ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

تحلیل دومین تریلر گیم‌پلی Red Dead Redemption 2؛ مرز باریک سینما و بازی

روز گذشته راک‌استار با انتشار دومین تریلر از گیم‌پلی Red Dead Redemption 2 انتظارات را برای تجربه این عنوان که کمتر از یک ماه به عرضه آن باقی مانده، سخت‌تر از همیشه کرد. این تریلر ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | ۱۹:۱۵

روز گذشته راک‌استار با انتشار دومین تریلر از گیم‌پلی Red Dead Redemption 2 انتظارات را برای تجربه این عنوان که کمتر از یک ماه به عرضه آن باقی مانده، سخت‌تر از همیشه کرد. این تریلر ۴ دقیقه‌ای با نمایش صحنه‌هایی از گیم‌پلی بازی، اطلاعات تازه‌ای را از جدید‌ترین ساخته راک‌استار به ما می‌دهد که پیش از این از آن‌ها خبر نداشتیم.

از سینما به بازی ویدیویی

یکی از نکاتی که راک‌استار طی دو تریلر اخیر بازی مانور زیادی روی آن‌ها داده به جابجایی طبیعی و سریع بین صحنه‌های سینمایی و گیم‌پلی بازی برمی‌گردد. برای مثال در همان ابتدای تریلر شاهد تلاش آرتور برای ورود به ترن در حال حرکت هستیم. در این لحظه دوربین حالت سینمایی دارد و ما کنترلی روی او نخواهیم داشت، بعد از چند ثانیه و بدون هیچ لودینگ خاص و افت کیفیتی، حال وظیفه ما خواهد بود که با در دست گرفتن کنترل آرتور، او را از دست دشمنش نجات دهیم.

هنوز نمی‌دانیم که این شخصیت چه نقشی در داستان بازی دارد.

در یکی دیگر از صحنه‌های تریلر، آرتور در حال دویدن، به شخصی شلیک می‌کند و این صحنه بخشی از گیم‌پلی بازی‌ست، بعد از شلیک، دوربین سریع به حالت سینمایی تعویض می‌شود و ما ادامه داستان را به شکل دیگری دنبال می‌کنیم.

به نظر می‌رسد که قرار است تا طی صحنه‌های مختلف بازی شاهد چنین سوییچ‌هایی برای سینمایی‌تر شدن بازی باشیم و با وجود این که المان مورد نظر، مورد جدیدی در بین بازی‌های ویدیویی نیست، باز هم راک‌استار سعی کرده تا استاندارد‌های موجود در این بخش را تا حد زیادی ارتقا دهد. جالب است بدانید که در تریلر قبلی از گیم‌پلی Red Dead Redemption 2 هم ویدیو با پرتاب آرتور به خیابان و از درون پنجره‌ای آغاز می‌شود.

سرقت آزادانه

یکی از المان‌هایی که تحسین عده بسیاری را در GTA V برانگیخت به امکان دنبال کردن ماموریت‌های مختلف از زاویه دید افراد متفاوت برمی‌گشت. با توجه به آن‌که در Red Dead Redemption 2 تنها کنترل یک شخصیت را بر عهده خواهیم گرفت، این المان خودش را به صورت دیگری در بازی نشان می‌دهد.

می‌توانیم دزدی از قطار را به شکل‌های گوناگونی انجام دهیم.

برای مثال طی تریلر جدید دو صحنه متفاوت سرقت از قطار به نمایش گذاشته می‌شود. در یکی از آن‌ها آرتور و دیگر دوستانش سعی در منفجر کردن ریل و مسدود کردن راه قطار می‌کنند و از سمتی دیگر شما برای هایجک کردن قطار و وارد شدن به آن برای انجام سرقت نیز مختار خواهید بود.

یکی دیگر از صحنه‌های تریلر به سفر آرتور به همراه تیلی، مری بف و کرن مربوط می‌شود. بر اساس دسترسی نویسندگان سایت IGN به نسخه دموی بازی، اگر رابطه شما با زن دیگری در گروه صمیمی باشد، بقیه‌ آن‌ها واکنش متفاوتی نسبت به شما خواهند داشت و این قضیه خودش را در ماموریت‌های اصلی بازی نیز نشان می‌دهد.

به طور کل راک‌استار سعی کرده تا در Red Dead Redemption 2 مرز بین ماموریت‌های جانبی و اصلی کم‌رنگ‌تر از گذشته باشد و همه آن‌ها بتوانند در سطح بالایی شما را سرگرم کنند. به همین دلیل، بسیاری از اتفاقاتی که طی ماموریت‌های اصلی بازی با آن‌ها روبرو خواهید شد، در حالی که به صورت آزادنه در حال گشت و گذار در محیط هستید نیز پیش خواهند آمد.

برای مثال دزدی کردن نیز یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه بازی محسوب می‌شود که حتی در زمانی که افراد بخت برگشته در خانه خودشان خواب باشند نیز قادر به سرقت از منزلشان خواهید بود.

غرب خطرناک

همان‌طور که گوینده تریلر بازی می‌گوید، منطقه‌های مختلفی در Red Dead Redemption 2 قابل دسترس هستند که همه آن‌ها از وسعت بالایی برخوردار بوده و پوشش گیاهی و آب و هوای متفاوتی با یکدیگر دارند. البته نکته مشترک در رابطه با تمام این مناطق، به خطرناک بودنشان برمی‌گردد. آرتور در هرکجای نقشه که حضور داشته باشد، افرادی هستند که برای مرگ او نقشه می‌کشند و ممکن است در هنگام انجام فعالیت‌های جانبی بازی هم با این خطرها به صورت اتفاقی روبرو شوید.

Red Dead Redemption 2
احتمالا این گروه یکی از دشمنان اصلی آرتور محسوب می‌شود.

سیستم «تحت تعقیب» بازی نیز با این موارد رابطه مستقیم دارد، در بخشی از تریلر شاهد هستیم که نوار Wanted خالی بوده و افرادی که آرتور از دست آن‌ها پنهان شده، تنها به دنبال مظنون می‌گردند. در صحنه‌ای دیگر، این نوار پر می‌شود و به طور مشخصی آن‌ها با برنامه برای دستگیر کردن خود شخص آرتور تلاش خواهند کرد.

یکی دیگر از المان‌هایی معروفی که در بازی با آن روبرو می‌شویم به سیستم Dead Eye برمی‌گردد. این توانایی آرتور سطح‌های متفاوتی داشته و با پیشرفت در آن‌ می‌توانید به شکل متفاوتی از این سیستم استفاده کنید. دوئل‌ها هم نسبت به قبل واقعی‌تر شده‌اند و شما می‌توانید با استفاده از تنها یک گلوله کار را به اتمام برسانید.

آرتور به یاد CJ

قبل از این هم گفته بودیم که آرتور می‌تواند به رستوران‌های مختلفی رفته در آنجا با توجه به منو‌های منحصر به‌فردی که رستوران‌ها دارند، غذای مورد علاقه خود را سفارش دهد. همانند CJ در GTA: SA اگر بیش از اندازه با آرتور غذا بخوریم، او چاق شده و این قضیه روی سرعت و جابکی‌اش تاثیرگذار خواهد بود.

البته این‌گونه فعالیت‌ها تنها به خوردن محدود نمی شوند و شما می توانید ریش آرتور را به دلخواه بلند یا کوتاه نگه‌دارید. آرتور می‌تواند به تماشای تئاتر نشسته و حتی دکمه‌ای برای هو کردن بازیگران در جریان نمایش در نظر گرفته شده است. او باید هر چند وقت یک‌بار به حمام برود و حتی ممکن است مردم از دست‌ آرتوری که لباس‌های به شدت کثیفی بر تن دارد، فرار کنند!

هر رستوران منوی مخصوص به خودش را دارد.

واضح است که می‌توانیم لباس‌های گوناگونی را برای آرتور خریداری کنیم و حتی تمام اسلحه‌های بازی قابل ارتقا و شخصی سازی خواهند بود. کارهای جانبی دیگری هم برای انجام دادن در Red Dead Redemption 2 وجود دارند و آرتور می‌تواند طی بازی به کارهایی نظیر هیزم خورد کردن، نوشیدن، بازی با چاقو، بلک جک و تاس ریختن و حتی نگه‌داری از گله مشغول شود.

آخرین موردی که در این تریلر به نمایش گذاشته می‌شود به دوربین سینمایی بازی و زاویه دید اول شخص برمی‌گردد. همانند نسخه نسل هشتمی GTA V می‌توانیم تمام ماموریت‌ها را به زاویه دید اول شخص هم دنبال کنیم که با توجه به صحنه‌هایی که در این تریلر شاهد آن بودیم، گیم‌پلی بازی در این حالت حس و حال متفاوتی نسبت به زاویه دید سوم شخص خواهد داشت. صحنه‌های سینمایی Red Dead Redemption 2 که با مناظر زیبای غرب وحشی شکل خاصی می‌گیرند، باعث خواهند شد تا از پیمایش مسیرهای طولانی بازی نیز لذت زیادی ببریم.

Red Dead Redemption 2 در تاریخ 4 آبان برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر خواهد شد و از همین حالا می‌توان این عنوان را یکی از کاندیدهای اصلی بهترین بازی سال دانست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Hossein Abedi
    Hossein Abedi | ۱۰ مهر ۱۳۹۷

    عالیه ولی با این قیمت دلار و پوند دیسکش میشه بالا 2 میلیون و اکانتش هم ظرفیت 2 رو من دیدم زده بود پیش خرید 400 تومن?

  • Khashayar
    Khashayar | ۱۰ مهر ۱۳۹۷

    واقعا بازیه عجیبیه
    خییلی با کیفیته

مطالب پیشنهادی