ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل از پردازنده‌های سری Core X با سقف 18 هسته رونمایی کرد

کمپانی اینتل در جریان مراسم Fall Desktop Launch امروز از پردازنده های سری Core X بر مبنای پلتفرم Basin Falls Refresh رونمایی کرد. این پردازنده ها برای دسکتاپ های پریمیوم ساخته شده اند و بیش ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | ۱۸:۵۰

کمپانی اینتل در جریان مراسم Fall Desktop Launch امروز از پردازنده های سری Core X بر مبنای پلتفرم Basin Falls Refresh رونمایی کرد. این پردازنده ها برای دسکتاپ های پریمیوم ساخته شده اند و بیش از هرکس دیگر، تولیدکنندگان حرفه ای محتوی را هدف قرار داده اند.

پردازنده های سری Core X

همانطور که انتظار می رفت، این پردازنده ها همراه با سرعت کلاک افزایش یافته از راه می رسند اما از نظر تعداد هسته برتری خاصی نسبت به محصولات پیشین ندارند. اینتل در این مراسم از مشخصات پردازنده 28 هسته ای W-3175X هم پرده برداشت که قرار است در نقش مدل پرچمدار ظاهر شود.

پردازنده های جدید سری X همگی از 64 لاین PCIe پشتیبانی کرده و با سقف 18 هسته و 36 رشته پردازشی از راه می رسند. درست مثل مدل های فعلی، این پردازنده ها از DDR4 چهار کاناله هم پشتیبانی می کنند. ناگفته نماند که تولید این چیپ ها با فرآیند 14 نانومتری پلاس پلاس انجام می شود.

علاوه بر این ها، اینتل لحیم مواد رابط حرارت را جایگزین گریس گرمایی پیشین کرده که انتقال حرارت را بهینه تر می کند. این گام مهمی است که می تواند پرفورمنس بهتر هنگام اوورکلاک را برای عاشقان بیشترین قدرت پردازشی ممکن به ارمغان آورد. از طرف دیگر، عملکرد حرارتی هنگام استفاده در کلاک پیش فرض نیز بهبود یم یابد که به پردازنده ها اجازه می دهد بیشتر در حالت Turbo کار و و کلاک سریع تر را برای مدتی طولانی تر حفظ کنند.

اینتل هنوز مشخصات دقیق تر یا قیمت گذاری پردازنده های سری Core X را اعلام نکرده اما در ماه نوامبر آتی باید منتظر آنها بود.اینتل ضمناً چند بنچمارک در قیاس با پردازنده Threadripper ای ام دی به اشتراک گذاشت که در پایین قابل مشاهده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی