ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هک اپل
تکنولوژی

دولت ایالات متحده دستکاری شدن سرورهای اپل و آمازون را انکار می کند

خبرگزاری بلومبرگ ادعا کرده بود که هکرهای چینی موفق شده اند به شرکت های آمریکایی از جمله اپل و آمازون نفوذ کنند اما اپل و آمازون این موضوع را نفی کرده اند و حالا وزارت امنیت ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

خبرگزاری بلومبرگ ادعا کرده بود که هکرهای چینی موفق شده اند به شرکت های آمریکایی از جمله اپل و آمازون نفوذ کنند اما اپل و آمازون این موضوع را نفی کرده اند و حالا وزارت امنیت میهن ایالات متحده هم اعلام کرده که این موضوع صحت ندارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ برای این منظور از چیپ های بسیار ریزی به اندازه یک دانه برنج روی مادربوردهای سرور شرکت سوپرمایکرو استفاده شده بود که ظاهراً در زنجیره تأمین روی این تجیهزات قرار گرفته بودند. حتی گفته شده بود این چیپ که به اندازه نوک یک مداد تیز شده هستنند دارای حافظه و قدرت پردازش و ارتباط با شبکه اند و می تواند به هکرها امکان نفوذ به شبکه های متصل به بُردهای آلوده را بدهند.

این خبرگزاری اعلام کرده بود که 30 شرکت و تعدادی سازمان دولتی از مادربوردهای دستکاری شده استفاده می کنند. حتی به نظر می رسید بازرسی های انجام شده در ایالات متحده نیز این موضوع را تأیید کرده اند.

هک اپل
مادربوردهای آلوده توسط شرکت آمریکایی سوپر مایکرو ساخته شده اند اما فرایند تولید آنها به چین محول شده است. بر اساس گزارش بلومبرگ از سال 2015 مشکلاتی در این رابطه در مادربوردهای مذکور مشاهده شده بود. ادعا شده که چیپ کشف شده، در طراحی اولیه مادربورد وجود نداشته و به نظر می آید با نفوذ به کارخانه های سوپرمایکرو روی مادربوردها قرار داده شده است.

اپل همچنین در نامه ای به مقامات کنگره ایالات متحده با تأکید بر نفی موضوع اعلام کرده که هیچ نشانه ای از دستکاری نیافته است.

اما حال روزارت امنیت میهن اعلام کرده که از موضوع گزارش آگاه است:

«مشابه با همکارانمان در بریتانیا، مرکز امنیت سایبری ملی بریتانیا، در حال حاظر ما هیچ دلیلی برای تردید در بیانیه شرکت هایی که در این موضوع ذکر شده اند (سوپرمایکرو، اپل و آمازون) نداریم. زنجیره تأمین فناوری اطلاعات و ارتباطات هسته مأموریت امنیت سایری وزارت امنیت میهن است و ما به تأمین امنیت و یکپارچگی فناوری متعهد هستیم که آمریکایی ها و دیگران در سراسر جهان به طور فزاینده ای بر آن تکیه می کنند».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی