ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توافق پشت پرده‌ با تلگرام
تکنولوژی

معاون وزیر ارتباطات: هیچ توافق پشت پرده‌ای با تلگرام نداریم

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرده که دولت هیچ توافق جدیدی با تلگرام انجام نداده و مذاکره تازه ای با این شرکت نداشته است. او گفته که وزارت ارتباطات در یک دوره با اجازه مراجع ذی‌صلاح ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرده که دولت هیچ توافق جدیدی با تلگرام انجام نداده و مذاکره تازه ای با این شرکت نداشته است. او گفته که وزارت ارتباطات در یک دوره با اجازه مراجع ذی‌صلاح با تلگرام مذاکره کرده که نتیجه‌ای نداشت و از آن به بعد هم دیگر با این شرکت به گفتگو ننشسته است.

«حمید فتاحی» معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرگزاری فارس درباره شایعاتی که برخی مردم فکر می کنند که تلگرام کماکان با مقامات ایرانی در مذاکره است ضمن رد این ادعا گفته که زمانی این اتفاق رخ داد ولی امروز دیگر این جریان منتفی شده است، او دلیل مذاکراتی که قبل‌تر رخ داده بود هم اینگونه بیان کرد:

«هر سرویسی که آورده اقتصادی دارد و بخش وسیعی از مردم از آن استفاده می کنند باید در چارچوبی قرار گیرد و در همه دنیا نیز سرویس‌های که در حوزه فضای مجازی به صورت گسترده فعالیت می‌کنند با حاکمیت تعاملاتی دارند که منطقی بود برای یک اپلیکیشن با ۴۰ میلیون کاربر نیاز بود نیز مذاکرات معاملاتی انجام شود.»

توافق پشت پرده‌ با تلگرام

فتاحی تاکید کرده که این مذاکرات با اجازه شورای عالی فضای مجازی و دادستانی وقت انجام شده و که مذاکرات به نتیجه نرسد و گزارش آن هم سال پیش به مجلس ارائه شده است:

«پس از آن دوره مذاکره هیچ مذاکره دیگری نبوده است که آن هم با اجازه مراجع ذیصلاح بوده است. اکنون برخی نمایندگان مجلس تلاش دارند القا کنند که وزارت ارتباطات در این مذاکرات خودسرانه حضور پیدا کرده در حالیکه که اتفاقا در جلسه شورای عالی فضای مجازی که این وظیفه به وزارت ارتباطات موکول شد نمایندگان مجلس نیز حضور داشتند.»

فتاحی در پاسخ به این سوال که آیا پس از فیلتر تلگرام در ایران، تلگرام مذاکره‌ای با ایران داشته است یا ایران مذاکره‌ای با تلگرام انجام داده است، گفت: «خیر، هیچ مذاکره‌ای بین وزارت ارتباطات و تلگرام اتفاق نیفتاد، از سمت وزارت ارتباطات هیچ درخواستی نبوده و تلگرام نیز درخواستی برای مذاکره نداشت.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Hossein_Rashnoo
    Hossein_Rashnoo | ۱۷ مهر ۱۳۹۷

    چند روز پیش بیشتر کانال‌های مرتبط با دلار از تلگرام اصلی حذف شدن، حتما میخواید بگید تلگرام خودسرانه این کار رو کرده؟

  • Amir Dv
    Amir Dv | ۱۶ مهر ۱۳۹۷

    باور کنیم؟
    واقعا؟
    پس هاتگرام و تلگرام طلایی چین؟

    • enrix
      enrix | ۱۶ مهر ۱۳۹۷

      یه نسخه داخلی از تلگرام که به خاطر آپدیت جدید میشه بر اساس قوانین و ملزومات ایران باشه! کانالهای غیرلازم حذف بشه و نمایش داده نشه و مهمتر از همه تمایل کاربرا به سمت vpn کمتر بشه!

مطالب پیشنهادی