ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پلی استیشن 5
ویجیاتو - بازی

کنسول بعدی سونی احتمالا بازی‌های پلی‌ استیشن‌های قبلی را اجرا خواهد کرد

در حالی که هنوز به پایان رسمی نسل هشتم کنسول‌ها نرسیده‌ایم اما شایعه‌ و زمزمه‌های بسیاری درباره‌ی کنسول‌هایی نسل نهمی و ویژگی‌های منحصر بفرد آن‌ها وجود دارد. یکی از این شایعات، پیرامون پشتیبانی پلی استیشن ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | ۱۲:۱۴

در حالی که هنوز به پایان رسمی نسل هشتم کنسول‌ها نرسیده‌ایم اما شایعه‌ و زمزمه‌های بسیاری درباره‌ی کنسول‌هایی نسل نهمی و ویژگی‌های منحصر بفرد آن‌ها وجود دارد. یکی از این شایعات، پیرامون پشتیبانی پلی استیشن 5 از قابلیت Backwards Compatibility بوده است که به واسطه‌ی آن‌ می‌تواند بازی‌های پلی استیشن 4 را اجرا کند. اخیراً، گزارشی منتشر شده است که این شایعات را بار دیگر تایید می‌کنند.

وبسایت Gearnuke با انتشار گزارشی مدعی شد بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی آمریکا در تاریخ 2 اکتبر پتنت جدیدی را تحت عنوان «ریمستر کردن از طریق شبیه سازی» (Remastering by Emulation) به ثبت رسانده است. نکته‌ی جالب ماجرا اینجاست که درخواست ثبت چنین پتنتی به تاریخ 22 نومابر 2016 بازمی‌گردد.

متن درخواست سونی برای ثبت پتنت که به نظر قانونی می‌رسد، صراحتاً به قابلیت ریمستر بافت‌های عناوین قدیمی و جایگزینی آنان با بافت‌های با کیفیت بیشتر اشاره می‌کند که هماهنگی بیشتری با نمایشگر جدیدتر دارند. در توضیح این تکونولوژی آمده است:

فایل‌های هر نرم افزار (برای مثال بافت‌ها) دارای یک سری شناسه‌های منحصر بفردی هستند.با اعمال تغییر روی فایل، می‌توان شناسه‌های منحصر بفرد را رندر و پس از آن فایل را در یک ساختار داده ذخیره کرد. یک طراح می‌تواند بافت‌ها را برای به نمایش در آمدن روی یک نمایشگر با وضوح بالاتر ریمستر کند و سپس آن‌ها را به همراه شناسه‌های قدیمی در همان ساختار داده قبلی قرار دهد. در نتیجه، نرم افزار قدیمی با استفاده از بافت‌های جدید اجرا می‌شود.

در بخش دیگری از این درخواست ثبت، به قابلیت دیگری تحت عنوان Audio Calls اشاره شده است. همراه با توضیحات مختصر مربوط به این بخش، یک دیاگرام نیز وجود دارد که با توجه به آن‌ می‌توان گفت Audio Calls، قابلیتی برای افزایش کیفیت فایل‌های صدا است.

پلی استیشن 5

موضوعی که در حال حاضر باید به آن توجه کرد، این است که در پتنت ثبت شده توسط سونی هیچ اشاره‌ای به کنسول نسل بعدی نشده است. در نتیجه، ممکن است تکنولوژی توضیح داده شده در پتنت، همان تکنولوژی باشد که پلی استیشن 4 از آن برای اجرای بازی‌های کنسول‌های قدیمی استفاده می‌کند. بنابراین، باید تا انتشار بیانیه‌ای رسمی در این مورد صبر کرد.

تا کنون، اطلاعات رسمی چندانی از کنسول پلی استیشن 5 منتشر نشده است و نمی‌دانیم این کنسول نسل نهمی چه زمانی در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. هر چند با توجه به برخی گزارشات غیر رسمی، می‌توان گفت این کنسول احتمالاً در سال 2020 عرضه می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی