ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

معرفی بازی مینی پابجی؛ بتل رویال بدون دردسر

طی ماه‌های اخیر، بتل رویال به کلید واژه اصلی اکثر اخبار مربوط به بازی‌های ویدیویی تبدیل شده است. بازی‌های پرطرفدار این سبک میلیون‌ها کاربر فعال دارند و اگر تا امروز به موفق به تجربه یکی ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۴ مهر ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

طی ماه‌های اخیر، بتل رویال به کلید واژه اصلی اکثر اخبار مربوط به بازی‌های ویدیویی تبدیل شده است. بازی‌های پرطرفدار این سبک میلیون‌ها کاربر فعال دارند و اگر تا امروز به موفق به تجربه یکی از عناوین این سبک نشده‌اید یا ساز و کار بازی‌های بتل رویال کمی برایتان پیچیده است، مینی پابجی به عنوان یکی از پرطرفدارترین بازی‌های مارکت آریو، گزینه مناسبی برای علاقه‌مند شدن به سبک بتل رویال محسوب می‌شود.

پابجی به روایت مینیمال

مینی پابجی تقریبا تمام ویژگی‌های بازی‌های استاندارد سبک بتل رویال را در خود جای داده است. شما تنها یا به همراه هم‌تیمی خود در نقشه‌ای بزرگ رها خواهید شد و حال آخرین فرد یا تیمی که در این نقشه زنده می‌ماند، برنده آن دست از بازی خواهد بود.

اولین تفاوت مهم مینی پابجی با عناوینی نظیر PlayerUnknown's Battlegrounds، فورتنایت و H1Z1 به زوایه دوربین بازی برمی‌گردد. بر خلاف بازی‌های ذکر شده که دوربین زوایه سوم شخص یا اول شخص دارند،‌ در مینی پابجی با دوربینی ایزومتریک طرف خواهیم بود.

مینی پابجی

زوایه دوربین ایزومتریک به شما این امکان را می‌دهد که دید وسیع‌تری نسبت به منطقه‌ای که در آن حضور دارید داشته باشید و بر اساس آن بتوانید تا برای دشمنی که در حال نزدیک شدن به شما است، برنامه ریزی کنید.

همین تغییر دوربین بازی باعث شده تا مینی پابجی حس و حال متفاوتی را نسبت به دیگر عناوین بتل رویال داشته و شما برای پیروزی در آن هم به استراتژی متفاوتی نیاز خواهید داشت. البته با وجود زاویه دوربین که دید وسیع‌تری به کاربر می‌دهد، المان سوپرایز و مخفی شدن در بازی از بین نرفته و تعداد زیادی ساختمان در نقشه مینی پابجی وجود دارند که ممکن است در آن‌ها دشمنی به کمین شما نشسته باشد.

نقشه فعلی بازی با وجود آن که وسعت زیادی ندارد، همان‌طور که گفتیم اتاق‌های مختلفی را درون خود جای داده که هر کدام از آن‌ها می‌توانند حاوی آیتمی خاص یا دشمنی در کمین شما باشند. برای جابجایی در محیط می‌توانید از وسایل نقلیه متفاوتی که در نقشه پراکنده شده‌اند استفاده کنید.

استفاده از این ماشین‌ها که هر کدام ویژگی‌های گوناگونی دارند، تاثیر زیادی روی پیروزی شما در نبرد خواهد گذاشت و از‌ آن‌جا که حلقه‌ای در نقشه مینی پابجی حضور دارد که با گذشت زمان کوتاه تر می‌شود، استفاده از این ماشین‌ها به شما کمک خواهد کرد که سریع‌تر به نقاط مورد نظر خود رسیده و آیتم‌های مورد نیازتان را جمع‌ آوری کنید.

نباید از این نکته غافل شد که کنترل ماشین‌های بازی روان است و مخصوصا در دست‌های تیمی و در حالی که دیگر یار شما نیز در صندلی کناری نشسته، می‌توانید حسابی روی رانندگی و تیراندازی هم‌تیمی برای از بین بردن دیگر کاراکترها حساب کنید.

آیتم‌های متفاوتی نیز پیدا می‌شوند که هر کدام از آن‌ها از سطح بندی متفاوتی بهره می‌برند و در نتیجه پوشیدن یا استفاده از آن‌ها تاثیر مشخصی روی پیروزی شما در دست‌های مختلف بازی خواهد گذاشت.

برای هدف گیری در مینی پابجی باید از نشانه روی صفحه استفاده کنید. البته کنترل کاراکتر و تیراندازی در ابتدا کمی بدقلق است و مدت زمانی طول می‌کشد تا نحوه استفاده درست از آن را یاد بگیرید.

از جهتی دیگر، سلاح‌های متنوعی در مینی پابجی وجود دارند که با گشت و گذار در نقشه بازی و سرک کشیدن به اتاق‌های مختلف به آن‌ها دسترسی پیدا خواهید کرد. به طور کلی ۱۱ سلاح متفاوت در بازی وجود دارند که برای هر کدام از آن‌ها پوسته‌های متنوعی در نظر گرفته شده و همین موضوع باعث می‌شود تا با ترکیب متنوعی از اسلحه‌ها در بازی روبرو شویم.

همین قضیه در مورد پوسته‌های متفاوت کاراکتر شما نیز صدق می‌کند و جدا از امکان انتخاب جنسیت شخصیت خود می‌توانید آن را با لباس‌های متفاوتی شخصی سازی کنید. در ضمن، برای دسترسی به لباس‌های بیشتر، واحد پولی مشخصی در مینی پابجی وجود دارد که با استفاده از آن‌ می‌توانید لوت باکس باز کرده و آیتم‌های گوناگونی تهیه کنید.

ساده اما رایگان و کم‌‌حجم

طراحی هنری مینی پابجی حالت کارتونی جالبی دارد و الحق که کاراکتر‌های شبه مقوایی بازی بامزه و دلنشین‌اند. طراحی محیط هم با الهام از عناوین مشابه ساخته شده و جدا از تنوع و پالت رنگی گسترده خود، فیزیک کارتونی متفاوتی دارد که از ویژگی منحصربه‌فرد بازی نسبت به دیگر عناوین بتل رویال محسوب می‌شود.

به طور کل، مینی پابجی نسخه ساده‌تر شده بازی‌های معروف این سبک است. ساده‌تر شدن به این معنا که جای برنامه ریزی‌های دقیق و نگه‌داشتن حساب استفاده از هر گلوله و مخفی کاری، جای خودش را به لحظات فان و سرگرم کننده‌ای داده که حتی افرادی که به طور مدوام به بازی‌های ویدیویی نمی‌پردازند را هم به راحتی سرگرم خواهد کرد.

تنوع سلاح‌ها، پوسته‌ها، طراحی جالب محیط و گیم‌پلی ساده اما هیجان انگیز بازی که المان‌های اعتیاد آور سبک بتل رویال را در خود جای داده از جمله مواردی هستند که باعث می‌شوند از صرف زمان برای مینی پابجی پشیمان نشوید، مخصوصا اگر کمی با تیراندازی و تک نقشه بودن بازی کنار بیاید.

در حالی حاضر می‌توانید مینی پابجی را به صورت رایگان روی مارکت ایرانی آریو دریافت کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی