ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلتفرم سامسونگ DeX احتمالاً وایرلس شود

به گفته یکی از ادمین های فروم سامسونگ اروپا، این کمپانی مشغول توسعه راهکاری وایرلس برای پلتفرم DeX خود است. چنین کاری می تواند به محبوبیت هرچه بیشتر DeX کمک کند چرا که آن دسته ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۱ مهر ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۵

به گفته یکی از ادمین های فروم سامسونگ اروپا، این کمپانی مشغول توسعه راهکاری وایرلس برای پلتفرم DeX خود است. چنین کاری می تواند به محبوبیت هرچه بیشتر DeX کمک کند چرا که آن دسته از دیوایس هایی که از این قابلیت پشتیبانی می کنند یا به داک مخصوص DeX یا دانگل USB-C نیز دارند که مورد دوم هم اکنون تنها با گلکسی نوت 9 سازگار است.

این شایعه زمانی در فضای مجازی پیچید که یکی از ادمین های فروم سامسونگ به سوال یکی از کاربران مبنی بر اینکه شاهد راهکاری وایرلس برای سامسونگ DeX خواهیم بود یا خیر پاسخ داد. این مدیر که با نام کاربری ChrisM شناخته می شود گفت: «آنها مشغول کار روی اتصال وایرلس برای DeX هستند اما ابتدا باید چند بهبود ایجاد شود. هنوز تاریخ دقیقی برای تعبیه این تکنولوژی جدید وجود ندارد.»

سامسونگ DeX

این امکان وجود دارد که راهکار جدید سامسونگ نیازمند یک دانگل باشد؛ درست مانند کاری که گوگل با کروم کست انجام داد. در این صورت قادر به گرفتن خروجی از موبایل یا تبلت سامسونگ خود، بدون نیاز به داک مخصوص یا کابل USB C که مستقیماً به دستگاه متصل می شود خواهید بود. اما این امکان هم وجود دارد که راهکار سامسونگ کاملاً نرم افزاری باشد.

از طرف دیگر، شاید هم با نوعی قابلیت انحصاری در تلویزیون های سامسونگ طرف باشیم که بر مبنای سیستم Smart View توسعه می یابد اما تنها با اسمارت فون ها و تلویزیون های سامسونگ سازگاری دارد. اگرچه هنوز هیچ چیز درباره پلتفرم وایرلس سامسونگ DeX نمی دانیم، این نخستین باری نیست که یک شرکت فعال در حوزه تکنولوژی به سراغ چنین ایده ای می رود. برای افراد نا آشنا باید گفت که سیستم سامسونگ DeX شباهت زیادی به دیگر راهکارهای اسمارت فون-دسکتاپ وایرلس، مانند سیستم Continuum ویندوز دارد؛ کاربر از یک داک برای نمایش محتویات اسمارت فون خود در فرمتی شبیه به دسکتاب روی مانیتور استفاده می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی