ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جهرمی: تلفن همراه به زودی ارزان می‌‌شود

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در یک نشست خبری اعلام کرد که تاکنون چندین بار با مراجع ذی‌ربط صحبت کرده تا موبایل‌های مانده در گمرک وارد بازار شوند. او تعداد این دستگاه‌ها ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۱ مهر ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در یک نشست خبری اعلام کرد که تاکنون چندین بار با مراجع ذی‌ربط صحبت کرده تا موبایل‌های مانده در گمرک وارد بازار شوند. او تعداد این دستگاه‌ها را ۷۲۰ هزار گوشی عنوان کرد و تاکید کرد که در نتیجه کاهش نرخ ارز در روزهای گذشته و رفع موانع واردات گوشی، موبایل‌های موجود در بازار ۳۰ درصد ارزان خواهند شد.

وزیر ارتباطات اعلام کرده که بخشی از گوشی‌ها ظرف دو هفته ترخیص شده و تعداد زیادی از آنها نیز همچنان پرونده تخلف مفتوح دارند چرا که با ارز دولتی وارد شدند و تصمیمی درباره نحوه فروش آنها گرفته نشده است:

«هنوز موانع رفع نشده و در نهایت هنوز 700 هزار گوشی که قرار بود از گمرک ترخیص شود و در بازار کمبود کالا را جبران کند، ترخیص نشده است. در نتیجه کاهش نرخ ارز در روزهای گذشته قیمت گوشی تلفن همراه 20 درصد کاهش یافت و وارد کنندگان معتقدند، اگر موانع واردات گوشی رفع شود، در نتیجه شکستن حباب ناشی از کمبود کالا، قیمت گوشی 30 درصد کاهش پیدا می‌کند.»

به گفته جهرمی مارکت ایران حدود یک میلیون گوشی در ماه مصرف دارد و میزان عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی ندارد و همین مساله هم باعث ایجاد حباب قیمت در دستگاه‌های موبایل شده است:

«ترخیص 700 هزار گوشی از گمرک نیز برای مدت یک یا دو ماه می‌تواند به صورت مسکن عمل کند، اما برای رفع قطعی مشکل کمبود کالا باید محدودیت واردات را برداشت که برای این کار یا باید محدودیت تعداد واردکنندگان را بردارند و با دریافت تضمین‌هایی اجازه دهند، هر وارد کننده‌ای که توانایی ارائه گارانتی دارد بتواند در واردات فعال شود یا مشکلات واردات را برای همین وارد کنندگان فعلی رفع کند.»

جهرمی اظهار داشت که امیدوار است با کمک دستگاه قضایی بتوانند این موضوع را به زودی حل و فصل کنند. او همدلی مردم و سیاست‌های درست بانک مرکزی را دلیل کاهش نرخ ارز دانست و ابراز امیدواری کرد که با ادامه این روند، موبایل‌ها و دستگاه‌های دیگر دیجیتالی هم با قیمت ارزان‌تری وارد بازار شوند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • enrix
    enrix | ۱۱ مهر ۱۳۹۷

    جناب وزیر شما قبلا هم قول دادید ! لطفا یه نگاهی به قول های قبل میکردید اگه نمیزارن بگید

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۱۱ مهر ۱۳۹۷

    خر رو اینجوری خر نمی کنند شرمه

مطالب پیشنهادی