ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گوگل با پروژه استریم وارد جنگ کنسول‌های بازی می‌شود

گوگل سرویس استریم جدیدی ارائه داده که امیدوار است روزی جایگزین کنسول‌های بازی شود. این سرویس که «پروژه استریم» نام دارد، به کاربران اجازه خواهد داد تا بازی‌ها را روی مرورگر گوگل کروم اجرا کنند. ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

گوگل سرویس استریم جدیدی ارائه داده که امیدوار است روزی جایگزین کنسول‌های بازی شود. این سرویس که «پروژه استریم» نام دارد، به کاربران اجازه خواهد داد تا بازی‌ها را روی مرورگر گوگل کروم اجرا کنند.

این پروژه به همراه یوبیسافت و بازی جدید این کمپانی فرانسوی یعنی اساسینز کرید: ادیسه آغاز شده است. به این صورت که بازی ذکر شده روی سرورهای گوگل اجرا می‌شود و کاربران با استفاده از اتصال اینترنت قادر به تجربه آن خواهند بود.

گوگل می‌گوید که در حال تست این سرویس برای رفع بزرگ‌ترین چالش‌های موجود در بحث استریم بازی‌ها است. از ۳ روز دیگر، تعداد محدودی از کاربران می‌توانند که اساسینز کرید جدید را در قالب پروژه استریم تجربه کنند. این کمپانی دلیل محدود بودن تعداد شرکت کنندگان را چالش‌های فنی بزرگ این پروژه دانسته است. یکی از مشخص ترین این چالش‌ها برقرار گرفتن تعادل بین استریم صحنه‌هایی با گرافیک بالا و کنترل روان توسط کاربر محسوب می‌شود.

پروژه استریم

گوگل می‌داند که شاید چند ثانیه توقف برای تماشاکنندگان فیلم و سریال از طریق سرویس‌های استریم چنان آزار دهنده نباشد اما این مورد تاثیر منفی زیادی روی تجربه بازی‌های بزرگ توسط گیمرهای‌ حرفه‌ای خواهد گذاشت. کاربران می‌توانند که برای تجربه این عنوان درخواست بدهند. البته باید بدانید که برای استفاده از پروژه استریم باید حداقل به سرعت ۲۵ مگابیت بر ثانیه دسترسی داشته باشید.

طی سال‌های اخیر، گوگل تعدادی از مدیران سابق مایکروسافت و سونی را استخدام کرده که از برنامه‌ریزی این کمپانی بزرگ برای ورود به دنیای بازی‌های ویدیویی خبر می‌دهد. پیش از این هم سایت کوتاکو از یکپارچگی این سرویس با یوتوب گفته بود و احتمالاً شما قابلیت جابجایی سریع بین بازی کردن و تماشای راهنمای همان بازی روی یوتوب را خواهید داشت.

در نهایت باید گفت نیاز اصلی استفاده از سرویس‌های استریم دسترسی به اینترنت پرسرعت است که هنوز تعداد زیادی از کاربران همچون گیمر‌های ایرانی از آن بی بهره‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Soroosh Kamandi
    Soroosh Kamandi | ۱۱ مهر ۱۳۹۷

    در ادامه این مقاله اگر از td-lte استفاده شود سرعت به مراتب بهتری داریم.

  • seyedmm021
    seyedmm021 | ۱۰ مهر ۱۳۹۷

    من ایمان دارم که به محض اینکه این بازی بیاد فیلتر میشه??

    • Soroosh Kamandi
      Soroosh Kamandi | ۱۱ مهر ۱۳۹۷

      شک نکن بیشتر شبکه ها اجتماعی وسرویس های خوب تو ایران فیلتره

مطالب پیشنهادی