ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ربات ژاپنی
کیان

این ربات مثل یک تکنسین واقعی با پیچ گوشتی کار می‌کند [تماشا کنید]

شرکت بوستون داینامیکس با ربات های منحصر به فردش همیشه موفق شده مرز توانایی های ماشین‌ها را جابجا کرده و ارتقا دهد. برای مثال اطلس ربات انسان نمای این کمپانی می‌تواند بدود، ورزش صبحگاهی انجام ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۱ مهر ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

شرکت بوستون داینامیکس با ربات های منحصر به فردش همیشه موفق شده مرز توانایی های ماشین‌ها را جابجا کرده و ارتقا دهد. برای مثال اطلس ربات انسان نمای این کمپانی می‌تواند بدود، ورزش صبحگاهی انجام داده، از موانع موجود بپرد و حتی پشتک بزند.

به همین دلیل رقیبان این شرکت سعی می‌کنند نهایت تلاششان را بکار برند تا بتوانند توانایی‌های جدید یا متفاوتی برای ربات‌هایشان ایجاد کنند. حال در همین راستا یک کمپانی ژاپنی موفق شده یک ربات انسان نما به نام HRP-5P طراحی کند که می‌تواند به صورت اتوماتیک دیوار‌ خشک یا پیش ساخته را نصب نماید.

به همین منظور مؤسسه ملی علوم صنعتی پیشرفته و تکنولوژی ژاپن یا AIST ویدیویی از توانایی‌های فنی این ربات منتشر کرده و کارآمدی این ماشین را در عملیاتی نظیر نصب دیوار یا استفاده از پیچ گوشتی را به نمایش می‌گذارد.

ربات ژاپنی

در این ویدیو، ربات ژاپنی HRP-5P یک قطعه دیوار خشک یا پیش ساخته را حمل می‌کند و پس از قرار دادن آن در محل موردنظر، با کمک پیش گوشتی آن را در همان منطقه نصب می‌نماید. البته این ربات گاهی اوقات نمی‌تواند پیچ گوشتی را سر جای خود درست نگه دارد اما اینکه قادر است به صورت کاملاً اتوماتیک عملیات یاد شده را انجام دهد، از عملکرد شگفت انگیز طراحانش خبر می‌دهد.

با این وجود ربات ژاپنی HRP-5P سریعترین ربات روی زمین محسوب نمی‌شود و فعالیتش کمی کند است اما به هر شکل ممکن، کار خود را انجام می‌دهد. این ماشین در واقع آخرین نسل ربات انسان نمای موسسه ژاپنی AIST محسوب می‌شود که تا به حال ساخته شده است. نسل قبلی این ربات‌ها که  HRP-4P نام دارد، در سال ۲۰۱۰ توسعه یافته بود و تنها می‌توانست نوشیدنی داخل لیوان بریزد.

ربات ژاپنی
HRP-4P

توسعه‌ی نسل جدید ربات انسان نمای ژاپنی در واقع نوید آینده‌ای طلایی را می‌دهد که در آن ربات‌ها می‌توانند تمامی کار‌های خطرناک نظیر کارگری ساختمان را انجام دهند تا در صورت وقوع حوادث ناگوار، خطری سلامت انسان‌ها را تهدید نکند.

 

تماشا کنید:ربات «اطلس» بوستون داینامیکس می تواند مثل یک پارکور کار پشتک بزند

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • CCR
    CCR | ۱۱ مهر ۱۳۹۷

    اخرش ضایع شد ههههههه ولی دمشون گرم

مطالب پیشنهادی