ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این فونت شما را از مردود شدن در آزمون‌های تحصیلی نجات می‌دهد

دوران تحصیل برای بسیار از دانش آموزان و دانشجویان سخت است؛ خستگی، بی حوصلگی و از همه مهم تر فراموش کاری، از جمله اتفاقاتی هستند که تقریباً هر دانشجویی با آنها سر و کله می ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

دوران تحصیل برای بسیار از دانش آموزان و دانشجویان سخت است؛ خستگی، بی حوصلگی و از همه مهم تر فراموش کاری، از جمله اتفاقاتی هستند که تقریباً هر دانشجویی با آنها سر و کله می زند. حالا محققان انستیتوی تکنولوژی سلطنتی ملبورن فونت جدیدی نام «Sans Forgetica» طراحی کرده اند که «با استفاده از قواعد روان شناختی» به شما در به یادآوردن یادداشت هایتان کمک می کند.

این فونت جدید در ظاهر به فونت Sans Serif شباهت دارد اما با دو ویژگی نامتعارف: نخست اینکه تمام حروف اندکی به سمت چپ متمایل شده اند-که به ندرت در تایپوگرافی استفاده می شود- و دوم اینکه تمام حروف پر از حفره هستند. اما این حفره ها هدفی مهم دارند؛ آنها باعث می شوند خواندن متون با فونت Sans Forgetica سخت تر شود و همین موضوع ذهن را به فریب انداخته و آن را به حالت «پردازش شناختی عمیق تر» می برد که به عملکرد بهتر حافظه منجر می گردد.

فونت Sans Forgetica

فونت Sans Forgetica در همکاری با دو مرکز تحصیلی دیگر ساخته شده و در راستای یافتن بهترین فونت برای افزایش کارکرد حافظه، 400 دانشجو به آزمایش فونت های مختلف پرداخته اند؛ در نهایت Sans Forgetica موثرترین از میان آنها بود. دکتر جو پریمن، مدیر آزمایشگاه تجارت رفتاری انستیتو مبلورن می گوید: «Sans Forgetica بهترین عملکرد را در کمک به حافظه داشت چون بیشترین قواعد طراحی ممکن را زیر پا گذاشت و در عین حال شکلی ناخوانا پیدا نکرد».

در نهایت باید افزود که اگر با مشکل به یاد آوردن موضوعات مختلف روبرو هستید، از این پس می توانید متون تان را با این فونت بنویسید. اگر هم در مورد میزان کارایی این فونت تردید دارید، می توانید برای مدتی کوتاه از آن استفاده کرده و نتایج اش را به چشم ببینید. Sans Forgetica هم اکنون به صورت رایگان برای پی سی، مک و به عنوان افزونه ای برای مرورگر کروم در دسترس است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Reza Dark
    Reza Dark | ۱۸ مهر ۱۳۹۷

    Merci mamnoon ye donya

  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۱۶ مهر ۱۳۹۷

    یادتونه که به زبان فارسی میخونیم و مینویسیم

    • نیما
      نیما | ۱۶ مهر ۱۳۹۷

      خب علم روز رو نباید بدونی ؟؟
      فقط بلدیم غر بزنیم.

      • یحیی خالدی
        یحیی خالدی | ۱۶ مهر ۱۳۹۷

        من که به این خبر غر نزدم فقط یه اشاره ای میکردن که از فارسی پشتیبانی میکنه یا نه
        من کل اخبار این سایت و فقط این سایت رو دنبال میکنم و خیلی هم از دوستان متشکرم و این که شما گفتین فقط یه برداشت اشتباه از حرف من بود

مطالب پیشنهادی