ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شکار سه مهاجر غیرقانونی توسط تکنولوژی تشخیص چهره

بنابر گزارش های تازه، تکنولوژی تشخیص چهره جدیدی که در یکی از شلوغ ترین فرودگاه های ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفته، در کمتر از 40 روز قادر به تشخیص سه مهاجر بوده که قصد ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۳ مهر ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

بنابر گزارش های تازه، تکنولوژی تشخیص چهره جدیدی که در یکی از شلوغ ترین فرودگاه های ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفته، در کمتر از 40 روز قادر به تشخیص سه مهاجر بوده که قصد داشتند با هویتی دیگر وارد خاک این کشور شوند. این سه مهاجر طی ماه های آگوست و سپتامبر و به صورت جداگانه به فرودگاه بین المللی دالش در واشنگتن سفر کردند؛ فرودگاهی که میزبان 21 میلیون مسافر در سال است.

بنابر بیانیه منتشر شده از سوی اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده، تمام این افراد به کمک نرم افزار جدیدی که به اسکن چهره فرد و تصویر پاسپورت می پردازد علامت گذاری شده اند. جالب اینجاست که هوش مصنوعی مورد اشاره می تواند در مدت زمان کوتاه 2 ثانیه ای، اختلافات میان چهره فرد و تصویر پاسپورت را شناسایی کند.

تکنولوژی تشخیص چهره در فرودگاه دالس واشنگتن

در تازه ترین مورد، طی روز دوشنبه هفته ای که پشت سر گذاشتیم، زنی از غنا به این فرودگاه سفر و پاسپورت آمریکای خود را با تصویری مشکوک ارائه کرد. اینطور که در گزارش واشنگتن پست آمده، بازرسی ثانویه و بررسی های بیومتریک نشان داد که او زنی 26 ساله و شهروند کامرون است، نه آمریکا.

پیش از آن هم مقامات فرودگاه با مردی کنگوئی مواجه شده بودند که قصد داشت با یک پاسپورت فرانسوی وارد آمریکا شود. اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا کماکان مشغول بررسی این سه پرونده است اما جا زدن خود به عنوان شخصی دیگر و تلاش برای ورود به خاک آمریکا، قوانین این کشور در زمینه مهاجرت را نقض می کند و معمولاً تبعات قانونی شدید را به همراه دارد. بنابر قوانین آمریکا، افرادی که دست به چنین کاری می زنند در خطر دیپورت، تعیین غرامت و محکومیت به زندان تا شش ماه هستند و گاهی هر سه باهم. دومین تلاش برای ورود غیرقانونی هم محکومیت دو ساله و غرامت های سنگین تر را به همراه دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی