ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دریافت پاسپورت در ونزوئلا تنها در ازای پول مجازی پترو

مصائب زندگی در ونزوئلا آنقدر عرصه را بر اهالی این کشور تنگ کرده که مدتی است فرار را بر قرار ترجیح می دهند و به دنبال هر راهی می گردند تا از منجلابی که در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۵

مصائب زندگی در ونزوئلا آنقدر عرصه را بر اهالی این کشور تنگ کرده که مدتی است فرار را بر قرار ترجیح می دهند و به دنبال هر راهی می گردند تا از منجلابی که در آن گرفتار شده اند رها شوند. اما در مسیر فرار این افراد یک مانع بزرگ قرار دارد و آن پول مجازی ونزوئلا است.

در ماه های اخیر ارزش بولیوار (که اخیرا با حذف ۵ صفر آن به بولیوار سابرینو تغییر نام داده) به شدت کاهش یافته و دولت ونزوئلا هم اعلام کرده که از هفته آینده هزینه های مربوط به صدور و تمدید پاسپورت را صرفا از طریق پترو دریافت خواهد کرد. طبق بخشنامه های تازه دریافت پاسپورت جدید دو پترو و تمدید آن یک پترو هزینه در بر خواهد داشت. حالا به همین خاطر مردم ونزوئلا به تکاپو افتاده اند تا به هر نحوی که شده پترو بخرند.

هزینه دریافت پاسپورت در ونزوئلا چهار برابر حداقل حقوق ماهانه این کشور است

دریافت پاسپورت های جدید در ونزوئلا حدوود ۷۲۰۰ بولیوار آب می خورد که این رقم چهار برابر حداقل حقوق ماهانه در این کشور است. دلسی پودریگز معاون رئیس جمهور ونزوئلا روز جمعه در یک کنفرانس خبری که در کاراکاس پایتخت این کشور برگزار شد اعلام نمود:

نیکلاس مادرو رئیس جمهور کشور تقریبا هشت ماه بعد از تاریخ وعده داده شده برای عرضه اولیه پول مجازی ونزوئلا یعنی پترو در رویدادی که هفته پیش برگزار شد نسخه بهبود یافته از این ارز مجازی را معرفی کرد. در مورد شهروندانی هم که در خارج از خاک ونزوئلا زندگی می کنند صدور ویزا دویست دلار و تمدید آن ۱۰۰ دلار هزینه خواهد داشت.

پشتوانه پول مجازی ونزوئلا همانطور که در خبرها خواندید نفت و ذخایر معدنی این کشور خواهد بود و قرار شده که از ۵ نوامبر (اواسط آبان ماه) در اختیار خریداران قرار بگیرد.

این روزها نبود مواد اولیه و فساد گسترده در ونزوئلا دسترسی به اسناد دولتی را برای مردم آن بسیار دشوار کرده و آنها به امید آنکه بتوانند هرچه سریع تر از این کشور خارج شوند روزها در صف می مانند تا پاسپورت بگیرند. طبق تازه ترین اطلاعات از سازمان ملل متحد اقتصاد شکننده و بحران های انسانی در ونزوئلا باعث شده که روزانه ۵۰۰۰ نفر خاک آن را ترک نمایند.

حالا اما عرضه دیرهنگام پترو و همچنین قطع همکاری اغلب خطوط هوایی دنیا شامل Latam Airlines، یونایتد ایرلاینز و لوفت هانزا خروج اهالی این کشور از خاک آن را با مشکلات عدیده روبرو کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • enrix
    enrix | ۱۶ مهر ۱۳۹۷

    هر کشوری که 1.بانکش خراب باشه 2. مسئولای اقتصادیش ( دقت کنید اقتصادی ) مفسد باشن! اون کشور نمیتونه خودشو درست کنه مث قبل . حالا ی عده چیزای دیگه مث صف کشیدن و چیز ارزون خریدن برای گرون فروختن هم هست ولی اینا به اندازه دوتای اولی تاثیر گذار نیست

مطالب پیشنهادی