ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

2018-mercedes-amg-s65-review (1)
خودرو

خداحافظ S65؛ مرسدس AMG به حیات موتورهای V12 خاتمه می دهد

در سال های اخیر عادت کرده ایم که محصولات بالارده اشتوگارتی ها را با یک موتور 6 لیتری V12 ببینیم. این موتور توئین توربو با 621 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور راندمان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

در سال های اخیر عادت کرده ایم که محصولات بالارده اشتوگارتی ها را با یک موتور 6 لیتری V12 ببینیم. این موتور توئین توربو با 621 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور راندمان تحسین برانگیزی داشته و در هر مدلی که به کار گرفته شده، عملکردی ایده آل برای آن به ارمغان آورده است.

2018-mercedes-amg-s65-review (5)

با وجود نقاط قوت زیاد، آوریل گذشته آقای توبیاس موئرس (Tobias Moers) مدیر بخش AMG اعلام کرد که این موتور افسانه ای به پایان خط رسیده و احتمالا بزودی کنار گذاشته خواهد شد.

حال در حاشیه رونمایی از مرسدس AMG A35 در نمایشگاه خودروی پاریس، آقای موئرس حین مصاحبه با یکی از نشریات استرالیایی، حرف های پیشین خود را تایید کرده و از خداحافظی موتور V12 با محصولات مرسدس AMG خبر داده است.

2018-mercedes-amg-s65-review (4)

به گفته این مدیر 52 ساله، با حذف موتور مورد بحث مدل S65 نیز به تاریخ پیوسته و دیگر تولید نخواهد شد.

بر اساس برنامه ریزی اشتوتگارتی ها، پیشرانه هیبریدی با قلب تپنده 4 لیتری V8 جایگزین موتور V12 شده و به حیات موتورهای حجیم توئین توربو ادامه خواهد داد.

2018-mercedes-amg-s65-review

آقای موئرس موتورهای V8 را کاراتر و بهینه تر می داند. او در مصاحبه خود به کاهش حجم این دسته از موتورها از 6.3 به 5.5 و سپس به 4 لیتر اشاره کرده و این اقدام را راهکاری برای همخوانی با قوانین مربوط به آلایندگی و بهینه سازی مصرف سوخت اعلام کرده است.

وی در این باره گفته با ترکیب موتورهای بنزینی و برقی و بهره گیری از پیشرانه های هیبریدی، چرخه حیات موتورها فراتر از تصور بسیاری افراد می شود.

2018-mercedes-amg-s65-review (6)

با اجرا شدن این برنامه، مسلما مرسدس AMG از موتور 4 لیتری V8 به همراه یک موتور کمکی برقی در محصولات خود استفاده خواهد کرد. اندکی زمان لازم است تا شاهد بکارگیری پیشرانه های هیبریدی با موتور بنزینی V8 در انواع سدان ها، شاسی بلندها و اتومبیل های اسپرت مزین به نشان AMG باشیم.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • saeed_u
    saeed_u | ۱۶ مهر ۱۳۹۷

    لعنت به این قوانین کشور که فرصت رسیدن به آرزوها از ما گرفت

مطالب پیشنهادی