارد 5G TF توسعه دهد که قبلا هم از آن پشتیبانی می کرد. با این حال اپراتور آمریکایی تاکید کرده با گذشت زمان و ارائه محصولات مبتنی بر استاندارد 3GPP 5G NR بدون اخذ هزینه اضافی تجهیزات مشتریان را بروزرسانی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی