ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیسبوک پرتال و پرتال پلاس را با دوربین هوشمند معرفی کرد

چندی پیش آمازون مدلی بهبودیافته از نخستین نمایشگر هوشمند خود را معرفی نمود. حال فیسبوک هم بالاخره به بازار تولید سخت افزار نیز وارد شده و  از دو نمایشگر هوشمند جدید با نام‌های پرتال و پرتال ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | ۱۸:۴۵

چندی پیش آمازون مدلی بهبودیافته از نخستین نمایشگر هوشمند خود را معرفی نمود. حال فیسبوک هم بالاخره به بازار تولید سخت افزار نیز وارد شده و  از دو نمایشگر هوشمند جدید با نام‌های پرتال و پرتال پلاس رونمایی کرده است.

این گجت‌ها در واقع رقبایی برای اکو شو آمازون و نمایشگر های هوشمند خانگی گوگل محسوب می‌شوند اما به جای آنکه هوش مصنوعی خود را داشته باشند، از دستیار هوش مصنوعی آلکسا بهره می‌برند.

با این وجود، به نظر می‌رسد نمایشگر‌ های شبکه اجتماعی یاد شده ویژگی‌های متفاوتی داشته باشد چرا که سازندگان این دیوایس مدعی شده‌اند پرتال و پرتال پلاس با قابلیت‌های منحصر به فرد مبتنی بر آلکسای خود، تجربه کاربری متفاوتری نسبت به اسپیکر‌های هوشمند اکو شو رقم خواهند زد. به عبارت دیگر این نمایشگر‌ها قادرند فرمان‌های صوتی بیشتری را انجام دهند.

بدین ترتیب با خرید گجت‌های یاد شده، عبارت «هی پرتال» نیز به گفته‌های همیشگی یک خانواده اضافه خواهد شد چرا که کاربر با عنوان کردن این کلمه می‌تواند از طریق اپ فیسبوک مسنجر تماس ویدیویی آغاز کند. اگر مخاطب تماس از همین اپلیکیشن استفاده کند، آنگاه به کمک پرتال یا پرتال پلاس می‌توان با وی صحبت کرد.

تنها تفاوت موجود میان پرتال و پرتال پلاس سایز آنهاست. در پرتال از یک صفحه نمایش ۱۰.۱ اینجی استفاده می‌شود، در حالیکه نسخه پلاس این دیوایس از یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی بهره می‌برد.

علاوه بر این پرتال پلاس به همراه دو بلندگوی ۴ اینچی با قابلیت پخش محتوای صوتی ۲۰ واتی عرضه می‌شود. با اینکه اسپیکر‌های پرتال کمی کوچکتر است اما هر دو این گجت‌ها از ۴ میکرفون استفاده می‌کنند و قادرند تمامی اصوات ۳۶۰ درجه‌ اطراف گجت را ضبط نمایند.

ضمن اینکه تکنولوژی دوربین هوشمند در هر دوی این نمایشگر‌ها تعبیه شده است. بدین ترتیب کاربران قادرند به صحبت پرداخته و به راحتی از جلوی دوربین جابجا شوند. با سیستم یاد شده می تواند کاربران را به راحتی در اتاق دنبال کرده و تمامی لحظات را رکورد کند.

اسپاتیفای، پاندورا و iHeartRadio از جمله‌ شرکت‌هایی هستند که فیسبوک را در معرفی محصولشان همراهی کرده‌اند و به نوعی شریک تجاری این کمپانی محسوب می‌شوند. اکنون کاربران می‌توانند پرتال را به قیمت ۱۹۹ دلار پیش خرید کنند اما پیش خرید پرتال پلاس هزینه‌ای ۳۴۹ دلاری می‌طلبد. همچنین فیسبوک مدعی شده که سفارشات انجام شده ماه آینده برای خریداران عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی