ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تعمیر مک بوک
تکنولوژی

بر خلاف گزارشات، iFixit خبر از تعمیر پذیر بودن مک بوک پرو 2018 می دهد

اخیراً گفته شده بود که به دلیل قابلیت های امنیتی تعبیه شده در چیپ T2 که در آی مک پرو و مک بوک پرو 2018 به کار رفته تعمیر این دستگاه ها نیاز به انجام ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۴ مهر ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

اخیراً گفته شده بود که به دلیل قابلیت های امنیتی تعبیه شده در چیپ T2 که در آی مک پرو و مک بوک پرو 2018 به کار رفته تعمیر این دستگاه ها نیاز به انجام عملیات عیب یابی توسط اپل دارد. این موضوع در اسنادی از اپل فاش شده بود که به دست وبسایت MacRumers رسیده بود. در حالی که این موضوع نشان از غیر قابل تعمیر بودن برخی از قطعات توسط تعمیرکاران ثالث می داد اما بررسی iFixit خلاف این موضوع را نشان می دهد.

iFixit یک مک پرو 2018 خریداری کرده و با جداسازی قطعات آن نمایشگر را تعویض کرده است. به عبارتی می توان گفت روش مخفی که تصور می شود اپل برای غیر قابل تعمیر کردن لپتاپ خود در نظر گرفته عملاً وجود خارجی ندارد. پیش از این اپل چنین ویژگی را برای آیفون های خود در نظر گرفته بود.

تعمیر مک بوک

در صورتی که تاچ آی دی و ماژول مرتبط با فیس آی دی آیفون ها توسط تعمیرکاران ثالث تعویض می شد، برای کارکرد صحیح نیاز به نرم افزارهای ویژه ای بود که تنها اپل آنها را در اختیار داشت. علاوه بر این برخی از کاربران اعلام کرده بودند که با تعویض نمایشگر آیفون ها به مشکل عدم کارکرد صحیح حسگر نور محیط بر خورده اند.

با این حال اشاره شده که شاید در آینده اپل آپدیت های نرم افزاری را عرضه کند که و به این ترتیب برای تعمیرات نیاز به نرم افزارهای تخصصی اپل باشد. در این صورت برخی تعمیرات سایر محصولات اپل هم نیاز به نرم افزارهای ویژه این شرکت خواهند داشت و تنها فروشگاه های رسمی و مراکز خدمات مجاز اپل قادر به تعمیر خواهند بود.

شاید تصویب قانون «حق تعمیر» تکلیف این موضوع را برای همیشه روشن کند و کار را برای تعمیر کاران ثالث دستگاه های اپل (از جمله آیفون ها) راحت تر از پیش نماید.

 

تماشا کنید: بررسی آیفون XS Max توسط دیجیاتو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی