ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

07445420-citroen-c5-aircross-suv-hybrid-concept-2
خودرو

مصرف 2 لیتر در صد کیلومتر؛ نسخه هیبریدی شارژی سیتروئن C5 Aircross رونمایی شد

کمپانی سیتروئن از نسخه هیبریدی شارژی شاسی بلند C5 Aircross در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی کرد. این نسخه در واقع پیش نمایشی از مدل نهایی بوده و با رسیدن به مرحله تولید نخستین محصول هیبریدی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ مهر ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۵

کمپانی سیتروئن از نسخه هیبریدی شارژی شاسی بلند C5 Aircross در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی کرد. این نسخه در واقع پیش نمایشی از مدل نهایی بوده و با رسیدن به مرحله تولید نخستین محصول هیبریدی شارژی (PHEV) سیتروئن لقب خواهد گرفت.

17bb6790-citroen-c5-aircross-suv-hybrid-concept-at-paris-auto-show-4

پیشرانه ای که فرانسوی ها برای این شاسی بلند یا به عبارت صحیح تر کراس اوور خوش استیل در نظر گرفته اند، شامل یک موتور 1.6 لیتری بنزینی PureTech و یک موتور برقی می شود. این پیشرانه در مجموع 222 اسب بخار قدرت و 337 نیوتن متر گشتاور تولید نموده و در همکاری با گیربکس هشت سرعته خودکار EAT8 چرخ های جلو را به حرکت وادار می کند.

a3dec0d0-citroen-c5-aircross-suv-hybrid-concept-at-paris-auto-show-11

بد نیست اشاره کنیم پیشرانه و قوای محرکه سیتروئن C5 Aircross هیبریدی شارژی در واقع همان پیشرانه به کار گرفته شده در پژو 508 هیبریدی شارژی است که آن هم اخیرا در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شد.

bf27a45b-citroen-c5-aircross-suv-hybrid-concept-23

سیتروئن مدعی است این کراس اوور به لطف پیشرانه سبز و سیستم بازیابی انرژی در هر صد کیلومتر فقط و فقط 2 لیتر سوخت مصرف نموده و تنها 50 گرم CO2 در هر کیلومتر از خود بر جای می گذرد. در صورت تحقق این ارقام در دنیای واقعی سیتروئن C5 Aircross هیبریدی شارژی یکی از پاک ترین کراس اوورهای موجود خواهد بود.

2859dcfd-citroen-c5-aircross-suv-hybrid-concept-at-paris-auto-show-3

در حالت تمام برقی این نسخه از C5 Aircross می تواند تا 50 کیلومتر مسافت را با حداکثر سرعت 135 کیلومتر در ساعت پشت سر بگذراد. برای لحظاتی که راننده نیاز به بیشترین قدرت و سرعت ممکن داشته باشد، حالتی به نام اسپرت مد در نظر گرفته شده است.

1c5d80eb-citroen-c5-aircross-suv-hybrid-concept-4

شارژ باتری 13.2 کیلووات ساعتی با شارژرهای دیواری 32A چیزی در حدود 2 ساعت طول می کشد؛ اما در صورت شارژ با شارژرهای معمولی 14A بسته به نوع سوکت بین 4 الی 8 ساعت زمان برای پر شدن باتری لازم است.

98e3789b-citroen-c5-aircross-suv-hybrid-concept-14

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، اگر چه سیتروئن C5 Aircross هیبریدی در قامت یک خودروی کانسپت رونمایی شده، اما به زودی پا به خیابان ها خواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی