ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک از نمایشگرهای هوشمند «پورتال» رونمایی کرد؛ رقبایی برای آمازون اکو شو

فیسبوک بالاخره در حال ورود به بازار سخت افزارهای مخصوص مصرف کنندگان است و بعد از توقفی چند ماهه در توسعه برای جلب اعتماد دوباره مردم، حالا دو دیوایس سری Portal را پیش خرید در ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | ۲۱:۲۵

فیسبوک بالاخره در حال ورود به بازار سخت افزارهای مخصوص مصرف کنندگان است و بعد از توقفی چند ماهه در توسعه برای جلب اعتماد دوباره مردم، حالا دو دیوایس سری Portal را پیش خرید در دسترس قرار داده است. دیوایس های پورتال و پورتال پلاس فیسبوک آمده اند تا اکو شو آمازون و نمایشگر هوشمند آتی گوگل را به چالش بکشند. اما به جای ساخت یک دستیار دیجیتالی دیگر، غول شبکه های اجتماعی به استفاده از الکسا روی آورده است.

همانطور که فیسبوک در وب سایت رسمی پورتال می گوید، «قابلیت ها و کارکردهای الکسا میان پورتال و دیوایس های آمازون اندکی متفاوت است». به بیان دیگر، برخی از فرمان های صوتی و مهارت هایی که روی اسپیکرهای هوشمند اکو در دسترس هستند، لزوماً با پورتال سازگاری ندارند. با گفتن عبارت «هِی پورتال» می توانید تماس های ویدیویی فیسبوک مسنجر را فعال کنید و حتی اگر دوستان تان روی موبایل هوشمند از این اپلیکیشن استفاده کنند هم قادر به مکالمه با آنها خواهید بود.

فیسبوک پورتال و پورتال پلاس

بزرگ ترین تفاوت میان پورتال و پورتال پلاس به اندازه نمایشگر باز می گردد. مدل استاندارد نمایشگری 10.1 اینچی دارد که در مدل پلاس به 15.6 اینچ افزایش یافته است. ضمناً مدل پلاس همراه با دو توییتر، یک بیس 4 اینچی و خروجی 20 واتی صدا از راه می رسد؛ آن هم در حالی که خروجی صدای مدل کوچکتر به این خوبی نخواهد بود. گفتنی است که هر دو دستگاه به 4 میکروفون 360 درجه ای مجهز شده اند.

نمایشگرهای هوشمند فیسبوک به تکنولوژی «Smart Camera» هم مجهز شده اند که به کاربران اجازه می دهد آزادانه در محیط قدم زده و به مکالمه بپردازند؛ در این بین دوربین آنها را در اتاق دنبال می کند. این قابلیت اندکی ترسناک به نظر می رسد اما فیسبوک به سختی در تلاش بوده تا در وب سایت پورتال به تمام نگرانی های کاربران پاسخ دهد.

فیسبوک قسم می خورد که دیوایس های پورتال هیچوقت به شنود کاربران نمی پردازند، هیچوقت آنها را مخفیانه تماشا نمی کنند، هیچوقت محتویات تماس های ویدیویی را ذخیره نمی کنند و همواره اطلاعات کاربر را امن نگه می دارند؛ قابلیت SMart Camera هم از یک هوش مصنوعی «محلی» برای تشخیص چهره بهره می گیرد.

در نهایت باید افزود که اسپاتیفای، پاندورا و آی هارت ریدیو از جمله سرویس های شریک فیسبوک به هنگام عرضه دیوایس های پورتال هستند. مدل استاندارد پورتال هم اکنون قیمتی معادل 199 دلار دارد که در صورت خرید دو دستگاه، قیمت کل به 298 دلار کاهش می یابد. پورتال پلاس هم با تفاوتی چشمگیر، هزینه ای 349 دلاری روی دستتان خواهد گذاشت و هر دو دستگاه طی ماه آتی میلادی عرضه می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۱۶ مهر ۱۳۹۷

    همین خبرو چند ساعت پیش همکارتون آقای قیاسی گذاشتن

مطالب پیشنهادی