ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نابودی خودکار یکی از آثار بنکسی در حراجی لندن [تماشا کنید]

اخیراً نقاشی بنکسی (یکی از معروفترین هنرمندان خیابانی) در حراجی ساتبی شهر لندن به مبلغی بیش از یک میلیون دلار فروخته شد اما بلافاصله پس از فروخته شدن این اثر، دستگاهی داخل قاب نقاشی یاد شده ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

اخیراً نقاشی بنکسی (یکی از معروفترین هنرمندان خیابانی) در حراجی ساتبی شهر لندن به مبلغی بیش از یک میلیون دلار فروخته شد اما بلافاصله پس از فروخته شدن این اثر، دستگاهی داخل قاب نقاشی یاد شده فعال شد و آن را در مقابل چشم حاضران رشته‌ رشته کرد.

پس از این اتفاق بنکسی که هنوز هویتش برای رسانه‌ها مشخص نشده، در پروفایل اینستاگرامش ویدیویی منتشر کرد که نشان می داد چگونه کاغذخردکنی را داخل قاب یکی از نقاشی‌هایش به طور مخفیانه نصب کرده است.

اثر پاره پاره شده، «دختری با بادکنک» نام دارد که یکی از شناخته‌شده‌ترین آثار این هنرمند محسوب می‌شود و بنکسی با چنین عملکردی اعتراضش به نظام سرمایه‌داری و روحیه مصرف گرایی را علناً اعلام کرده است.

بنکسی

این هنرمند زیر ویدیو یاد شده در حساب کاربری اینستاگرامش نقل قولی از پیکاسو را ذکر کرد و نوشت:

«تمایل به نابودی هم تمایلی خلاقانه است.»

جالب اینجاست در ابتدای این ویدیو مشخص می‌شود که بنکسی سال ها پیش یک دستگاه کاغذ خرد کن را زیر یکی از نقاشی‌هایش قرار داده تا اگر روزی به حراج گذاشته شد، اثر خود را نابود سازد.

بنکسی

هنوز مشخص نیست که دستگاه کاغذ خردکن مخفی شده، چگونه چند لحظه پس از فروش این نقاشی ناگهان فعال گشته اما کارشناسان گمان می‌برند این هنرمند یا شخص دیگری، کنترلر این دستگاه را در جیب خود پنهان کرده و در لحظه‌ای مناسب موفق شده آن را فعال کند.

بنکسی به طور کلی برای دیوارنگاری‌ها و آثار خیابانی‌اش شهرت جهانی پیدا کرده است. طبق شایعات موجود، وی در بریستول بریتانیا بزرگ شده اما با این وجود هنوز نامش مخفی مانده و کسی اطلاعاتی از هویتش ندارد.

گفتنی است اثر «دختری با بادکنک» ابتدا سال ۲۰۰۲ در خیابان گریت ایسترن لندن به چشم خورد و این اثر با استفاده از اسپری رنگ و اکریکلیک روی بوم خلق شده است.

حال پس از پاره پاره شدن این اثر هنوز مشخص نشده که خریدار این اثر قصد دارد رشته ‌های آن را نگاه دارد یا خیر. با توجه به اینکه اکنون اثر یاد شده به سمبل مبارزه با سرمایه‌داری بدل گشته و معروفتر هم شده است، به نظر می‌رسد ناگهان قیمتش چند برابر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • پروفسور قنبری
    پروفسور قنبری | ۱۶ مهر ۱۳۹۷

    دست خوش. خیلی خردمندانه بود. البته میدونم ک حالا ارزش این نقاشی افزایش پیدا میکنه چون خیلی خاص تر شده

مطالب پیشنهادی