ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیلترینگ و رجیستری؛ دو پرسش از وزیر ارتباطات در نمایشگاه تلکام [تماشا کنید]

نمایشگاه تلکام امروز با حضور آذری جهرمی، کار خود را رسما آغاز کرد. وزیر ارتباطات پس از حضور در مراسم افتتاحیه، در یک نشست خبری شرکت کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. جهرمی در همین ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۱ مهر ۱۳۹۷ | ۲۱:۲۲

نمایشگاه تلکام امروز با حضور آذری جهرمی، کار خود را رسما آغاز کرد. وزیر ارتباطات پس از حضور در مراسم افتتاحیه، در یک نشست خبری شرکت کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. جهرمی در همین نشست خبری به دو سوال دیجیاتو نیز پاسخ داد؛ سوالاتی که در مورد عملکرد دولت دوازدهم در زمینه فیلترینگ و حفره‌های طرح رجیستری تلفن همراه بودند.

طرح رجیستری تلفن همراه چندین هدف داشت که از مهم‌ترین‌های آنها، کسب درآمد برای دولت و ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی مناسب برای کاربر بود. در ماه‌های اخیر با قطع فعالیت واردکنندگان رسمی، موبایل‌های مسافرتی بازار تلفن همراه کشور را تسخیر کردند؛ موبایل‌هایی که درآمد دولت را رجیستری تامین می‌کنند اما از طرف دیگر مشتری خدماتی دریافت نمی‌کند.

آذری جهرمی در پاسخ به دیجیاتو و با اشاره به همین مسئله، انتقاد را وارد دانست و گفت: «سامانه نیروی انتظامی به گمرک متصل نبود و مسافر بودن فرد قابل اثبات نبود. اکنون نیروی انتظامی سامانه تردد خود را به گمرک متصل کرده. از روز شنبه گوشی مسافری ممنوع نمی‌شود؛ اما اصالت مسافر بودن فرد چک می‌شود. این پروتکل که باید از ابتدا می‌بود، از روز شنبه اجرا می‌شود.»

اما نکته مهم‌تری که جهرمی به آن اشاره کرد، محدودیتی بود که سیستم جدید برای بازار موبایل به وجود می‌آورد و در شرایط فعلی، چک شدن اصالت مسافر بودن، می‌تواند موجودی بازار موبایل را با چالش مواجه کند: «حالا این وضعیت به این معناست که باید تا شنبه یا یکشنبه محدودیت‌ها را برطرف کنیم؛ یا به سایر شرکت‌ها مجوز واردات داده شود یا موانع واردکنندگان موبایل برطرف شود. در حال پیگیری این موضوع هستیم.»

اما سوال دیگر دیجیاتو مربوط به عملکرد دولت دوازدهم و شخص آذری جهرمی در زمینه فیلترینگ بود؛ اینکه آیا در ۱۴ ماه گذشته فیلتر افزایش پیدا کرده است یا کاهش. او که پیشتر عنوان کرده است وزارت ارتباطات در زمینه تصمیم‌گیری برای فیلترینگ اختیارات بسیار اندکی دارد، حالا در پاسخ به همین سوال می‌گوید:

«با توجه به اینکه قوانین و روال‌ها تغییری نکرده، نمی‌توانم بگویم فیلترینگ شیب بیشتری پیدا کرده یا کمتر. اما تلاش کردیم در حوزه فیلترینگ کسب‌وکارها حداقل‌سازی کنیم.»

پاسخ کامل‌تر آذری جهرمی به این سوالات را در این ویدیو مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohammad reza ahvazi
    mohammad reza ahvazi | ۱۲ مهر ۱۳۹۷

    بسمه تعالی

    دوستان عزیز از اونجایی که بازار باکمبود شدید گوشیهای نو وکارکرده مواجه وباراصلی تامین گوشی به عهده بخش مسافری هست ،ازشنبه باعنایت وزیر نااگاه ،ناپخته ونوجوان ارتباطات ؛بخش مسافری بامحدودیت جدیدی مواجه میشه وتنها کسانی میتونن گوشی رو ثبت کنن که حتما از مسافرت برگشته وپاسپورتشون توسط سامانه نیروی انتظامی ثبت ومهرورود خورده باشه ؛این حرکت تیر خلاصی به بازار نیمه جان فروش وتعمیرات تلفن همراه هست که مدتهاست درکما بسر میبره وکسب وکار خیلیها رو تعطیل یانیمه تعطیل کرده،پس خواهشمندم ازطریق لینک زیر وارد پیج اذری جهرمی بشیدوبه سیاستهای غلط،نابجا وغیرمسئولانه ایشون که بازاروفلج ؛ومردمو سردرگم کرده اعتراض کنید
    https://mobile.twitter.com/azarijahromi
    ضمنا به اطلاع امت شهید پرور ومیرساند که برای ورود به تویتر نیازبه فیلترشکن قوی دارید وتویتر فقط برای ماحرام است وبرای مسئولین تویترباز از شیرمادر حلالتر است?
    پیشاپیش از همکاری همه دوستان کمال تشکر رو دارم
    محمدرضاسواری در تویتر---s365m@

مطالب پیشنهادی