ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ابزار Scan4You
تکنولوژی

14 سال زندان در انتظار هکر توسعه دهنده ابزار آزمایش بدافزار

به تازگی هکری که ابزار ویژه Scan4You را برای توسعه دهندگان بدفزارها تولید کرده بود به 14 سال زندان محکوم شده است. «راسلان باندارز» که اهل کشور لتونی است و 37 سال دارد به دلیل ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

به تازگی هکری که ابزار ویژه Scan4You را برای توسعه دهندگان بدفزارها تولید کرده بود به 14 سال زندان محکوم شده است.

«راسلان باندارز» که اهل کشور لتونی است و 37 سال دارد به دلیل تسهیل جرایم سایبری متهم شناخته شده است. باندارز سرویس Scan4You را ایجاد کرده بود که به توسعه دهندگان بد افزارها امکان تشخیص احتمالی بدافزارشان توسط آنتی ویروس ها را می دهد.

البته توسعه دهندگان بد افزارها می توانند بدافزار خود را روی سرویس Virustotal هم آزمایش کنند. ویروس توتال سرویسی متعلق به گوگل است که امکان ویروس یابی فایل ها برای همگان را فراهم می کند. این وبسایت فایل ها را با چندین ضد ویروس آزمایش می کند و البته در نهایت فایل ها را در اختیار شرکت های تولید کننده نرم افزارهای ضد ویروس قرار می دهد تا آنها را بررسی کنند.

ابزار Scan4You

به همین دلیل ممکن است فایل های بدافزار لو بروند و برای توسعه دهنده کارایی خود را از دست بدهند. اما سرویس Scan4You فایل ها را اسکن می کرد و البته در نهایت آنها را در اختیار شرکت های تولید کنند ضد ویروس ها قرار نمی داد. به همین دلیل می توان آن را ابزاری بر ضد آنتی ویروس ها تلقی کرد.

توسعه دهندگان بدافزار برای سال ها امکان استفاده از Scan4You را داشتند و می توانستند بدافزارهای توسعه داده شده را پیش از پخش کردن آزمایش کنند تا از تشخیص داده نشدن آن اطمینان یابند یا حتی در صورت تشخیص داده شدن، کدهای آن را به نحوی تغییر دهند تا با ضد ویروس ها تشخیص داده نشود.

بنا بر گزارش شرکت امنیتی ترند میکرو، مدل اخیر Scan4You از سال 2009 معرفی و به سرعت محبوب شد. اما باندراز در سال همان اشتباهی را تکرار کرد که بسیاری از توسعه دهندگان بدافزارها مرتکب شده بودند. در حالی که او انجین های ضد ویروس ها را از گزارش دادن فایل های اسکن شده در Scan4You باز می داشت اما فراموش کرد گزارش شدن آدرس URL اسکن فایل ها به ترند میکرو را مسدود کند.

ابزار Scan4You

به این ترتیب در مدت 5 سال ترند میکرو موفق شده بود آدرس های صفحات اسکن از سرویس هایی نظیر Scan4You را به دست آورد. این موضوع موجب شد ترند میکرو پیش از دیگران موفق به شناسایی بدافزارهای آلوده شود. در این مدت بسیاری از اطلاعات به دست آمده از بدافزارها با اف بی آی و برخی سازمان های دیگر به اشتراک گذاشته شد.

در اسناد دادگاه اشاره شده که توسعه دهندگان برای دسترسی به تمامی قابلیت های Scan4You باید هزینه ای را پرداخت می کردند. Martisevs از حساب پی پال شخصی خود برای پرداخت های خدمات بهره می برد که این موضوع ردیابی آنها را راحت تر از پیش کرد.

پیش از دستگیری باندارز مقامات بریتانیا فرد دیگری را به علت ایجاد سایت مشابهی به نام reFUD.me دستگیر کرده بودند. باندارز در ماه مه سال 2017 به همراه «Jurijs Martisevs» دستگیر شد. در نهایت این دو به آمریکا تحویل داده شدند تا مجازات شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی