ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

چهارده خودروی شگفت انگیز برای آفرود و ماجراجویی

خودروهای شاسی بلند این روزها طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده اند. این دسته از اتومبیل ها اکنون بیش از هر زمان دیگری محبوب بوده و رفته رفته در حال تنگ کردن عرصه بر مدل های ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ مهر ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

خودروهای شاسی بلند این روزها طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده اند. این دسته از اتومبیل ها اکنون بیش از هر زمان دیگری محبوب بوده و رفته رفته در حال تنگ کردن عرصه بر مدل های دیگری نظیر سدان ها هستند.

با شدت گرفتن تب شاسی بلند سواری در بین عموم مردم، خودروسازان نیز خود را با سلایق مشتریان هماهنگ تر کرده و بر روی ارایه چنین مدل هایی تمرکز کرده اند.

این تحولات به ظهور شاسی بلندهایی خاص و لوکس با قیمت های نجومی منجر شده است. در نوشتار حاضر قصد داریم به برخی از خاص ترین شاسی بلندهای موجود در منظومه شمسی نگاهی گذرا داشته باشیم. چنانچه این مطلب برایتان جذابیت دارد، دعوت می کنیم با ادامه مطلب همراه ما باشید.

برتین خودرو آفرود لوکس: مرسدس بنز G 63 AMG 6x6

مرسدس G کلاس استاندارد به عنوان یکی از جذاب ترین و لوکس ترین شاسی بلندهای موجود شناخته می شود. با این حال چند سال پیش اشتوتگارتی ها در یک اقدام جالب تصمیم گرفتند نسخه 6 چرخ این شاسی بلند نمادین را عرضه کنند.

نتیجه تصمیم اشتوتگارتی ها در قالب مدلی با نام G 63 AMG 6x6 نمود پیدا کرد. این پیکاپ تنومند بین سال های 2013 و 2015 در تیراژی در حدود 100 دستگاه تولید شد.

خودرو آفرود

در زیر کاپوت مرسدس G 63 AMG 6x6 یک موتور 5.5 لیتری توئین توربو قرار دارد که می تواند 536 اسب بخار قدرت و 760 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این پیکاپ 4.1 تنی در عرض 7.8 ثانیه به سرعت 96.5 کیلومتر در ساعت رسیده و قادر است به نهایت سرعت 160 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. در زمان عرضه G 63 AMG 6x6 قیمتی در حدود 700 هزار یورو داشت.

دِول سیکستی (Devel Sixty)

وقتی صحبت از خودروهای آفرود 6 چرخ باشد، حتما باید از Devel Sixy یاد کرد. این هیولای اماراتی گویی از یک سیاره دیگر راهی زمین شده و چهره ای بسیار مخوف دارد.

نیروی Devel Sixy توسط یک موتور 6.75 لیتری V8 توربودیزل تامین می شود. این موتور در حالت استاندارد توانایی تولید 700 اسب بخار قدرت را دارد، اما در صورت سفارش پکیج در نظر گرفته شده، این رقم به 1500 اسب بخار افزایش می یابد. برای خرید این شاسی بلند 6 چرخ اماراتی ها باید حداقل 450 هزار دلار پس انداز کرد.

راشل سناتور

راشل سناتور یک شاسی بلند یا به عبارت صحیح تر نفربر زرهی کانادایی است که ظاهری کاملا متمایز دارد. اجزای بدنه سناتور استانداردهای نظامی را پاس کرده و شیشه های آن در مقابل سلاح هایی با کالیبر .50 مقاوم هستند.

سناتور بر روی پلتفرم متعلق به پیکاپ سنگین فورد Super Duty ساخته می شود. در زیر کاپوت این نفربر یک موتور 6.7 لیتری توربو دیزل نصب شده که می تواند 330 اسب بخار قدرت و 1016 نیوتن متر گشتاور تولید کند. یک گیربکس 6 سرعته خودکار هم وظیفه انتقال نیرو به هر چهار چرخ را بر عهده دارد.

نفر بر تاکتیکی کمپانی راشل فقط برای ارگان ها و آژانس های دولتی توسعه یافته؛ به همین دلیل هیچ اطلاعاتی درباره قیمت آن در دست نیست.

راینو GX

راینو GX شاسی بلند لوکس و غول پیکر دیگری است که بر روی پلتفرم فورد F-450 ساخته می شود. این کرگدن چهار چرخ ظاهری خشن و جذاب داشته و گویی آماده یورش به سمت جلو است.

نیروی مورد نیاز راینو GX از طریق موتور دیزلی 6.7 لیتری V8 یا موتور بنزینی 6.8 لیتری V10 تامین می شود. این شاسی بلند گرانقیمت بصورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک به فروش می رسد. بر اساس شنیده ها، در صورت علاقه به این شاسی بلند قلدر باید چیزی در حدود 250 هزار دلار برای آن پرداخت کنید.

هنسی Goliath 6x6

هنسی Goliath 6x6 بر اساس پیکاپ شورولت سیلورادو شکل گرفته است. این پیکاپ شش چرخ در جلو و عقب به سپرهای ویژه ای مجهز شده؛ همچنین وظیفه تامین روشنایی بر عهده چراغ های LED گذاشته شده است، وجود میله های ضخیم در قسمت بار هم چهره این خودرو را خاص تر کرده اند.

طبق روال مرسوم تگزاسی ها، در کنار تغییرات ظاهری گسترده و اضافه شدن یک اکسل دیگر، در زیر کاپوت نیز تغییرات زیادی رخ داده و موتور دیگری جایگزین نمونه استاندارد شده است.

در بخش فنی مهندسین هنسی یک موتور 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ نصب کرده اند. این موتور که با کد HPE700 شناخته می شود، در مدل های دیگر نیز به کار گرفته شده و می تواند 705 اسب بخار قدرت و 915 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

علی رغم بدنه ای تنومند، هنسی Goliath 6X6 برای رسیدن به سرعت 60 مایل در ساعت (96.5 کیلومتر) به زمانی در حدود 4.5 ثانیه نیاز دارد. این زمان تقریبا برابر با سدان اسپرت آئودی S4 است.

چنانچه فردی به دست پرورده جدید هنسی علاقه مند باشد، باید حداقل 375,000 دلار برای آن کنار بگذارد. از این پیکاپ خاص تنها 24 دستگاه تولید خواهد شد.

جیپ رانگلر 6x6

رانگلر یکی از جان سخت ترین خودروهای آفرود به شمار می رود. شرکت Southern Off Road به سراغ یک دستگاه از این شاسی بلند آمریکایی همه جا رو رفته و آن را برای اندرو جونز (Andruw Jones) بازیکن سابق تیم بیسبال Atlanta Braves به خودرویی شش چرخ تبدیل کرده است.

jeep-wrangler-6x6-custom

در زیر کاپوت این پیکاپ طویل، موتوری V8 با حجم 6 لیتر قرار دارد. مهندسین شرکت یاد شده 4.5 اینچ به ارتفاع خودرو افزوده اند تا عبور از موانع مشکل ساز نشود. ظاهرا آقای جونز دیگر تمایلی به حفظ این رانگلر خاص نداشته و آن را با قیمت 249,800 دلار به فروش گذاشته است.

هامر H1 تولیدی توسط Mil-Spec Automotive

کمپانی Mil-Spec Automotive که در زمینه ساخت شاسی بلندهای سفارشی و خاص برای ماجراجویان فعالیت می کند، در یکی از آخرین پروژه های خود به سراغ هامر H1 رفته و با بازسازی چند نمونه امکان خرید این خودرو را برای علاقه مندان فراهم کرده است.

با تغییراتی که مهندسین Mil-Spec Automotive در کابین و سیستم تعلیق H1 اعمال کرده اند، راحتی و کیفیت سواری این شاسی بلند پرطرفدار تا حد زیادی بهبود یافته و برای تردد در مسیرهای شهری نیز مناسب تر شده است.

این شرکت یک موتور 6.6 لیتری توربودیزل V8 را جایگزین نمونه اصلی نموده است. این موتور توانایی تولید 500 اسب بخار قدرت و 1355 نیوتن متر گشتاور را دارد. نسخه های بازسازی شده هامر H1 در چند نسخه به فروش می رسند که ارزان ترین آنها چیزی در حدود 250 هزار دلار هزینه روی دوش خریدار می گذارد.

پروژه وایپر شرکت East Coast Defenders

مثل Mil-Spec Automotive، کمپانی East Coast Defenders نیز علاقه خاصی به احیای شاسی بلندهای نمادین دارد. این شرکت در سال های اخیر پروژه های مختلفی اجرا کرده که در بین آنها پروژه وایپر شاخص تر از بقیه به نظر می رسد.

east-coast-defenders-project-viper

پروژه وایپر بر روی مدل لندرور دیفندر اجرا می شود. با بهینه سازی های ظاهری و فنی صورت گرفته، این شاسی بلند قدیمی چهره ای بروزتر پیدا کرده است. میله های محافظ، سیستم تعلیق ارتقا یافته، رینگ های 20 اینچی، صندلی های چرمی، سیستم اینفوتینمنت اختصاصی و لوازم جانبی متعدد برخی از ویژگی های دست پرورده جدید مهندسین East Coast Defenders هستند.

نیروبخش این خودرو یک موتور V8 با توانایی تولید 430 اسب بخار است. برای هدایت چنین شاسی بلند جذابی به پارکینگ باید حداقل 300 هزار دلار پرداخت کرد.

هنسی Velociraptor 6x6

دیگر پیکاپ شش چرخ شرکت هنسی یعنی VelociRaptor 6x6 گزینه است که توانسته به این لیست راه پیدا کند. این خودرو بر روی فوررد F-150 شکل گرفته و ابهتی مثال زدنی دارد.

هنسی VelociRaptor 6x6 نیروی خود را از یک موتور 602 اسب بخاری دریافت می کند. این موتور هر شش چرخ را به حرکت وادار نموده و می تواند در عرض 4.9 ثانیه سرعت خودرو را به 60 مایل در ساعت برساند.

شرکت تگزاسی برای تحویل این خودرو به مشتریان چیزی در حدود 350 هزار دلار از آنها طلب می کند.

کارلمان کینگ (Karlmann King)

کارلمان (Karlmann) کینگ با توجه به ظاهر خاص خود، گویی از یک سیاره دیگر آمده است. این شاسی بلند بسیار گران قیمت بر روی شاسی فورد F-550 سوار شده و برای جابجایی وزن 5.8 تنی از یک موتور 6.8 لیتری V10 بهره می برد.

نکته نه چندان خوشایند اینکه حداکثر سرعت این تانک چهار چرخ 2 میلیون دلاری در 140 کیلومتر در ساعت محدود شده است. در مقابل کابین آن ظرفیت حداکثر 7 سرنشین را داشته و به امکاناتی مثل تلویزیون تا شونده، یخچال، میزهای مخفی و قهوه ساز مجهز است.

مرسدس بنز یونیماگ

مرسدس بنز یونیماگ به عنوان یکی از شاخص ترین خودروهای آفرود دهه های اخیر شناخته می شود. این کامیونت چند منظوره کاربردهای مختلفی داشته و توانایی های بسیار بالایی در پشت سر گذاشتن انواع مسیرها دارد.

earthcruiser-unimog-explorer-xpr440

با وجود توانایی ها و قابلیت های زیاد در حالت استاندارد، گاه برخی شرکت های دیگر یونیماگ را به کارگاه های خود برده و آن را برای مشتریان خود شخصی سازی می کنند. EarthCruiser یکی از این شرکت هاست که اتومبیل معروف ژرمن ها را به یک کمپر همه جا رو تبدیل کرده است.

earthcruiser-unimog-explorer-xpr440 (1)

با توجه به نصب کردن تمام لوازم مورد نیاز و وجود سرویس بهداشتی و آشپزخانه کامل، خریداران این خودرو می توانند تا کیلومترها وارد دل طبیعت شده و با خیال راحت چندین روز را به دور از هیاهوی شهری سپری کنند. نکته جالب اینکه EarthCruiser یک باک بزرگ تعبیه کرده که می توان سوخت لازم برای پیمایش مسافت 2100 مایلی (معادل 3380 کیلومتر) را با خود حمل نمود. متاسفانه درباره قیمت این کمپر اطلاعاتی منتشر نشده است.

تویوتا لندکروزر 6X6 ساخت شرکت Multidrive Technology

خانواده لندکروزر تویوتا جزو مدل های بسیار محبوب در بین علاقه مندان به آفرود به شمار می روند. اعضای این خانواده به ویژه سری 70 در استرالیا طرفداران زیادی دارند، به همین خاطر شرکت Multidrive Technology با تبدیل یکی از پیکاپ های این سری توجه هموطنان خود را جلب کرده است.

multidrive-technology-toyota-land-cruiser-6x6

مهندسین شرکت یاد شده، با ایجاد تغییرات گسترده در سیستم تعلیق یک محور دیگر به پیکاپ تویوتا لندکروزر اضافه کرده و آن را به رقیبی دیگر برای مرسدس G 63 AMG 6x6 تبدیل نموده اند. این پیکاپ در نسخه های متفاوتی قابل عرضه بوده و به لطف سیستم 6 چرخ محرک توانایی بالایی در عبور از انواع پستی و بلندی ها دارد.

در حالت استاندارد موتور 4 لیتری V6 سوپرشارژ با 398 اسب بخار با گیربکس 5 سرعته دستی ترکیب می شود؛ امکان سفارش موتور 4.5 لیتری دیزلی V8 با گیربکس خودکار نیز برای علاقه مندان فراهم شده است. درباره قیمت این پیکاپ 6 چرخ ژاپنی اطلاعاتی در دست نیست.

رضوانی تانک نسخه نظامی

خودروساز ایرانی الاصل رضوانی با معرفی شاسی بلند تانک سر و صدای زیادی بر پا کرده است. این خودرو تاکنون در چند نسخه با قابلیت های متفاوتی معرفی شده؛ نسخه نظامی یکی از این موارد است که از بدنه ای مقاوم تر در برابر انواع حملات بهره می برد.

به لحاظ فنی این نسخه از تانک در حالت استاندارد از همان شاسی و موتور 6.4 لیتری V8 Hemi بهره می برد. این موتور توانایی تولید 500 اسب بخار قدرت را دارد. اما برای افرادی که به دنبال قدرت بیشتر باشند، امکان سفارش موتور 707 اسب بخاری V8 Hellcat نیز فراهم شده است.

رضوانی تانک ضد گلوله خود را با رنگ بژ صحرایی مات به مشتریان تحویل می دهد، اما آنها می توانند بنا به علاقه خود هر رنگ دلخواه را انتخاب کنند.

چنانچه فردی خواهان این نسخه از تانک رضوانی باشد، باید حداقل 295,000 دلار در برای آن کنار بگذارد. بد نیست بدانید این رقم حدود 50 درصد بیشتر از نسخه استاندارد تانک است.

آوتوروس شامان 8x8

اگر کسی وجود 6 چرخ محرک را برای ماجراجویی ها خود کافی نمی داند، به او دست پرورده عجیب روس ها را پیشنهاد می کنیم. این خودرو، تانک، نفربر یا هر چه که خطابش کنیم، آوتوروس شامان (Avtoros Shaman) نام دارد.

avtoros-shaman-8x8

علی رغم هیکلی بسیار درشت، شامان از یک موتور 170 اسب بخاری بهره می برد. کابین آن هم بر اساس فرمول روس ها ساخته شده و مثل بخش اکونومی بوئینگ 737 احساس می شود. نکته عجیب اینکه خریدار این وسیله نقلیه واقعا همه جا رو باید 215 هزار دلار برای آن پرداخت کند، رقمی که شاید در مقایسه با دیگر مدل های حاضر در این لیست چندان قابل توجیه نباشد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ABCD EFGH
    ABCD EFGH | ۱۴ مهر ۱۳۹۷

    دو تای آخر جالب بود.

  • Ali Reza
    Ali Reza | ۱۴ مهر ۱۳۹۷

    اصلیت اول و دوم دیگه خودروها رو ذکر میکردین!

  • Amir Sadat
    Amir Sadat | ۱۳ مهر ۱۳۹۷

    اتفاقا دست بر غذا که نمیدونم شاید اطلاعتتون ناقصه اون نسخه روسی خیلی جذاب و کارامد هست که شاید تنها سه یا چهار خودرو در لیستتون از اون مزایا برخوردار باشن که یکیش تویوتا و رضوانی خودروست اطلاعاتتون و تنها با سرچ در گوگل کامل نکنید به خود سایت مربوطه و سایتهای معتبر ( نه دستساز ) که کم هم نیستن سری بزنید

مطالب پیشنهادی