ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شمار کاربران اندروید اوریو به ۱۹.۲ درصد رسید

طبق آخرین شمارش کاربران نسخه‌های مختلف اندورید، ۱۹.۲ درصد از کاربران کلی سیستم عامل موبایلی گوگل به نسخه‌های ۸.۰ و ۸.۱ آن یعنی اندروید اوریو کوچ کرده‌اند. بر اساس گزارش گوگل، هنوز ۲۹.۳ درصد کاربران ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۰

طبق آخرین شمارش کاربران نسخه‌های مختلف اندورید، ۱۹.۲ درصد از کاربران کلی سیستم عامل موبایلی گوگل به نسخه‌های ۸.۰ و ۸.۱ آن یعنی اندروید اوریو کوچ کرده‌اند.

بر اساس گزارش گوگل، هنوز ۲۹.۳ درصد کاربران از اندروید نوقا (۷.۰ و ۷.۱) استفاده می‌کنند، در حالی که مارشملو (۶.۰) با اختصاص دادن ۲۱.۶ درصد از کاربران، توانسته مقام سوم در این شمارش را بدست آورد.

این در حالی است که نسخه‌ی لالیپاپ (۵.۰ و ۵.۱) با کسب ۱۸.۳ درصد بازار رتبه‌ی بعدی را از آن خود دارد.جالب اینجاست که هنوز اقلیتی ۳ درصدی از نسخه‌ی جلی‌بین بهره می برند.

بدین ترتیب نسخه اصلی ششم اندروید نوقا، با اینکه دو سال از عرضه‌ی آن می‌گذرد، محبوبترین سیستم عامل اندروید میان کاربران به شمار می‌رود.

گوگل هر سه ماه یکبار آمار توزیع سیستم عامل موبایلی خود را منتشر می‌کند تا توسعه‌ دهندگان از میزان پراکندگی کاربران میان نسخه‌های مختلف اندروید و سطح API آنها آگاه شوند. این آمار به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا برای پشتییانی از نسخه‌های قدیمی‌تر بهتر تصمیم گیری کنند.

آمار کنونی نشان می دهد که بسیاری از کاربران اندروید پس از گذشت دو سال هنوز علاقه‌ای به دریافت اندروید اوریو نشان نداده‌اند. این مسئله می‌تواند مشکلی اساسی برای گوگل محسوب شود چرا که نسخه‌های قبلی اندروید نسبت به سیستم عامل جدید، امنیت پایینتری دارند و احتمال نفوذ هکر‌های به آن بیشتر است.

در نقطه‌ی مقابل گفته شده که پس از عرضه‌ی  نسخه عمومی iOS 12، استقبال کاربران از این سیستم عامل کمتر از گذشته بوده است. طبق گزارشات منتشر شده، ۴۸ ساعت بعد از عرضه این نسخه، حدود ۱۰ درصد از دارندگان آی‌دیوایس‌ها به سیستم عامل جدید اپل کوچ کرده‌اند.

در سال ۲۰۱۶ و ۴۸ ساعت بعد از عرضه iOS 10 نزدیک به ۲۰.۲۰ درصد از کاربران آی‌دیوایس‌ها این سیستم عامل را روی دستگاه‌هایشان نصب کردند.iOS 11 با استقبال کمتری مواجه شد و در دو روز نخست انتشار خود توانست ۱۵.۹۱ از بازار سیستم عامل اپل را به خود اختصاص دهد. حالا هم این داستان کاهش استقبال با iOS 12 ادامه پیدا کرده است.

با این وجود هنوز اپل آمار جدیدی از به روز رسانی کاربران سیستم‌عامل خود منتشر نکرده اما به نظر می‌رسد کاربران بیشتری نسبت به اندورید سراغ آخرین به روز رسانی iOS  رفته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی