ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

هفت سنگ؛ بزرگترین برگ برنده آیفون رو شد

هفته گذشته از بازی موبایل «حمله به تایتان» (Attack on Titan) نوشتیم که قرار است سه ماهه زمستان ۲۰۱۹ برای اندروید و iOS منتشر شود. دیروز اطلاعات بیشتری از این عنوان در دسترس گرفت و ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۳ مهر ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

هفته گذشته از بازی موبایل «حمله به تایتان» (Attack on Titan) نوشتیم که قرار است سه ماهه زمستان ۲۰۱۹ برای اندروید و iOS منتشر شود. دیروز اطلاعات بیشتری از این عنوان در دسترس گرفت و با توجه به آن‌ها، بازی Attack On Titan Tactics نام داشته و از لحاظ گیم پلی هم با اثری کارتی/استراتژی طرف هستیم.

در بازی غول‌ها از مسیر روبه‌رو حمله می‌کنند و حالا باید کارت‌هایی (همان شخصیت‌های دنیای انیمه) که دارید آن‌ها را شکست دهد.  هر کارت هم قدرت متفاوت خودش را دارد. تریلر بازی خوب بود و هر چند سبکی که سازنده برای ساخت Attack On Titan Tactics پیش گرفته اشباع شده ولی وجود عناصر انیمه به خودی خود می‌تواند عاملی باشد تا بازیکن‌ها سرگرم این عنوان بشوند.

اما در کنار معرفی Tactics یک خبر مهم دیگر هم منتشر شد؛ اولین تصاویر از نسخه موبایل کال آو دیوتی لو رفت. جدا از گرافیک بالا، چیزی که در این عکس‌ها خیلی به چشم می‌آید حضور احتمالی نقشه‌های معروف سری در کال آو دیوتی موبایل است. حتی شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه مود معروف زامبی هم راهش را به این عنوان پیدا خواهد کرد.

Civilization VI

  • بازی آنلاین و آفلاین است

از آن غوغایی که اپل پارسال به راه انداخت این بار خبری نیست و سیویلیزیشن ۶ تا اینجا بزرگترین برگ برنده آیفون نسبت به دیوایس‌های اندرویدی بوده است. این بازی که سال گذشته برای آیپدها آمد، چند روز پیش راهش را به آیفون هم باز کرد و حالا کاربران این گوشی‌ها می‌توانند یکی از بهترین استراتژی‌های کامپیوتری را در دیوایس‌های دستی‌شان تجربه کنند.

همانند قسمت‌های قبلی، در سیویلیزیشن ۶ نیز باید تمدن خود را انتخاب کرده و کنترل آن را از قبل از میلاد مسیح تا دنیای امروزی به‌عهده بگیرید؛ به تکنولوژی‌های جدید مجهز شوید، شهرهایتان را قدرتمندتر کنید و با سیاست خود دشمنان را کنار بزنید. همچنین بد نیست اضافه کنم که تنها ۶۰ دور اول بازی رایگان است و برای بقیه آن باید ۶۰ دلار بپردازید.

اپل سال گذشته چندتا پورت معروف مثل اینساید، ویتنس، گرید اتو اسپورت، فلاور (Flower) و The Talos Principle را به انحصار سیستم عامل خود در آورد و با توجه به اینکه آن‌ها مانوور زیادی روی قدرت آیفون XS داده‌اند اما امسال هنوز بازی‌های بزرگ زیادی را برای iOS شاهد نبوده‌ایم. شاید سیویلیزیشن ۶ آغاز این ماجرا باشد و تا پایان ۲۰۱۸ اپل دوباره همه را شگفت‌زده کند. چه کسی می‌داند؟

Sid Meier's Civilization VI

Sid Meier's Civilization VI

سازنده: Aspyr Media قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 3400 مگابایت زبان:

Asphalt 9 Legends

آپدیت آسفالت 9

  • بازی آنلاین است

آسفالت ۹ این هفته اولین آپدیتش را دریافت کرد که از قضا بروزرسانی مهمی هم بود. بعد از درخواست‌های زیاد بازیکن‌ها، بالاخره حالت CLUB RACES به بازی اضافه شد و به کمک آن حالا می‌توانید مسابقات شخصی خود را راه انداخته و با هم تیمی‌های خود به رقابت بپردازید. در کنار این مود گیم پلی جدید شاهد حضور دو ماشین جدید فراری جی ۵۰ (Ferrari J50) و لوتوس الیزه اسپرینت ۲۲۰ (Lotus Elise Sprint 220) نیز در بازی بودیم.

Asphalt 9: Legends

Asphalt 9: Legends

سازنده: Gameloft قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1500 / 1300 مگابایت زبان:

Chroniric XIX

  • بازی آفلاین است

اگر از علاقه‌مندان به سبک متن محور (Text Based) هستید، بگذارید کارتان را راحت کنم؛ Chroniric XIX همان چیزی است که باید به سراغش بروید. استودیوی Playdius که تجربه زیادی در ساخت بازی‌های متن محور دارد، این هفته با Chroniric XIX به بازیکن‌ها نقش افسری را می‌دهد که برای تحقق رویای گروهش به یک ماجراجویی قدم می‌گذارد: بشریت چگونه می‌تواند به عصر طلایی خودش برسد؟ بازی سه پایان مختلف داشته و همانند بقیه بازی‌های مشابه، در اینجا هم با انتخاب دیالوگ‌ها داستان را پیش می‌برید.

Chroniric XIX

Chroniric XIX

سازنده: Playdius قیمت: نسخه اندروید رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 155 / 60 مگابایت زبان:

Stickman Rev Bike

  • بازی آفلاین است

همین ابتدا می‌خواهم تکلیفم را با Stickman Rev Bike روشن کنم؛ بازی به خوبی بقیه عناوین استودیوی Djinnworks GmbH نیست.  نه از آن گیم پلی منحصر به فرد خبری است و نه از لحاظ گرافیک سازنده سبک خودش را پیش گرفته. اثری ساده که هر چند چیز جدیدی برای گفتن ندارد اما برای کسانی که به دنبال یک تجربه کچ اپی هستند، مطمئنا جذاب خواهد بود.

در اینجا کنترل موتور سواری به بازیکن داده می‌شود که هر مرحله باید چندین طبقه را پشت سر گذاشته و به خط پایان برسد. برای حرکت موتور نیز کافیست تا انگشت‌تان را روی صفحه نگه دارید. وقتی هم به موانع رسید باید با یک واکنش درست آن‌ها را پشت سر بگذارید؛ گاهی اوقات سرعت را کم کنید و بعضی وقت‌ها افزایش دهید.

Stickman Rev Bike

Stickman Rev Bike

سازنده: Djinnworks GmbH قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 128 / 36 مگابایت زبان:

PAC-MAN: Ralph Breaks the Maze

  • بازی آنلاین است

شاهزاده ایرانی فرار (Prince of Persia Escape) تنها بازی نوستالژی این روزهای دنیای موبایل نیست و در هفته‌ای که گذشت پک من (Pac-Man) هم پایش را به دیوایس‌های دستی باز کرد. بازی تفاوت زیادی با عناوین قدیمی خودش ندارد و در اینجا نیز با کنترل شخصیتی که دارید باید تمام آیتم‌های محیط را خورده و مراقب باشید تا غذای شخصیت‌های منفی نشوید.

اگرچه حضور شخصیت‌های انیمیشن رالف خرابکار باعث شده تا حداقل از دیدگاه ظاهری یک تجربه جذاب داشته باشید. فقط دو نکته: بازی پرداخت‌های درون برنامه‌ای بدی دارد و خیلی از مرحله‌ها را باید بخرید. همچنین قسمت دوم انیمیشن رالف خرابکار در تاریخ ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) و با نام Ralph Breaks the Internet اکران می‌شود.

PAC-MAN: Ralph Breaks the Maze

PAC-MAN: Ralph Breaks the Maze

سازنده: BANDAI NAMCO قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 99.5 / 34 مگابایت زبان:

Super Cat Tales 2

  • بازی آفلاین است

قسمت دوم Super Cat Tales معروف‌ترین عنوان جدید این هفته بود و اگرچه مثل قبل با عنوانی همه پسند طرف نیستیم ولی اگر از طرفداران گرافیک پیکسلی و سبک پلتفرمر/ماجراجویی هستید، بازی تبدیل به یکی از سرگرم‌کننده‌ترین چیزهایی خواهد شد که تاکنون روی گوشی دیده‌اید. در اینجا نقش گربه‌ها را داشته و به جنگ با دشمنان مختلف می‌روید، معماهای گوناگونی حل کرده و حتی می‌توانید شخصیت‌های بیشتری آزاد کنید. بد نیست بدانید بازی تا الان میانگین امتیازی 4.9 را از کاربران گوگل پلی به دست آورده است.

Super Cat Tales 2

Super Cat Tales 2

سازنده: NEUTRONIZED قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 92.5 / 41 مگابایت زبان:

Hooky Crook

  • بازی آفلاین است

چیزی که Hooky Crook را به اثری لذت‌بخش تبدیل کرده، سادگی گیم پلی در کنار طراحی خوب مراحل است. بازی عنوانی عمودی بوده و هر مرحله باید با گربه داستان الماسی بزرگ را بدزدید. برای این کار هم گربه داستان باید به کمک قلاب از دیوار‌ها آویزان شده و خودش را به الماس برساند؛ هر وقت گربه پرید صفحه لمسی را نگه دارید تا او قلاب را بیاندازد.

هر چه قدر بیشتر انگشت‌تان را نگه دارید، طول قلاب بیشتر شده و در نتیجه سرعت گربه کمتر می‌شود. اگر هم زود انگشت‌تان را بردارید، گربه با سرعت بیشتری می‌پرد. سازنده از همین تفاوت کوچک به خوبی استفاده کرده و معماهایی ساخته که با وجود سادگی به خوبی بازیکن را به چالش می‌کشند. بنابراین اگر یک تجربه ساده اما چاشنی معما می‌خواهید، Hooky Crook را از دست ندهید.

Hooky Crook

Hooky Crook

سازنده: Rogue Co قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 201.1 / 81 مگابایت زبان:

کلماتیک

  • بازی آفلاین است

بعد از فندق، یکی دیگر از بازی‌های محبوب سبک کلمات هم راهش را به iOS باز کرد. ماه گذشته استودیوی اردیبهشت «کلماتیک» را برای آیفون منتشر کرد و تا اینجا بازی با استقبال خوب بازیکن‌ها توانسته حدود 10 هزار دانلود را در فروشگاه سیب اپ تجربه کند. مشابه بقیه بازی‌های این سبک در کلماتیک نیز باید با انتخاب آن‌ها کلمات منطقی بسازد.

اما چیزی که بازی را نسبت به آثار مشابه متمایزتر کرده، حضور کلمات بیشتر است. کلماتیک به‌خاطر استفاده از گستره زیاد کلمات که شاید بعضی از آن‌ها را حتی نشنیده باشید، سخت‌تر بوده و بیشتر مخاطب را به چالش می‌کشد. اگر می‌خواهید با بازی‌های بیشتری از سبک پازل کلمات آشنا شوید، مطلب «فندق، شکستم؛ بهترین بازی‌های پازل کلمات روی موبایل» را از دست ندهید.

کلماتیک

کلماتیک

سازنده: اردیبهشت استودیو قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 38.98 / 26.8 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • LOGANLEGEND
    LOGANLEGEND | ۱۴ مهر ۱۳۹۷

    مفتشون گرونه بازی‌های کارتی بعد میگی برگ برنده

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۱۴ مهر ۱۳۹۷

      سلام، سیویلیزیشن بازی کارتی نیست. برای آشنایی بیشتر با این بازی پیشنهاد می‌کنم بررسی دیجیاتو را مطالعه کنید:

      http://dgto.ir/aqg

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۱۳ مهر ۱۳۹۷

    بازی wall kickers رو از قلم انداختید .البته ارزشش رو داره که جداگانه معرفی بشه

مطالب پیشنهادی