ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

نگاهی به نسخه جدید اپلیکیشن رسید؛ پرداخت اینترنتی بدون کارمزد

[مقاله در تاریخ ۱۵ مهر بروزرسانی شده است] «دویست تومان پول خرد دارید؟»، «کارت خوان نداریم»، «اسکناس گوشه ندارد» و ... جملاتی هستند که بارها در معاملات روزمره‌مان می‌شنویم؛ موقع تاکسی سوار شدن، موقع خرید ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰
[مقاله در تاریخ ۱۵ مهر بروزرسانی شده است]

«دویست تومان پول خرد دارید؟»، «کارت خوان نداریم»، «اسکناس گوشه ندارد» و ... جملاتی هستند که بارها در معاملات روزمره‌مان می‌شنویم؛ موقع تاکسی سوار شدن، موقع خرید از نمایشگاه‌ها و غرفه‌ها و دستفروش‌ها و به طور کلی موقعیت‌هایی که پرداخت الکترونیکی در آن ممکن نیست و یا دردسر دارد.

با داشتن شماره موبایل یا کد QR، برای هر کسی که می‌خواهید می‌توانید پول واریز کنید؛ نیازی به شماره کارت طرف مقابل نیست.

تیم کافه بازار با ایده‌ای بسیار ساده اما فوق العاده کاربردی، تصمیم گرفته تا مشکل الزام پرداخت پول نقد را از سر راه شما بردارد. به کمک سرویس «رسید» دیگر لازم نیست شماره کارت فرد مقابل را داشته باشید و تنها با شماره موبایل یا اسکن کد QR می‌توانید پرداخت‌هایتان را انجام دهید.

رسید یک سرویس پرداخت آسان با موبایل است که بر بستر شبکه بانکداری الکترونیکی ایران (شتاب) کار می‌کند. وظیفه این سرویس دقیقا به همان سادگی است که فکرش را می‌کنید: به جای این که به کسی پول نقد بدهید، با استفاده از اپلیکیشن این سرویس پول را برای هر کسی که می‌خواهید می‌فرستید.

کار با برنامه خیلی ساده است. برای اینکه واریزی داشته باشید، کافیست در بخش خانه مبلغ مد نظرتان را وارد کرده و سپس یکی از دو گزینه «درخواست» یا «پرداخت» را انتخاب کنید. وظیفه پرداخت که مشخص است. بعد از کلیک روی آن باید شماره موبایل فرد مقابل را وارد کنید و سپس همان روند پرداخت‌های اینترنتی اما با یک مرحله کمتر را پیش بگیرید.

رسید
رابط کاربری جدید، کار با برنامه را خیلی ساده‌تر از قبل کرده است؛ با باز کردن برنامه بلافاصله صفحه مربوط به پرداخت و در خواست (عکس وسط) ظاهر می‌شود.

اتدا شماره کارت را نوشته، سپس CVV2 و در نهایت تاریخ انقضا را وارد کنید؛ خبری از حروف تصویری برای اثبات اینکه ربات نیستید، نخواهد بود. این از پرداخت اما اگر در خواست را بزنید، بعد از انتخاب شماره مورد نظر، فرد مقابل یک پیام کوتاه یا اعلان اپلیکیشن دریافت می‌کند و در صورت تایید مبلغ مورد نظر به حساب شما انتقال می‌یابد.

البته در کنار استفاده از شماره موبایل، تیم سازنده برای افزایش سرعت معاملات از ایده کد QR هم استفاده کرده است. بدین صورت که هر کاربر دارای کد QR مختص خودش بوده و با اسکن آن به کمک گوشی دیگر نیازی به وارد کردن شماره موبایل نخواهد بود و برنامه به کمک همین QR مبلغ را حساب پذیرنده می‌ریزد.

در اینجا دو نکته وجود دارد؛ یکی اینکه حتی اگر طرف مقابل اپلیکیشن رسید را نداشته باشد و شما شماره موبایل او را به عنوان پذیرنده انتخاب کنید باز پول برای او واریز می‌شود. بنابراین برای برداشت، پذیرنده ابتدا باید ابتدا اپ را نصب کرده و بعد از وارد کردن اطلاعات حساب پول را از اپلیکیشن به حساب شخصی خودش انتقال دهد.

اپلیکیشن رسید
اگر طرف مقابل اپلیکیشن را نصب نداشته باشد، با چنین پیغامی مواجه خواهد شد.

برای گزینه درخواست هم باز همین مسئله صادق است. از طرفی بعد از تکمیل پروسه پرداخت یا درخواست نیز می‌توانید با مراجعه به منوی تراکنش‌ها، تمام پول‌هایی که رد و بدل شده یا تراکنش‌هایی که ناموفق بوده را ببینید. اما رسید چه مزیتی دارد؟ جدا از سرعت بالاتر نسبت به کارت‌خوان‌ها و حل مشکل پول خرد، در اینجا هیچ کارمزدی از کاربر گرفته نمی‌شود. برخلافپرداخت کارت به کارت.

با توجه به حمایت تیم بزرگ کافه بازار از رسید، می‌توان مطمئن بود که این سرویس در آینده‌ای نه چندان دور به یکی از مهم‌ترین اپلیکیشن های نصب شده در موبایل ایرانیان تبدیل بشود. به‌خصوص که در نسخه جدید برنامه کار با آن حتی ساده‌تر از قبل بوده و مهم‌تر از این ویژگی، سرعت استفاده از اپ هم افزایش خوبی داشته است.

در نسخه قبلی باید با بلوتوث کار‌ها را پیش می‌بردید ولی حالا اپ روندی کاملا آنلاین پیش گرفته، قبلا دو اپلیکیشن مجزا برای «پذیرنده پول» و «پرداخت کننده» وجود داشت ولی حالا این دو در یک برنامه واحد ترکیب شده‌اند، برنامه حالا برای iOS هم در دسترس است و همچنین با انتقال پول از طریق رسید کاربر کارمزدی را پرداخت نخواهد کرد.

نظر شما در مورد رسید چیست؟ فکر می‌کنید چقدر طول می‌کشد تا سرویسی این چنینی در میان شهروندان ایرانی کاملا جا بیفتد؟ چقدر راه اندازی سرویس‌های پرداخت موبایلی را در تسهیل تراکنش های مالی موثر می‌دانید؟ آیا تغییرات جدید برنامه کافی هستند؟ با ما در میان بگذارید.

رسید (نسخه پذیرنده پول)

رسید (نسخه پذیرنده پول)

سازنده: رسید قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 8.7 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • راحله حاجی
    راحله حاجی | ۳۱ شهریور ۱۳۹۷

    سلام من این اپلیکیشنو نصب کردم از حسابم پولو کسر کرد ولی معلوم نیست این پولو به حساب کی واریز شد بنظرم خیلی اشتباهه اعتماد به اینگونه اپلیکیشن ها و........

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی