ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایالت کالیفرنیا استفاده از پسورد ضعیف برای روترها و وب کم ها را ممنوع کرد

گزارش شده ایالت کالیفرنیا قانون جدیدی تصویب کرده که بر اساس آن کمپانی‌هایی تولید کننده‌ی روتر و وب کم دیگر نمی‌توانند پسورد ضعیف برای دیوایس‌هایشان انتخاب کنند. همچنین گفته شده آنها در صورت انتخاب گذرواژه‌های ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

گزارش شده ایالت کالیفرنیا قانون جدیدی تصویب کرده که بر اساس آن کمپانی‌هایی تولید کننده‌ی روتر و وب کم دیگر نمی‌توانند پسورد ضعیف برای دیوایس‌هایشان انتخاب کنند. همچنین گفته شده آنها در صورت انتخاب گذرواژه‌های این چنینی جریمه خواهند شد.

کالیفرنیا

بد نیست بدانید بسیاری از روتر‌ها با پسورد اجرایی admin یا password عرضه می‌شوند. تولیدکنندگان انتظار دارند که کابران پس از نصب روتر‌هایشان پسورد را عوض کرده و با انتخاب گزینه‌های بهتر، به استفاده از روتر بپردازند.

البته بسیاری از کاربران به ندرت چنین روندی را در پیش می‌گیرند و همین پسورد ضعیف به قوت خود باقی می‌ماند. این مسئله موجب می‌شود که هکر‌ها برای نفوذ به شبکه‌ خانگی یا اداری آنها به زحمت نیفتند و به آسانی بتوانند محتوای موجود در دیوایس‌های شبکه‌ی یاد شده را در اختیار خود داشته باشند.

پسورد ضعیف

با این وجود از سال ۲۰۲۰ به بعد استفاده از پسورد ضعیف جریمه خواهد داشت و تولید کنندگان دیگر نمی‌توانند چنین پسورد‌هایی را انتخاب نمایند. بر اساس قانون جدید تصویب شده، تولید کنندگان مجبور خواهند بود پسورد‌های پیچیده و منحصر به فردی را برای روتر‌هایشان برگزینند.

علاوه بر این آنها می‌توانند سیستمی توسعه دهند که کاربر مجبور شود در همان ابتدا برای دیوایس‌هایش پسوردی منحصر به فرد و پیچیده در نظر بگیرد.

پسورد ضعیف

کارشناسان باور دارند که انتخاب پسورد‌ ضعیف موجبات نفوذ هکر‌ها را فراهم کرده و همین مسئله به سرقت‌ اطلاعات بسیاری از کاربران منجر شده است.

برای مثال محققان امنیت سایبری چینی خبر از بدافزار جدید داده اند که آدرس های DNS بیش از 100 هزار روتر وای فای خانگی را دستکاری کرده. بدین ترتیب کاربران به صفحات وب آلوده منتقل شده اند و اطلاعات ورود آنها به سایت های مختلف نیز سرقت شده است.

پیش از این تولید کنندگان با انتخاب گذرواژه‌های ساده، حفاظت از اطلاعات شخصی را به کاربران می‌سپردند اما با توجه به اتفاقات اخیر، ایالت کالیفرنیا ترجیح داده که تولیدکنندگان را نیز در اقدامات پیشگیرانه دخیل کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی