ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مچ‌بند هوشمند فیت‌بیت قاتل احتمالی یک زن آمریکایی را به دام انداخت

به نظر می‌رسد اطلاعات مچ بند هوشمند فیت بیت توانست به پلیس در حل پرونده‌ی قتل زنی ۶۷ ساله به نام «کارن ناوارا» کمک کند. هشتم سپتامبر گذشته مردی به نام «آنتونی آیلو» برای ملاقات با ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

به نظر می‌رسد اطلاعات مچ بند هوشمند فیت بیت توانست به پلیس در حل پرونده‌ی قتل زنی ۶۷ ساله به نام «کارن ناوارا» کمک کند.

هشتم سپتامبر گذشته مردی به نام «آنتونی آیلو» برای ملاقات با دختر خوانده‌اش، کارن ناوارا به خانه او در «سن خوزه» می رود. بنابر ادعای این مرد، او همراه بیسکویت و پیتزایی که برای کارن درست کرده بود به خانه‌ی وی می‌رود و سپس قربانی برای تشکر از او با دو شاخه گل رز به بدرقه‌اش می‌آید و در نهایت آخرین دیدار این دو به پایان می‌رسد.

اما اطلاعات مربوط به فیت بیت این ادعا را رد می‌کند. طبق این اطلاعات ضربان قلب ناوارا در مدت زمان ۱۵ دقیقه‌ای ملاقات با آیلو به شدت بالا می‌رود و سپس کم کم از کار می‌افتد. یکی از همکاران ناوارا پیکر بی جان او را پنج روز بعد از ملاقاتش با آیلو پیدا می‌کند.

کارآگاهان با استفاده از اطلاعات دوربین‌های مخفی در محل بررسی کردند که آیا ماشین آیلو در هنگام ثبت این اطلاعات توسط فیت بیت در نزدیکی خانه پارک شده بود یا نه. آن‌ها متوجه شدند که پنج دقیقه بعد از توقف ضربان قلب ناوارا، آیلو محل را ترک کرده است. ماموران پلیس آیلو را ۲۵ سپتامبر به جرم قتل عمد دستگیر کردند.

بعد از دریافت مجوزهای لازم؛ ماموران پلیس با کمک شرکت سازنده‌ی فیت بیت توانستند اطلاعات داخل آن را استخراج کنند. شرکت سازنده اعلام کرده که تنها در صورت درخواست قانونی می‌توانند اطلاعات محرمانه و شخصی کاربرانش را در اختیار دیگران قرار دهد.

این اولین بار نیست که فیت بیت توانسته به ماموران پلیس در زمینه‌ی حل پرونده‌های قتل یاری برساند. مچ‌بند هوشمند فیت بیت زنی در شهر کِنِتیکِت باعث شد ماموران پلیس بتوانند شوهر وی را به جرم قتل دستگیر کنند.

در موضوعی مشابه در سال جاری ماموران پلیس توانستند با کمک ساعت هوشمند پرونده‌ای مربوط به دانشجویی ۲۰ ساله به نام «مالی تیبِتس» که گم شده بود را به نتیجه برسانند. ماموران پلیس یک ماه بعد پیکر بی جان این دانشجو را پیدا کردند و موفق شدند قاتل وی -که مردی ۲۴ ساله بود- را به دام بیاندازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی