ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هفت تبعه روسی به هک سازمان‌ مبارزه با دوپینگ متهم شدند

صبح روز سه شنبه، وزارت دادگستری ایالات متحده اتهامات 7 مامور اطلاعاتی روسی را اعلام کرد که هک کامپیوتری، کلاهبرداری، پولشویی و سرقت هویت از جمله آنهاست. بنابر شرح اتهام اعلام شده، این متهمان بعد ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۴ مهر ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

صبح روز سه شنبه، وزارت دادگستری ایالات متحده اتهامات 7 مامور اطلاعاتی روسی را اعلام کرد که هک کامپیوتری، کلاهبرداری، پولشویی و سرقت هویت از جمله آنهاست. بنابر شرح اتهام اعلام شده، این متهمان بعد از المپیک 2014 سوچی، اطلاعات شخصی برخی مقامات سازمان مبارزه با دوپینگ و 250 ورزشکاری که در مسابقات حضور داشتند را ربوده و منتشر کرده اند.

دادگستری آمریکا می گوید که هر 7 متهم، از اعضای سرویس اطلاعات خارجی روسیه هستند که زیر نظر ارتش روسیه اداره می شود. سه تن از این افراد به مشارکت در هک کنوانسیون ملی دموکرات ها با هدف به خطر انداختن زیرساخت های انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا نیز متهم شده اند.سازمان‌ مبارزه با دوپینگوزارت دادگستری مدعی شده که مقامات سرویس اطلاعات خارجی روسیه بعد از افشای کمپین دوپینگ سال 2015 که تحت نظر دولت این کشور صورت گرفت، به دنبال ضربه زدن به سازمان های مبارزه با دوپینگ، مدیران آنها و ورزشکاران بوده اند. اطلاعات حساب های کاربری از طریق تکنیک کلاسیک فیشینگ به سرقت رفت و هکرها به پرونده پزشکی برخی از ورزشکاران دست یافتند. این اطلاعات سپس توسط هکرهایی که خود را عضو گروهی هکتیویست به نام Fancy Bears معرفی می کنند در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

برای مثال باید گفت که اعضای Fancy Bear به اطلاعات دونده ای با چهار مدال طلا به نام محمد فرح و «پاسپورت بیولوژیک» او دست یافته بودند. پاسپورت بیولوژیک در واقع اطلاعات مربوط به خون ورزشکاران است که احتمال دوپینگ را در آنها بررسی می کند. گروه مورد اشاره سپس اطلاعات پروفایل فرح را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد و مدعی شد که او «احتمالاً دوپینگ کرده است». با استفاده از این متد، هکرها به دنبال منحرف کردن حواس ها از اتهامات مربوط به استفاده از دوپینگ از سوی ورزشکاران روسی و گرفتن انگشت اتهام به سوی دیگر کشورها بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی