ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سئات آرونا TGI معرفی شد؛ کراس اووری شهری با موتور گازسوز

کمپانی اسپانیایی سئات که با حمایت های فولکس واگن جانی تازه گرفته، چند روز مانده یه نمایشگاه خودروی پاریس 2018 از نسخه گازسوز کراس اوور آرونا رونمایی کرد. به گفته سئات این خودرو نخستین کراس ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | ۱۲:۱۵

کمپانی اسپانیایی سئات که با حمایت های فولکس واگن جانی تازه گرفته، چند روز مانده یه نمایشگاه خودروی پاریس 2018 از نسخه گازسوز کراس اوور آرونا رونمایی کرد.

به گفته سئات این خودرو نخستین کراس اووری است که با پیشرانه ای گازسوز در سرتاسر جهان به فروش خواهد رسید. در زیر کاپوت این کراس اوور کوچک شهری یک موتور 1 لیتری سه سیلندر قرار دارد. این موتور می تواند 89 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

ee69d99f-2019-seat-arona-tgi-10

نیروی تولید شده توسط موتور مورد بحث به واسطه گیربکس شش سرعته دستی به سمت چرخ ها هدایت می شود. این کراس اوور کلاس subcompact برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون، به 12.8 ثانیه زمان نیاز دارد. در صورت شتاب گیری تا انتها، امکان دسترسی به نهایت سرعت 172 کیلومتر در ساعت برای سئات آرونا TGI وجود خواهد داشت.

8ec52e73-2019-seat-arona-tgi-1

میزان مسافت قابل پیمایش در حالت گازسوز 249 مایل (معادل 400 کیلومتر) عنوان شده است. با پایان یافتن گاز ذخیره شده در مخزن ها، منبع تغذیه به طور خودکار به بنزین تغییر می کند. در صورت استفاده از بنزین برای حرکت، 99 مایل (معادل 160 کیلومتر) دیگر به مسافت قابل پیمایش افزوده می شود.

efc5ea7c-2019-seat-arona-tgi-7

به گفته سئات سه مخزن CNG در قسمت عقب کف خودرو در کنار باک بنزین تعبیه شده اند، برخلاف مدل های گازسوز، محل پر کردن این مخزن ها در کنار دهانه باک بنزین قرار دارد.

ba5b20cc-2019-seat-arona-tgi-12

در صورتی که دمای بیرون -10C باشد، سئات آرونا TGI با بنزین شروع به کار می کند. با گرم شدن خودرو و مساعد شدن وضعیت، خودرو وارد حالت گاز سوز شده و دیگر از بنزین برای حرکت کمک نمی گیرد.

eebfb925-2019-seat-arona-tgi-2

آنطور که سئات اعلام کرده، آرونا TGI یا همان نسخه گازسوز در چهار تریم Reference، Style، Xcellence و FR قابل انتخاب خواهد بود. مشتریان این کراس اوور شهری خواهند توانست از بین 68 ترکیب رنگ، نمونه دلخواه خود را سفارش دهند.

بد نیشت اشاره کنیم پیش از آرونا TGI، سئات نسخه گازسوز مدل های Mii، ایبیزا و لئون را نیز عرضه کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی