ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

3b2008ab-vinfast-suv-sedan-paris-debut-22
خودرو

ویتنام هم خودروساز شد؛ از هانوی تا پاریس با وین فست

کمپانی ویتنامی وین فست (VinFast) از دو محصول جدید خود در نمایشگاه خودروی پاریس پرده برداری کرد. این مدل ها شامل یک خودروی شاسی بلند با نام LUX SA2.0 و یک خودروی سدان با نام ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ مهر ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

کمپانی ویتنامی وین فست (VinFast) از دو محصول جدید خود در نمایشگاه خودروی پاریس پرده برداری کرد. این مدل ها شامل یک خودروی شاسی بلند با نام LUX SA2.0 و یک خودروی سدان با نام LUX A2.0 می شوند.

8af97459-vinfast-suv-sedan-paris-debut-19

محصولات وین فست با همکاری استدیوی طراحی پینین فارینا خلق شده اند، به همین خاطر از بدنه ای مطابق با استانداردهای روز برخوردار هستند.

b7848b6a-vinfast-suv-sedan-paris-debut-15

از آنجایی که کمپانی وین فست خود را یک خودروساز لوکس و رده بالا می داند، از واژه LUX در نامگذاری مدل های تولیدی خود استفاده می کند. استفاده از حرف S هم نشان می دهد که مدل مذکور در خانواده شاسی بلندها جای می گیرد.

برای ایجاد یک هویت مستقل، طراحان پینین فارینا از یک المان V شکل بزرگ در جلو پنجره هر دو مدل استفاده کرده اند. این المان با نوارهای کرومی نورانی که به چراغ های افقی بسیار باریک ختم می شوند، احاطه شده است.

25c7978e-vinfast-suv-sedan-paris-debut-2

وین فست برای هر دو مدل یک موتور 2 لیتری توربو در نظر گرفته که در دو نسخه قابل انتخاب است. نسخه پایه این موتور می تواند 173 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور تولید کند؛ نسخه قوی تر هم توانایی تولید 227 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را دارد. ذکر این نکته ضروری است که شاسی بلند LUX SA2.0 فقط با موتور قوی تر عرضه خواهد شد.

8af97459-vinfast-suv-sedan-paris-debut-19

در حالت استاندارد نیروی موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعته خودکار به سمت چرخ های عقب هدایت می شود، با این حال امکان سفارش آپشن سیستم چهار چرخ محرک برای مشتریان وجود دارد.

f4ccc2f9-vinfast-suv-sedan-paris-debut-13

مدل پایه از سدان LUX A2.0 صفر تا صد را در زمانی برابر با 8.9 ثانیه محقق می کند، اما نسخه مجهز به موتور 227 اسب بخاری چابک تر بوده و در عرض 7.1 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت می رساند.

c5637ee6-vinfast-suv-sedan-paris-debut-11

شاسی بلند SA2.0 هم در نسخه دیفرانسیل عقب به 8.9 ثانیه و در نسخه دو دیفرانسیل به 9.1 ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

092efee2-vinfast-suv-sedan-paris-debut-4

نکته بسیار جالب توجه اینکه گفته می شود وین فست با ب ام و همکاری های نزدیکی داشته و از پلتفرم و موتورهای این کمپانی آلمانی برای توسعه محصولات خود استفاده می کند.

361814de-vinfast-suv-sedan-paris-debut-9

شایان ذکر است سدان و شاسی بلند جدید وین فست در شهر هایفونگ واقع در شمال ویتنام تولید خواهند شد. ویتنامی ها در نظر دارند این مدل ها را در بازارهای جهانی عرضه کنند. تحویل خودروهای مورد بحث از ژوئن 2019 در سرزمین مادری آغاز می شود.

690540b5-vinfast-suv-sedan-paris-debut-12

ظهور برندی با کیفیت از ویتنام می تواند درس ها و در عین حال حسرت های زیادی برای ما داشته باشد. در حالی که بسیاری از خودروسازان کوچک و ناشناخته رو به پیشرفت بوده و به دنبال ارایه محصولاتی با استانداردهای جهانی هستند، خودروسازانی هم وجود دارند که ترسیم نقشه برای پیش فروش های عادلانه و البته پربار خودروهای تاریخ مصرف گذشته را در دستور کار قرار داده اند!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mohammad Daryabiyan
    Mohammad Daryabiyan | ۱۱ مهر ۱۳۹۷

    بسیار زیباست خیلی خوشم اومد

  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۱۱ مهر ۱۳۹۷

    دیوید بکهام تو پیجش تبلیغشونو میکنه بعد واسه ماشین ایرانی از بچه 1 ساله تا مرده دارن از دستش ناله میکنن اونوقت کسی حرف و درد مردم براش اهمیتی نداره
    مردمم که فقط نگا میکنن
    خود مردم 80 درصد تقصیرات گردنشونه یک درصدش گردن من بقیه اشو به دوش بکشید

مطالب پیشنهادی