ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی بازی Animus – Harbinger؛ دارک سولز، پر نفس‌تر از همیشه

استودیوی 10Birds در عنوان جدیدش کار عجیبی را انجام داده است؛ Animus - Harbinger در عین اینکه کمتر از قسمت قبلی به دارک سولز شباهت دارد، همزمان یک تجربه دارک سولزتر ارائه می‌دهد. بازی اگرچه در بطن ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۲ مهر ۱۳۹۷ | ۱۹:۱۰

استودیوی 10Birds در عنوان جدیدش کار عجیبی را انجام داده است؛ Animus - Harbinger در عین اینکه کمتر از قسمت قبلی به دارک سولز شباهت دارد، همزمان یک تجربه دارک سولزتر ارائه می‌دهد. بازی اگرچه در بطن گیم پلی خود یکی از مهمترین عناصر دارک سولز را حذف کرده ولی به خاطر پوشش یکی از مهمترین نقاط ضعف گذشته توانسته جذاب‌تر ظاهر شود.

اولین نسخه از مجموعه Animus که به عنوان ادامه معنوی بلاد مموری (Ire: Blood Memory) چند ماه پیش منتشر شد، حداقل تا قبل از عرضه بهترین چیزی بود که طرفداران سری سولز بورن انتظارش را روی گوشی می‌کشیدند. بازی تمام آن چیزهایی که می‌خواستیم را داشت. دوربین نزدیک‌تر نسبت به بلاد مموری، مبارزات تاکتیکی و گرافیک بالا Animus را به یک گزینه ایده‌آل تبدیل کرده بودند.

با این وجود در زمان عرضه همه چیز به‌ یک‌ باره تغییر کرد. انیموس (Animus) به همان اندازه که به قولش عمل کرد به همان اندازه هم طرفدارانش را فریب داد. بازی نسبت به قسمت قبلی دارک‌سولز‌تر بود ولی این شباهت ها جای آنکه انیموس را جذاب‌تر کنند گاهی اوقات به ضرر بازی تمام شدند.

Animus
نمایی از قسمت اول انیموس

چیزی که باعث شد از سیستم مبارزات تاکتیکی و دوربین نزدیک‌تر بیشترین لذت را نبرید، محیط‌های خالی بازی بودند. در هر مرحله تعداد دشمنان خیلی زیاد نبودند و زود به باس نهایی می‌رسید. در حالی که سازنده می‌توانست از پتانسیل های دنیای عنوانش بهتر استفاده کرده و این قسمت‌های خالی نقشه را پر کند.

هاربینجر (Harbinger) با رفع همین مشکل بزرگ حالا تا حدودی شایستگی این را دارد تا حدودی لقب «دارک سولز گوشی» را یدک بکشد. گفتم تا حدودی چون بازی هنوز جا برای بهتر شدن داشته و می‌تواند از لحاظ کیفیت خودش را به بهترین‌های اکشن برساند. اما تا همین جا هم برای کسانی که به دنبال یک نقش آفرینی سخت هستند، هاربینجر گزینه بهتری نسبت به قبلی است.

Animus - Harbinger
در زمینه گرافیک باز هم با اثر درخور توجهی طرف هستیم. اگرچه روی بالاترین کیفیت، گوشی به قدری داغ شد که مجبور شدم مدتی آن را کنار بگذارم.

مشابه بلاد مموری و انیموس، هاربینجر هم از مرحله‌های کوتاه تشکیل شده است؛ در هر مرحله به مبارزه با دشمنان می‌روید و در نهایت به یک یا چند باس می‌رسید. اگر آن‌ها را شکست دادید، به مرحله بعد رفته و همین روند تا پایان ادامه می‌یابد. اگر از محیط‌های پرتر فاکتور بگیریم، مهمترین المانی که بازی را از تکراری شدن نجات داده هوش مصنوعی خوب دشمنان و تنوع بالای‌ سبک مبارزات‌شان است.

به خصوص در باس‌ها که هر مرحله می‌توانند غافل‌گیرتان کرده و مجبورتان کنند تا استراتژی متفاوتی را پیش بگیرید. البته در این بین سبک نبرد بعضی از دشمنان بیش از اندازه شلوغ بوده و گاهی اوقات حرکت‌هایی را انجام می‌دهند که هر چند روی سختی بازی تاثیر مثبت گذاشته ولی کاملا اضافی به نظر می‌رسند.

یکی از باس‌های خوب بازی که مشکل شلوغی سبک مبارزات را دارد؛ او در ابتدای بازی با ضربه‌های دست و پرش‌های کشتی کجی به شما حمله می‌کند. در ادامه دستش را روی هوا می‌چرخاند و بخش عجیب ماجرا وقتی است که می‌بینید از چشمانش لیزر می‌آید.

اما سومین تغییر مهم بازی به حذف نوار استقامت (Stamina) باز می‌گردد. در دو قسمت قبلی و تمام عناوین سری سولز بورن، تمام واکنش‌ها و عکس العمل‌هایتان با کاهش این نوار همراه بود و بنابراین باید تمام ضربه ها، دفاع ها یا جاخالی ها را حساب شده انجام می‌دادید تا همان لحظه که نیازمند حرکت دیگری بودید با کمبود استقامت مواجه نشوید.

در هاربینجر دیگر این محدودیت وجود ندارد. تغییر خوبی است ولی اگر ریتم مبارزات حداقل برای بعضی اسلحه‌ها سرعتی‌تر بیشتر می‌شد، تاثیر مثبت این تغییر روی مبارزات و استراتژی‌هایی که به کار می‌گیرید بیشتر از گذشته خودش را نشان می‌داد. صحبت از اسلحه‌ها شد، متاسفانه بازی در این زمینه تنوع بالایی ندارد و سازنده می‌توانست توجه بیشتری به این بخش کند.

در بازی قابلیت ارتقا شخصیت‌تان هم وجود دارد.

هاربینجر اثر بی‌نقصی نیست. کنترل بازی هنوز بعضی جاها حواس بازیکن را پرت می‌کند، اسلحه‌ها تنوع بالایی ندارند، رابط کاربری زیبا نبوده و محیط‌ها دیر به دیر عوض می‌شوند اما با تمام این مشکلات بازی به خاطر پیشرفت‌هایی که نسبت به گذشته داشته توانسته یک تجربه جذاب و با کیفیت از سبک اکشن نقش آفرینی را ارائه بدهد.

بنابراین همان حرفی که در جمع بندی انیموس گفته بودم را دوباره تکرار می‌کنم؛ اگر جزو سه دسته طرفداران بازی‌های نقش آفرینی، عناوین سخت یا دارک سولز هستید حتما (این بار با تاکید بیشتر) Animus - Harbinger را دانلود کرده و هر از چند گاهی به تجربه آن مشغول شوید.

Animus - Harbinger

Animus - Harbinger

سازنده: 10Birds قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1300 / 580 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • mehdi hd
    mehdi hd | ۱۳ مهر ۱۳۹۷

    فقط روی 8 به بالا جواب میده

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۱۳ مهر ۱۳۹۷

      در آپدیت جدید این قضیه برطرف شده و بازی حالا از اندروید 6 به بالا هم ساپورت می کنه

  • Reza Dark
    Reza Dark | ۱۳ مهر ۱۳۹۷

    دمت گرم بازی خیلی خوبی پیشنهاد دادی

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۱۲ مهر ۱۳۹۷

    بهترین بازی اکشنی که تو گوشی بازی کردم
    cover fire
    و
    never lose hope

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۱۲ مهر ۱۳۹۷

      کاو فایر که هنوز داره آپدیت میشه و مرحله‌های مختلفی براش میاد اما امیدوارم هر چی زودتر قسمت دوم Never Lost Hope ساخته بشه. با توجه به اینکه بازی سال قبل برای نینتندو سوییچ هم اومد بنابراین انتشار ادامه بازی دور از انتظار نیست

مطالب پیشنهادی