ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کمپین پنج دقیقه استراحت
تکنولوژی

کمپین پنج دقیقه استراحت تپ سی برای تمام رانندگان تاکسی‌های اینترنتی

با بازگشایی مدارس تهران، ترافیک خیابان‌ها کمی بیشتر شده و احتمالا شاهد آلودگی هوا نیز در روزهای آتی باشیم. رفع معضل ترافیک مساله پیچیده‌ای است که دولتمردان و کارشناسان سالهاست درباره آن تحقیق و تفحص ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | ۲۰:۱۵

با بازگشایی مدارس تهران، ترافیک خیابان‌ها کمی بیشتر شده و احتمالا شاهد آلودگی هوا نیز در روزهای آتی باشیم. رفع معضل ترافیک مساله پیچیده‌ای است که دولتمردان و کارشناسان سالهاست درباره آن تحقیق و تفحص می‌کنند ولی خارج از راه حلی برای این مشکل، باید در نظر داشت که مراعات کردن قوانین و مقررات رانندگی هم می‌تواند تا حدی در کاهش ترافیک مثمر ثمر واقع شود.

شرکت تاکسی‌های آنلاین تپ‌سی به مدت سه روز به صورت نمادین ایستگاه‌هایی در شهرهای تهران و کرج در نظر گرفته تا به رانندگان زحمت‌کش تاکسی‌های اینترنتی خسته‌نباشید بگوید و به آنان یادآوری کند که نقش آنان در روان کردن ترافیک می تواند چشمگیر باشد. نام این اقدام تپ‌سی کمپینی پنج دقیقه استراحت نام دارد و از نهم تا یازدهم مهرماه برگزار می‌شود.

کمپین پنج دقیقه استراحت

در کمپین تپ‌سی قرار است به رانندگان کلیه تاکسی‌های آنلاین در هر سرویسی، امکان یک استراحت کوتاه داده شود و ون‌های مستقر این مجموعه که در مناطق مشخصی از شهر به رانندگان، چای و آب‌میوه تعارف کنند. این ون‌ها طی ساعات  9 صبح تا 9 شب تردد دارند و به رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بروشوری را  می‌دهند که حاوی نکات زیر است:

  •  بین خطوط و با آرامش رانندگی می کنیم.
  •  در تقاطع‌ها، چهارراه‌ها، ورودی خیابانها و سایر مکان‌هایی که توقف خودرو ممنوع است، برای سوار یا پیاده کردن مسافر توقف نمی کنیم.
  •  از انحراف مسیر ناگهانی و سبقت‌های بی‌مورد خودداری می کنیم.
  •  در حین رانندگی، سرعت مطمئن را رعایت کنیم.
  •  از ورود به خطوط ویژه خودداری می کنیم.
  •  حق تقدّم را در گذرگاه‌های عابر پیاده رعایت می‌ کنیم.

مناطقی که ون‌های ‌تپ‌سی در آن‌ها مستقر هستند و پذیرای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی هستند عبارتند از: میدان هفت حوض، شهر ری (میدان نماز)، خیابان مطهری (سر لارستان)، بزرگراه ستاری (بالاتر از پاساژ کوروش)، بزرگراه اشرفی اصفهانی (نبش تیراژه)، میدان آزادی (جناح رو به شمال)، خیابان سباری، (آجودانیه) و اندیشه (فاز یک، نبش 8 شرقی) در تهران و نیز بل سنتر، پارک نبوت و جاده ملارد در کرج.

نگار عرب، روابط عمومی تپ‌سی، استقبال از این طرح را استقبالی خوب توصیف می‌کند و به دیجیاتو می‌گوید که در بازدید از مراکز کمپین، با رانندگان بسیاری مواجه شده که حتی علی رغم داشتن مسافر، توقف کوتاهی کرده و با آنها درباره مشکلات تاکسی‌های اینترنتی و آینده این حوزه گفتگو کرده‌اند:

«ما از رانندگان ناوگان خودمان یک نظر سنجی هم انجام می‌دهیم که در آن زیروبم حوزه تاکسی‌های آنلاین را جویا می‌شویم و بخشی هم برایشان در نظر گرفتیم که به طور مشروح نظرات و ایده‌های خود را می‌توانند برایمان ثبت کنند.»

عرب تاکید می‌کند که کمپین آنها ادامه‌ای برای کمپین زنده باد همه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی است و تمامی رانندگان هر تاکسی اینترنتی را پذیرا است. او همچنین می‌گوید که فعلا این طرح در تهران و کرج پیاده شده و شاید در آینده‌ای نه چندان دور به باقی شهرها نیز راه پیدا کند:

«رانندگان در چنین طرح‌هایی متوجه می‌شوند که شرکت‌هایی همچون تپ‌سی صرفا به مسافر و مشکلات مسافر اهمیت نمی‌دهند بلکه به حرف آنها هم گوش کرده و آنها را نیز ارج می‌نهند.»

کمپین پنج دقیقه استراحت

او می‌گوید که اطلاع رسانی درباره این ماجرا در کانال‌های خبری صورت گرفته و به تمامی همراهان تپ سی مستقر در ون‌ها توصیه شده که حتما بروشور رعایت قوانین راهنمایی رانندگی را نیز به رانندگان بدهند و از آنها درخواست مطالعه این مطلب را داشته باشند: «سعی کردیم در یک برگه پشت و رو به طور فشرده و خلاصه تمامی رعایت‌های قوانین راهنمایی رانندگی که موجب بهبود ترافیک می‌شود را بنگاریم و تلاشی داشته باشیم برای بهبود وضعیت ترافیک شهری.»

روابط عمومی تپ‌سی به دیجیاتو می‌گوید که امیدوار است این حرکت سمبلیک آنها بتواند هم از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی قدردانی کند و کمی از خستگی کار آنها بکاهد و هم اینکه به رسالت اصلی خود برسد و آنان را ترغیب به رعایت قوانین ساده‌ای نماید که در روان شدن ترافیک و امنیت دانش آموزان تاثیر دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی