ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

از کیبورد به صفحات لمسی: بازی‌های کامپیوتری که دوست داریم روی موبایل هم آن‌ها را ببینیم

در یک سال قبل، پورت‌های کنسولی به خاطر موفقیت‌های فراتر از انتظارشان بحث حضور عناوین معروف پلتفرم‌های خانگی روی تلفن‌های هوشمند را داغ‌تر کرده‌اند. این مسیر با پابجی موبایل آغاز شد، به کمک فورتنایت و ARK Survival Evolved ادامه یافت و ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۱ مهر ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

در یک سال قبل، پورت‌های کنسولی به خاطر موفقیت‌های فراتر از انتظارشان بحث حضور عناوین معروف پلتفرم‌های خانگی روی تلفن‌های هوشمند را داغ‌تر کرده‌اند. این مسیر با پابجی موبایل آغاز شد، به کمک فورتنایت و ARK Survival Evolved ادامه یافت و با وجود تایید پورت‌های بیشتری مثل Project Cars Go هم به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها شاهد پایان آن باشیم.

موبایل گیمینگ در مسیری قدم گذاشته که می‌تواند دوشادوش بقیه کنسول‌های خانگی، به یک پلتفرم مناسب‌تر برای عناوین محبوب تبدیل شود و سازندگان با پورت بازی‌هایشان روی آن‌ها به سودآوری بیشتری برسند. حالا با توجه به این مسئله بیایید یک رویاپردازی کنیم؛ چه بازی‌های کامپیوتری را دوست داریم روی گوشی ببینیم؟

مطمئنا منظورم رد دد رمپشن 2 یا جی تی ای 5 نیست. بازی‌هایی را می‌گویم که در حال حاضر با توجه به قدرت سخت افزاری گوشی‌ها و محدودیت‌های صفحات لمسی پتانسیل این را دارند تا به تلفن‌های هوشمند بیایند و به موفقیت برسند. در مطلب پیش‌رو به سراغ همین عناوین رفته‌ایم و اگر شما هم عنوانی را می‌شناسید که دوست دارید به موبایل بیاید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

Rocket League

راستش را بخواهید انتظار داشتم راکت لیگ را زودتر از این‌ها روی گوشی ببینم یا حداقل سازنده آن را معرفی کند. هر سه بازی پابجی، فورتنایت و آرک که برای موبایل منتشر شدند جزو محبوب‌ترین عناوین آنلاین کامپیوتر هستند و از قضا این محبوبیت باعث شد تا کلون‌های مختلفی از آن‌ها در تلفن‌های هوشمند ببینیم.

راکت لیگ دقیقا همین وضعیت را دارد و تاکنون روی هر پلتفرمی که سازنده می‌توانسته بازی را عرضه کرده است. بنابراین به نظر دیگر نوبت به گوشی رسیده تا ماشین‌های فوتبالی را در آن ببینیم. در راکت لیگ بازیکن‌ها به دو تیم تقسیم می‌شوند و هر نفر یک ماشین را کنترل می‌کند. حالا باید به کمک این ماشین‌ها دو تیم سعی کنند به هم گل بزنند.

Battlefield

در این لیست، بتلفیلد متفاوت چیزی است که اسمارت فون‌ها می‌توانند داشته باشند. یک محیط بزرگ، ده‌ها سرباز و وسیله‌های جنگی که چپ و راست به هم حمله می‌کنند و شمایی که باید در این شلوغی به جبهه خودتان کمک کنید؛ هر چند بخشی از این ایده‌ را به شکلی متفاوت با پابجی موبایل دیده‌ بودیم اما تجربه آن با حال و هوای بتلفیلد و گیم پلی منحصر به فرد این سری مطمئنا طعم دیگری خواهد داشت. باید دید الکترونیک آرتز کی دست به کار می‌شود تا یکی از متفاوت‌ترین‌های گوشی را بسازد.

Call of Duty

تصویری لو رفته از کال آو دیوتی موبایل؛ در بین بازی‌های لیست کال آو دیوتی تنها عنوانی است که برای موبایل تایید شده و به زودی عرضه می‌شود.

کال آو دیوتی سال‌هاست که یک نماینده آبرومند روی گوشی کم داشته و برای کسانی که به دنبال اکشن سریع و سینمایی این سری هستند، مدرن کامبت بهترین گزینه است. خبر خوشحال کننده اینجاست که این دوران دیگر تمام شده و با وجود اینکه مدرن کامبت هم کیفیت بالایی دارد اما اکتیویژن به زودی دو بازی شبیه به نسخه‌های اصلی برای موبایل منتشر خواهد کرد. اتفاقا چند ساعت پیش تصاویری از یکی از این پروژه‌ها لو رفت که اگر واقعیت داشته باشند، کال آو دیوتی موبایل همان چیزی است که انتظارش را می‌کشیدیم.

Dota 2

حضور دوتا 2 برای موبایل از فرضیه‌هایی است که بعید به نظر نمی‌رسد. خود والو چند وقت پیش گفته بود که سورس انجین 2، موتور ساخت بازی‌های این استودیو، کاملا با اسمارت فون‌ها سازگار بوده و آن ها حتی دوتا 2 را روی تبلت ها اجرا کرده‌اند. اگرچه بازی کنترل ساده‌ای نداشت. لیگ آو لجندز همین الان Arena of Valor را به عنوان جانشین خود در موبایل دارد و چرا والو سیاست مشابهی را برای یکی از معروف‌ترین بازی‌های کامپیوتری پیش نگیرد؟

Cuphead

کاپ‌هد یکی از سخت‌ترین بازی‌های کامپیوتری است و مطمئنا همگام‌سازی گیم پلی آن با صفحات لمسی چالش‌های خودش را دارد اما بیایید امیدمان را از دست ندهیم؛ تجربه یکی از هنری‌ترین دو‌ بعدی‌های صنعت بازی در موبایل چیزی نیست که هر روز، هر ماه یا شاید حتی هر سال ببینیم. خود سازنده هم چند ماه پیش احتمال عرضه کاپ هد موبایل را صفر ندانست و گفت ممکن است بازی به تلفن‌های هوشمند بیاید. بنابراین چرا ما این امید را از خودمان بگیریم؟

Megaman 11

بازی کامپیوتری اندروید

یازدهمین شماره از مگامن همین دیروز منتشر شد و راستش را بخواهید بازی به قدری خوش درخشیده که از همین الان دوست دارم کپکام آن را برای گوشی‌ها پورت کند. مگامن 11 هم ویژگی‌های قدیمی را به ارث برده و هم با قابلیت‌های جدیدتر توانسته یک اکشن دو بعدی مدرن‌تر را ارائه بدهد. همین بالانس مناسب بین نوستالژی/مدرنیته نیز باعث شده تا بازی حداقل از دیدگاه پیاده‌ سازی مکانیزم‌ها روی صفحات لمسی چالش کمتری داشته باشد.

Sonic Mania

سونیک مانیا هم وضعیتی شبیه به مگامن 11 دارد. بازی همان حال و هوای سونیک‌های قدیمی را حفظ کرده و سازنده به بهترین حالت ممکن توانسته عناصر نوستالژی را در عنوان جدیدش پیاده کند. اگرچه چیزی که امید پورت این بازی، مگامن 11 و کاپ‌ هد برای گوشی را کم می‌کند استقبال کمتر بازیکن‌های این پلتفرم از عناوین پولی است. چالشی که خیلی از سازندگان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و تا زمانی که وضعیت، به خصوص برای اندروید، بهتر نشود انتظارمان برای انتشار پورت‌های دو بعدی از این بازی‌ها را باید پایین بیاوریم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Saeed Nouroozi
    Saeed Nouroozi | ۱۱ مهر ۱۳۹۷

    Cuphead خیلی بازی سختیه با pc هم به زور میشه بازی کرد
    در مورد dota 2 هم بازیه که همزمان باید یه موقعهایی به ۱۰ ۱۵ تا کلید دسترسی داشته باشی با موس و کیبورد یه موقعهایی ادم قاطی میکنه چه برسه با موبایل

مطالب پیشنهادی