ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کاهش قیمت موبایل
تکنولوژی

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی: موبایل در روزهای آینده ارزان‌تر می‌شود

بر اساس اعلام«مهدی محبی» رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی، قیمت موبایل پس از کاهش نرخ ارز، ۲۰ درصد کاهش یافت. این در حالی‌ست که واردات موبایل در چند ماه اخیر بسیار کاهش یافته ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۵

بر اساس اعلام«مهدی محبی» رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی، قیمت موبایل پس از کاهش نرخ ارز، ۲۰ درصد کاهش یافت.

این در حالی‌ست که واردات موبایل در چند ماه اخیر بسیار کاهش یافته و این کالا تنها از طریق مسافران وارد کشور می‌شود. ضمن آنکه حدود ۲ ماه قبل ۶۰۰ هزار دستگاه تلفن همراه در گمرک توقیف شدند و هنوز خبری از ترخیص و تزریق این گوشی‌ها به بازار نشده است. مجموع این عوامل تلفن همراه را در بازار ایران به کالایی کم‌یاب و گران قیمت تبدیل کرد؛ کالایی که گفته می‌شود امروز قیمت آن ۲۰ درصدی کاهش یافته است.

محبی در گفتگو با دیجیاتو تاکید کرد که قیمت موبایل امروز با کاهش ۲۰ درصدی همراه بوده و تا چند روز آینده اثرات کاهش نرخ ارز بر بازار تلفن همراه بیشتر مشخص خواهد شد.

کاهش قیمت موبایل

به گفته محبی واردات موبایل بسیار ناچیز است و دستگاه‌های وارد شده محدود به واردات مسافرتی هستند و به همین دلیل قیمت موبایل‌ها مستقیما وابسته به نرخ ارز است:

«از روز گذشته که قیمت ارز روی تابلوها کاهش داشت، قیمت موبایل و کالاهای دیجیتالی هم کاهش پیدا کردند و این موضوع را از سایت‌های که فروش آنلاین و تعیین نرخ دارند می‌توان فهمید. در واقع تمامی افزایش و کاهش قیمت‌ها روی موبایل‌هایی رخ داد که از طریق مسافرتی وارد می‌شدند.»

او در پاسخ به این سوال که آیا موبایل‌های توقیف شده وارد بازار شده اند و تعیین تکلیف واردکنندگان و فروشندگانی که بازداشت شده بودند چه نتیجه‌ای درپی داشت، اظهار بی‌اطلاعی کرد و وزیر ارتباطات را مسئول پاسخ‌گویی در این دو مورد معرفی کرد.

بازار موبایل در ماه‌های اخیر وضعیت نابه‌سامانی را تجربه کرد که منشاء تمام این رویدادها افزایش نرخ ارز بود. حالا باید دید نرخ ارز تا کجا و چه زمان روند کاهش خود را ادامه می‌دهد و چه زمان ثبات و آرامش را به بازار آشفته تلفن همراه برمی‌گرداند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • enrix
    enrix | ۱۰ مهر ۱۳۹۷

    دلار هزار تومانم بشه تا زمانی که اجناس به معادلش برنگردن عقب و ارزون نشن فائده نداره! اون روزی که ارزونی شد اونجا خوشحالیه برای ملت

    • Omid
      Omid | ۱۰ مهر ۱۳۹۷

      من شک دارم دلار پایین باشه و میره بالا . توجه کنی یه موج راه افتاده که مثلا تو منطقه آزاد اروند دلار شده ۶ تومن . و همین شکل قیمت های متفاوت تو شهر های دیگه . و میگن پایین میاد .و مردم دارن میفروشن . و دلال ها دارن میخرن هر چی ببری دلال میخره . حالا سوال پیش میاد اگه واقعا پایین میاد چرا دلال داره میخره اونم با قیمت ۱۳ هزار تومن . مگه پول از سر راه آورده ؟؟ من شک ندارم دلار بعد چند هفته دوباره بر میگرده سر جاش ار رفتار دلال. میشه فهمید .

      • herogame
        herogame | ۱۱ مهر ۱۳۹۷

        واقعیت همینیه که میگی، دارن دزدی میکنن اینم یه جور دزدی از مردم ساده هستش به زودی فاجعه دیگه ای رخ میده

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۱۰ مهر ۱۳۹۷

    و متاسفانه مردم حالی به حالی تشریف دارند
    از گرون شدن دویست سیصد درصدی چیزی نمی گند و از ارزون شدن بیست درصدی همون جنسی که دویست درصد گران تر شده خوشحال می شند
    تا اینحوری هستیم
    معلومه بعضی ها ما مردم رو گوش مخملی فرض می کنند و سوارمون میشند

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۱۰ مهر ۱۳۹۷

    تا قیمت های گوشی و هر جنس دیگه ای برنگرده مال قبل چیزی ارزون نشده
    دلار شده دو سه هزار تومن کاهش پیدا کرده ..صدا و سیما جشن گرفته ..انگار نه انگار که چیزی از گرانی ها گفته باشند
    دلار تا نشه 800 تومن چیزی تغییر نکرده
    من کسی نیستم که از این کاهش قیمت های موقتی احمقانه خوشحال بشم ..

مطالب پیشنهادی