ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سوپر سدان؛ تست حداکثر سرعت نسل جدید ب ام و Competition M5 [تماشا کنید]

M5 از نظر تکنولوژی های بی ام و یکی از بهترین سوپر سدان های این کمپانی به حساب می آید. نسل جدید این خودرو این بار به همراه یک سیستم 4 چرخ متحرک روانه بازار شده ...

سید محمد سعید چاوشی
نوشته شده توسط سید محمد سعید چاوشی | ۱۳ مهر ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

M5 از نظر تکنولوژی های بی ام و یکی از بهترین سوپر سدان های این کمپانی به حساب می آید. نسل جدید این خودرو این بار به همراه یک سیستم 4 چرخ متحرک روانه بازار شده که حس و حال نسل های قبل را به کلی از یاد می برد. از نکات فوق العاده نسل جدید هندلینگ آن است که به طرز چشمگیری بهبود یافته است.
اما این پایان ماجرای M5 نیست و مهندسین بی ام و طرفداران خود را ناامید نکرده اند، اگر شما جزء آن دسته از طرفدارانی هستید که دلتان برای حس و حال نسل های قبلی بی ام و M5 تنگ شده است از این پس می توانید به لطف سیستم xDrive خودرو خود را تبدیل به یک M5 دیفرانسیل عقب بکنید.

مدل اولیه M5 که 600 اسب درون موتور هشت سیلندر 4.4 لیتری تویین توربو آن می تاختند این بار با مدل Competition به همراه 617 اسب راهی جاده ها شده است.

بی ام و M5

با توجه به افزایش قدرت، این مدل جدید سرعت 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را تنها 3.4 ثانیه طی می کند که عدد واقعا بی نظیری برای یک خودروی سدان است.

این میزان قدرت M5 را در جایگاه دوم میان دو رقیب خود یعنی سدان مرسدس E63 S و کادیلاک CTS-V قرار می دهد. گذشته از قدرت، این مدل جدید در مورد وزن نیز از همه رقبا خود سنگین تر بوده و بنابراین در این حوزه در جایگاه آخر قرار می گیرد. البته این موضوع بدین معنی نیست که بی ام و قبل از شروع رقابت و به چالش کشیدن رقبا زمین را ترک کرده باشد.

در بحث حداکثر سرعت اما ورق بر می گردد و این بی ام و M5 جدید است که رقبا را به چالش می کشد. 306 کیلومتر بر ساعت عددی است که کارخانه سازنده این خودرو اعلام کرده است. در آن طرف میدان رقبای این سدان یعنی مرسدس بنز با حداکثر سرعت 300 کیلومتر بر ساعت و کادیلاک با حداکثر سرعت 321 کیلومتر بر ساعت خودنمایی می کنند.

با توجه به ویدیویی که در ادامه خواهید دید می توان ادعا کرد که بی ام و M5 جدید می تواند به حداکثر سرعت 313 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که جدی ترین رقیب برای سریع ترین سدان دنیا یعنی کادیلاک به حساب می آید.

در ادامه شما را به تماشای رکورد گیری حداکثر سرعت بی ام و M5 دعوت می کنیم:

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • saeed_u
    saeed_u | ۱۴ مهر ۱۳۹۷

    از کی تا حالا عدد روی کیلومتر ملاک شده? اگه این طوره پرایدم ۱۸۰ میره
    بهتره چندتا مقاله در مورد خطاهای کیلومتر بزارید

مطالب پیشنهادی