ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین خودرو جهان با تکنولوژی حافظه رانندگی؛ اطلاعات تکمیلی از نسل جدید ب ام و سری 3

با نزدیک شدن به نمایشگاه خودروی پاریس و طبق گمانه زمانی ها، بی ام و رسما در این نمایشگاه از نسل جدید پر فروش ترین محصول تاریخ خود یعنی سری 3 پرده برداری کرد. دقیقا ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۲ مهر ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

با نزدیک شدن به نمایشگاه خودروی پاریس و طبق گمانه زمانی ها، بی ام و رسما در این نمایشگاه از نسل جدید پر فروش ترین محصول تاریخ خود یعنی سری 3 پرده برداری کرد. دقیقا یک روز قبل از رونمایی رسمی نیز تصاویر این خودرو لو رفت که به اطلاعتان رساندیم.

بی ام و این محصول جدید خود در روز ویژه خبرنگاران در نمایشگاه پاریس معرفی کرد. نسل هفتم  سری 3 با کد G20 معرفی شده و از این پس با این نام شناخته خواهد شد.

استفان هورن مدیر تولید بی ام و سری 3 در مورد این خودرو توضیح داد:

هدف اصلی ما از ساخت سری 3 این است که بهترین خودرو را برای رانندگی بسازیم و در حالی که نسل فعلی از این نظر عملکرد خوبی دارد، ما پتانسیل جلو رفتن و بهتر شدن را در خودمان می بینم و به علاوه رقبای ما نیز در حال به جلو راندن ما هستند.

از جمله رقبای این خودرو که به پیشرفته شدن هرچه بیشتر آن کمک کردند می توان به جگوار XE و الفارومئو جولیا اشاره کرد. خودروی جگوار که در سال 2015 وارد بازار فروش شده بود از زمان تولید از نظر دینامیکی پرچمدار کلاس خود به شمار می رفت. جولیا نیز دیگر رقیب این خودرو بوده که در سال 2016 توسط آلفا پرده برداری شده و ترسیمی جدید از هندلینگ را برای مخاطب ترسیم می کند.

بی ام و سری 3 بر پایه برادران بزرگ تر خود یعنی سری 5 و 7 توسعه داده شده است و به نسبت نسل قبلی خود، کمی بزرگ تر، سبک تر و ایمن تر است.

طول بیشتر خودرو را مسائل و قوانین جدید ایمنی و همینطور چالش طراحی استایل آن توجیه می کند.

پهنای بی ام و سری 3 نیز به اندازه قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع اتصال چندگانه موسوم به مولتی لینک است.

نکته مهم در زمینه ارتقا دینامیک خودرو، فن آوری جدیدی موسوم به Passive damping است. با استفاده از فنرهای سفت تر بی ام و سری 3 عملکرد بهتری پیدا کرده و همچنین در زمان حرکت بر روی جاده های پر دست انداز نیز سواری نرم تری را در اختیار مخاطب می گذارد. به علاوه تنظیمات فرمان نیز به طور کلی بازنگری شده است.

این خودرو اکثر تست های پیش از تولید را در انگلستان و به خصوص در ولز پشت سر گذاشته است.

گفته می شود عرضه نسل جدید بی ام و سری 3 از ماه مارچ آغاز خواهد شد.

طول نسل جدید 4709mm، پهنا 1827mm و ارتفاع 1442mm بوده و فاصله بین دو محور نیز در حدود 41mm افزایش پیدا کرده است.

بی ام و سری 3 جدید هر در سه مدل دیزلی، بنزین سوز و هیبرید عرضه می شود و با نام های 318d، 320d، 330d مربوط به مدل دیزلی و مدل های 320i، 330i و قوی ترین مدل فعلی یعنی M340i xDrive که مربوط به مدل های بنزین سوز است راهی جاده ها می شود. 330e نیز مدل هیبریدی نسل جدید خواهد بود که در حدود 12 ماه دیگر تولید آن آغاز خواهد شد.

از نظر قوای محرکه نیز تمامی مدل های این خودرو از موتور 4 سیلندر بهره می گیرند و تنها M340i از موتور 6 سیلندر نیرو خواهد گرفت.

در حالی موتور مدل 320i در حدود 181 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور را تولید می کند که مدل 330i در حدود 254 اسب بخار و 400 نیوتن متر گشتاور را در اختیار سرنشینان قرار می دهد. M340i نیز به مدد موتور 6 سیلندر توربوشارژ شده خود توانایی تولید حداکثر قدرت 269 اسب بخار و 500 نیوتن متر گشتاور را دارد.

این مدل برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به تنها 4.4 ثانیه احتیاج داشته و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز معادل 7.5 لیتر اعلام شده است.

اما بزرگ ترین گام رو به جلوی نسل جدید بی ام و سری 3 در داخل اتاق آن اتفاق افتاده و این خودرو را به سطح محصولات بالاتری همچون سری 8، X5 و حتی Z4 رسانده است.

آخرین ورژن سیستم اطلاعات و سرگرمی بی ام و موسوم به OS7.0 در این سری استفاده شده و به وسیله یک صفحه نمایش 12.3 اینچی پشت آمپر و 10.25 اینچی لمسی در بخش مرکزی کنسول تکمیل شده است. این سیستم به وسیله پد مرکزی قرار گرفته در کنار دست راننده، به کمک صدا و همینطور لمس قابل کنترل و تنظیم است.

در واقع بی ام و با این کار پاسخی به سیستم کنترلی جدید مرسدس بنز موسوم به MBUX داده است. آخرین ورژن سیستم اطلاعات و سرگرمی بی ام و برای اولین بار در محصولات این کمپانی از راه دور قابلیت آپدیت را دارد.

بی ام و در این خودرو پا را از این هم فراتر گذاشته و جوی استیک جعبه دنده را حذف کرده است. گفته می شود هدف کمپانی سازنده از این کار یکدست و گیرا شدن نمای داخلی خودرو عنوان شده است. همچنین باواریایی ها اعتقاد دارند عملکرد گیربکس هشت سرعته خودرو به قدری در شتابگیری و انتخاب دنده مناسب عالی است که نیازی به حالت دستی احساس نمی شود. ذکر این نکته ضروری است امکان انتخاب جوی استیک دنده و همینطور پشت آمپری کلاسیک و آنالوگ نیز در صورت تمایل خریداران وجود دارد.

بی ام و از نظر استفاده از متریال، سری 3 را در سطح جدیدی عرضه می کند. دیگر خبری از پلاستیک سخت در بخش داشبورد نبوده و به علاوه نوارهای روشنایی داخل اتاق و همینطور فرمان اسپرت نیز به صورت استاندارد در این خودرو دیده می شود.

بی ام و برای این که اتاق این خودرو را به نسبت نسل های قبلی به نوعی ایزوله کند و سطح ورود صدای باد و چرخ ها را به داخل اتاق کاهش دهد علاوه بر استفاده از شیشه هایی با دوبرابر ضخامت، در درون ستون های A خودرو نیز به مقدار قابل توجهی از مواد اولیه بیشتری استفاده کرده است.

سیستم های کمک راننده بسیار زیادی به صورت استاندارد در بی ام و سری 3 جدید دیده می شوند. به طور مثال سیستم های کنترل فرمان، ترمز و پدال گاز در بزرگ راه ها و سیستم ترافیک و تشخیص و پیشگیری از برخورد با عابر پیاده و یا دوچرخه سوار در این خودرو مورد استفاده قرار گرفته است.

بی ام و سری 3

اولین خودرو جهان با سیستم حافظه رانندگی

منحصر به فرد ترین سیستم کمکی راننده ای که در بی ام و سری 3 دیده می شود مربوط به نسل جدید سیستم کمک پارک خودرو است. زمانی که راننده سری سه جدید قصد دارد تا خودروی خود را از پارک خارج کند. این سیستم که در مدل استاندارد نیز وجود دارد با ضبط آخرین 50 متر حرکت خودرو می تواند آن را به صورت کاملا خودکار در جهت معکوس به حرکت در آورد.

دوربین دید عقب، چراغ های LED، تهویه مطبوع سه گانه و آینه های تاشو نیز به صورت استاندارد در بی ام و سری 3 جدید مورد استفاده قرار گرفته اند.

چراغ های جلو سری 3 جدید دارای یک بریدگی کوچک است که پیش از این در هیچ یک از محصولات بی ام و مشاهده نشده است. البته چراغ های لیزری نیز به صورت یک آپشن اضافه عرضه می شوند که قابلیت روشن کردن مسیر تا 500 متر را نیز دارند.

به طور کلی با این که با خودروی عملا بزرگ تری طرف هستیم اما وزن کلی خودرو در حدود 50 کیلوگرم کاهش پیدا کرده است. ضریب درگ خودرو نیز معادل 0.23 اعلام شده است.

در نهایت گفتنی است که شروع قیمتی بی ام و سری 3 جدید در بازار انگلستان از 33.610 پوند خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی