ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

آپدیت ماه اکتبر ۲۰۱۸ ویندوز ۱۰ فایل‌های شخصی کاربران را حذف می‌کند

کامپیوتر‌ها بخشی جدانشدنی از زندگی حرفه‌ای و شخصی ما شده‌اند. به حدی که حالا انتظار داریم نرم افزار‌ها حافظان قابل اطمینانی برای فایل‌های شخصی‌مان باشند. اپلیکیشن‌ها و فایل‌های سیستمی ممکن است ایجاد شوند و بعد ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۳ مهر ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۵

کامپیوتر‌ها بخشی جدانشدنی از زندگی حرفه‌ای و شخصی ما شده‌اند. به حدی که حالا انتظار داریم نرم افزار‌ها حافظان قابل اطمینانی برای فایل‌های شخصی‌مان باشند. اپلیکیشن‌ها و فایل‌های سیستمی ممکن است ایجاد شوند و بعد از بروز مشکلاتی مجبور به حذف آن‌ها شویم که امری طبیعیست اما هرگز نمی‌خواهیم فایل‌های شخصی‌مان از بین بروند.

به نظر می‌رسد که یکی از مهندسین مایکروسافت این موضوعات را از یاد برده است چرا که برخی از افراد اعلام کرده‌اند که بعد از آپدیت به آخرین بروزرسانی ویندوز ۱۰، عکس‌ها و ویدیو‌های شخصی‌شان حذف شده است.

بیشتر این فایل‌های حذف شده در مسیر Documents و فولدر Pictures ذخیره شده بودند و قربانیان این اتفاق بر این عقیده‌اند که این فایل‌ها قبل از انجام بروزرسانی ویندوز ۱۰ در مسیر یاد شده قرار داشته. البته هنوز ادله‌ی محکمی وجود ندارد که بتوان مقصر اصلی این اتفاق را بروزرسانی ویندوز ۱۰ دانست اما مایکروسافت پیش از این اعلام کرده بود همه‌ی فایل‌ها از طریق OneDrive روی فضای ابری ذخیره می‌شوند. اما به نظر می‌رسد این ویژگی به خوبی کار نمی‌کند.

مشکل در ویندوز ۱۰

هنوز واکنشی از سوی مایکروسافت نسبت به این موضوع اتفاق نیفتاده است اما احتمالا هر واکنش احتمالی برای قربانیان دیر باشد چرا که فایل‌هایشان به طور کامل از دست رفته است و هیچ بک آپی از آن‌ها نداشتند. حتی بازگرداندن ویندوز ۱۰ به نسخه‌ی قبل هم جوابگو نخواهد بود چرا که این موضوع روی بخش Documents اعمال نخواهد شد.

موضوع ناراحت کننده اینجاست که برخی از کاربران اعلام کرده‌اند که بعضی از افرادی که در پروسه‌ی Insider و پیش از عرضه‌ی رسمی بروزرسانی ویندوز ۱۰، شاهد ویژگی‌های این آپدیت بودند؛ با اختلال یاد شده مواجه شده بودند اما به نظر مایکروسافت توجهی به این موضوع نشان نداده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • elshan1234
    elshan1234 | ۱۳ مهر ۱۳۹۷

    برا ما که حذف نشده

  • herogame
    herogame | ۱۳ مهر ۱۳۹۷

    منم اپدیت کردم مشکلی نداشتم

  • آریا
    آریا | ۱۳ مهر ۱۳۹۷

    برای ما که حذف نشد

    • Mohammad Daryabiyan
      Mohammad Daryabiyan | ۱۳ مهر ۱۳۹۷

      برا منم حذف نشده...

مطالب پیشنهادی