ویکی پدیا میلیون ها مقاله به زبان های مختلف دارد و به همین خاطر حصول اطمینان از آنکه صفحات مختلف این سایت (خصوصا موارد غیرانگلیسی) به روز باشند کاری بس دشوار است. حال اینکه دسترسی به آنها در هر حال ممکن باشد یا خیر مساله ای دیگر است. به همین خاطر ویکی پدیا اعلام کرده که با کمک وبسایت اینترنت آرکایو (آرشیو اینترنت) توانسته ۹ میلیون لینک شکسته و معیوب خود را درست کند.

تیم دست اندرکار با کمک یک ربات نخست به دنبال لینک های خراب در صفحات مختلف ویکی پدیا گشتند و سپس به صورت خودکار و با کمک نسخه های آرشیو شده از آن صفحات لینک ها را اصلاح کردند.

اینترنت آرکایو در نظر دارد اقدامات دیگری را هم در جهت بهبود تجربه کاربری مخاطبانش انجام دهد. این دایر المعارف اعلام کرده که نسخه های بیشتری  را مورد بررسی قرار خواهد داد و تلاش هایش برای اصلاح لینک های خراب را سرعت می بخشد. علاوه بر این گفته شده که از همین روش برای بهبود رسانه های دیگری چون کتاب های الکترونیک و مقالات دانشگاهی کمک گرفته می شود. ویکی پدیا همچنین قصد دارد روش های تازه ای را آزمایش نماید که به نویسندگان امکان خواهد داد به جای نسخه های لایو از وبسایت ها از لینک نسخه های آرشیوی شان استفاده نمایند.

این اقدام اما بسیار مهم تر از چیزی است که در نگاه نخست به نظر می رسد. این در واقع روشی موثر برای حفظ تاریخچه اینترنت است که همزمان اعتبار کلی ویکی پدیا را نیز بالا می برد. شما به عنوان یک کاربر نمی توانید تشخیص دهید که یک مرجع معتبر است یا خیر مگر آنکه بتوانید به منبع آن دسترسی داشته باشید و حالا به لطف این اقدام ویکی پدیا حتی اگر آن منبع ناپدید شده باشد هم چنین امکانی برایتان فراهم خواهد بود. این مساله خصوصا برای دانشجویانی سودمند است که از ویکی پدیا به عنوان یک نقطه شروع کمک می گیرند و باید محتوای معتبر را در گزارشاتشان استفاده نمایند.